"Když se mění technické regule, musíte se bát všech," tvrdí šéf Mercedesu

Albert Hadáček, 17. února 2017, 19:40 Google+

Mercedes jasně dominoval v posledních třech letech a je tak papírovým favoritem pro novou sezónu, kdy se auta dočkají několika technických změn, které budou mít za důsledek rychlejší časy a měly by zase o něco vyzdvihnout samotnou aerodynamiku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toto Wolff v Malajsii

Toto Wolff v Malajsii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Širší kola a křídla budou znamenat více přítlaku, ten povede k větší rychlosti v zatáčkách. Časy na kolo by se oproti loňsku měly snížit zhruba o 3 vteřiny. To jsou stále dokola opakované predikce. Realita ale může být úplně jinde. Toho si je vědom i šéf Mercedesu Toto Wolff, který uvádí jako příklad rok 2009, kdy překvapivě dominoval tým Brawn GP. 

"Když se mění technické regule, musíte se bát všech. Nikdo nečekal, že Brawn dokáže získat v roce 2009 titul, ohlížíme se tedy na všechny. Pro každého se tu skýtá nějaká příležitost," řekl Wolff pro Radio 5.

img-responsive

Brawn | foto: Brawn Racing F1

Na otázku, zda je před začátkem sezóny nervózní, šéf Mercedesu odpověděl: "Byl jsem nervózní před čtyřmi lety, kdy jsme započali naší cestu a nevěděli jsme, zda budeme vyhrávat. Nakonec se nám to podařilo, takže nervozita již trošku ustoupila. Mohlo se nám stát, že usneme na vavřínech kvůli našim výsledkům, takže je dobře, že přichází nějaké změny." 

"Motivace je obrovská, jelikož chceme být prvním týmem, který v rámci nového cyklu uspěje, co se týče zvládnutí všech technických změn. Nic není jasné. Může se z nenadání objevit něco, jako se tenkrát stalo s Rossem Brawnem, kdy on měl dvojitý difuzor. Uvidíme letos při druhých testech v Barceloně, zda nějaký tým ukáže vylepšovák, na který zbytek pole nepřišel," zakončil šéf Mercedesu a bývalý manažer Valtteriho Bottase.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Když se mění technické regule, musíte se bát všech," tvrdí šéf Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Grafický návrh vozu pro sezónu 2017

Haas oznámil datum představení svého vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

  6. Vývojový pilot Renaultu se pochlubil, že jedná s Williamsem. Pro stáj je to ale novinka

reklama

Zprávy odjinud