Osud ruské Grand Prix je v rukou soukromých investorů

Robert RoBertino Pavelka, 13. února 2017, 11:25 Google+

Také ruská Grand Prix se propadá do scénáře, který ve světě Grand Prix není ničím neobvyklým. Zpočátku obrovské nadšení - a potom potíže s druhým dechem. Po třech závodech se mluví o soumraku závodů v Soči.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
gp ruska

gp ruska | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Byl to slavný rok - v zimě olympijské hry, na podzim pak poprvé do země vstoupila moderní Formule 1. To se psal rok 2014 a v dalším závodě mohli diváci oslavovat páté místo Daniila Kvjata. Jenže i když se každé Grand Prix zúčastnil prezident Vladimir Putin, došlo k určitému vystřízlivění a jak se zdá, i ruská vláda k Formuli 1 poněkud ochladla. Naznačuje to i omezení veřejných prostředků, které mají být do ruského závodu investovány.,

Jak uvedla ruská zpravodajská agentura Rambler, povinný poplatek, který musí pořadatel každoročně zaplatit držiteli komerčních práv, bude v mnohem větší režii soukromých investorů, neboť jeden z významných sponzorů, banka SMP, naznačila pokles zájmu o F1.

img-responsive

Kvjat až na jeden případ na domácí půdě nezazářil | foto: Scuderia Toro Rosso

Jak potvrdil ruský vicepremiér Dmitrij Kozak, hlavními investory Grand Prix v Soči jsou ropná společnost Lukoil, banka VTB a průmyslový gigant Rusal. "Příspěvek v současnosti hradí právě tyto tři společnosti a dále větší skupina investorů, který je momentálně asi deset," potvrzuje rozložení finančních sil Kozak. 

Původní smlouvu uzavírali pořadatelé ještě s Bernie Ecclestonem, který však ve své funkci už nepůsobí. Všemocný boss F1 se těšil dobrým vztahům s prezidentem Vladimirem Putinem a paddockem se nesou zprávy, že po jeho odchodu může Putinovo nadšení pro F1 značně ochladnout. Jako další důvody klesajícího zájmu jsou uváděny běžné příčiny, které občas výskyt závodu v určité lokalitě provázejí: absence kvalitního domácího pilota nebo týmu. O Daniilu Kvjatovi se hovoří jako o muži, který svým návratem od Red Bullu k Toro Rosso zahodil životní šanci, další ruští mladíci se zatím příliš nadějně nejeví. 

Vytisknout

Diskuze: Osud ruské Grand Prix je v rukou soukromých investorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Přední zavěšení Mercedesu

Spor kolem zavěšení neutichá, podá Ferrari v Melbourne protest?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud