Prezident FIA to vidí jasně: Návrat k V10 či V12 by lidé nedokázali přijmout

Albert Hadáček, 8. března 2017, 20:22 Google+

Současné hybridní šestiválce ve Formuli 1 uvidíme minimálně do roku 2020. Na řešení otázky, co nastane poté, je asi ještě dost času, ale přeci jen už se v médiích toto téma začíná nakousávat.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 11.03. 10:13) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: MiZ, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Je to nějaký ten pátek, kdy se k otázce pohonných jednotek vyjádřil Ross Brawn, tehdy ještě mimo svou současnou funkci ředitele motorsportu F1. Brawn řekl, že pokud by Formule 1 chtěla sledovat trendy, tak přejde na kompletně elektrický pohon, který dnes využívá Formule E. 

Brawn tak nepřímo naznačil, že by se F1 měla vrátit zpět k osvědčeným V10 či V12. To se ale nelíbí prezidentu Mezinárodní automobilové federace, Jeanu Todtovi. Dle něj si Formule 1 nemůže dovolit udělat krok "zpět".

img-responsive

Jean Todt | foto: FIA

"Společnost by to nedokázala přijmout. Lidé sledují kroky naší organizace a nevzali by to dobře. Navíc si představte, že řeknete: »Pojďme se vrátit k motorům, které jsme používali před 10 lety«. Moc automobilek by tuto myšlenku nepodpořilo a jsem přesvědčen, že minimálně tři výrobci ze současných čtyř by odešli.

Důležitými faktory je stabilita, soutěž a ochrana investice. Nemůžeme do nových technologií investovat každý rok, to by se finančně nedalo udržet. Už teď si všichni lidé stěžují na finanční aspekty závodění ve Formuli 1, které jsou v současné době absurdně vysoké," řekl Todt pro magazín AUTO.

Vytisknout

Diskuze: Prezident FIA to vidí jasně: Návrat k V10 či V12 by lidé nedokázali přijmout

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 11.03.2017 10:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Copak mě asi ještě s Hondou čeká?

Jediným problémem McLarenu je Honda, komentuje trable stáje Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud