Nové řešení motoru s sebou přináší velmi vysoké riziko, varuje Honda

Petr Hlawiczka, 14. února 2017, 06:50 Google+

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že nové řešení jejich pohonné jednotky pro rok 2017 s sebou nese kromě vyšší výkonnosti také velmi vysoké riziko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Motor Hondy

Motor Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Japonský výrobce, který pohání monoposty McLarenu, v minulých sezónách na konkurenci hodně ztrácel, proto před letošní sezónou výrazně přepracoval svou pohonnou jednotku: "Koncept je úplně odlišný. Jde o velmi vysoké riziko, protože o něm spoustu věcí nevíme," připouští pro Autosport Hasegawa.


"Víme, že nám poskytne výkonnostní výhodu, ale největší riziko spočívá v tom, zda letos budeme moci ten potenciál využít,"
pokračuje sportovní ředitel Hondy, která se snaží stáhnout velké manko na dominantní Mercedes. Proto sahá po nové architektuře s odlišným uspořádáním jednotlivých komponent.

Hlavní pozornost věnuje spalovacímu motoru (ICE), v souladu s ním se ale snaží rozvíjet také ostatní oblasti pohonné jednotky: "Letos se musíme soustředit na ICE. Pokud zlepšíme samotný motor, což znamená navýšení energie výfukových plynů, pak potřebujeme zvětšit turbínu, jinak bychom nemohli podávat odpovídající výkony při využívání energie."

img-responsive

Jak velkou ztrátu se podaří McLarenu přes zimu stáhnout? | foto: Pirelli

"Musíme provést ještě určité testy a dojde na nějaké pokusy a omyly. Doufám, že jsme pochopili směr a prvky, na které je třeba se zaměřit. Není to však lehké zkombinovat komponenty tak, abyste mohli naplno využít vylepšení na straně spalovacího motoru," dodává Hasegawa.

Vytisknout

Diskuze: Nové řešení motoru s sebou přináší velmi vysoké riziko, varuje Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso si udržuje pozitivní přístup

"Kdo ví, jestli nevyhrajeme už letos?" Alonso pesimismus svého šéfa nesdílí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud