Budou padat rekordy na jedno kolo, jako před deseti lety, míní Webber

Robert RoBertino Pavelka, 7. února 2017, 13:00 Google+

Blíží se první prověrka nových monopostů na závodní trati a odhaduje se, zda avizovaný rozdíl v rychlosti a časech bude skutečně takový, jak se hodně dlouhou dobu tvrdilo. Někdejší pilot F1 Mark Webber je o tom přesvědčen.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 08.02. 14:05) Napište svůj názor
Mark Webber se na nové vozy F1 těší

Mark Webber se na nové vozy F1 těší | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Australan u příležitosti dvanáctihodinového závodu v Bathurstu vyslovil přesvědčení, že s ohledem na nová pravidla v roce 2017 udělala Formule 1 "krok vpřed" co se týče atraktivnosti. Dodal, že se nejspíš budou přepisovat tabulky časů na jedno kolo.

"Po sportovní stránce by to mohl být zásadní krok, auta budou po dlouhé době rychlejší, piloti si zaslouží své peníze a pro umístění na stupních vítězů se budou muset trochu zapotit, což mi přijde skvělé. Vracíme se k časům na jedno kolo, jak jsme byli zvyklí před deseti lety. Myslím, že to bude dobrá podívaná. Vozy budou mít mnohem větší přítlak, ale budou také citlivější než kdykoli předtím. Budete potřebovat větší motor kvůli většímu výkon a širším pneumatikám. Je ale také fakt, že současné monoposty budou těžší, což jim může část rychlosti ubrat," domnívá se Webber.

Další věc, která Webberovi trochu vadí, jsou nízkoprofilové pneumatiky. "Auta vypadají dobře na rozdíl od těchto pneumatik. Potřebujeme větší profil, který je v tomto kontextu pořád nedostatečný. Musí se s tím něco udělat."

img-responsive

Kimi Räikkönen v roce 2008 dokázal jen na kolo rychleji o sedm vteřin | foto: Scuderia Ferrari

Jedním z důvodů, kvůli kterému se dospělo ke změně pravidel pro tento rok, byla příliš malá rychlost, ke které došlo v průběhu éry hybridních šestiválců. Stačí se podívat na Grand Prix Španělska a porovnat údaje, abychom si uvědomili, jak se situace změnila, a proč šéfové F1 chtěli docílit zásadních změn. Nejmarkantnější rozdíl nebyl v kvalifikaci, kdy rozdíl tolik nenarostl - především díky rostoucímu přítlaku a výkonu motoru. Šlo především o závodní tempo, které pokleslo počínaje těžšími vozy, přes zákaz tankování až po vysoký úbytek pneumatik.

Pokud bychom si ke srovnání vybrali období mezi roky 2007 a 2016, byl by nejtypičtější rok 2008, kdy zajel nejrychlejší úvodní stint Kimi Räikkönen na Ferrari. Po rané fázi safety caru, který kroužil na trati po první tři kola, zajel Fin na čele závodního pole následující časy: 1:23.035, 1:22.934, 1:22.703 a 1:22.947. Loni byl ve vedení Daniel Ricciardo, který po opětovném rozjetí závodu po kolizi Rosberga s Hamiltonem dosahoval tyto výkony: 1:30.042, 1:30.264, 1:30.506 a 1:30.577. Dvě závodní auta na stejné dráze, která neprošla nijakými úpravami, jen co do data pořádání se loňská jela o dva týdny později než ta v roce 2008. A během pouhých čtyř kol najel Räikkönen v součtu na Ricciarda téměř půl minuty.

Vytisknout

Diskuze: Budou padat rekordy na jedno kolo, jako před deseti lety, míní Webber

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 08.02.2017 14:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas nastupuje k Mercedesu

Jednoroční smlouva staví Bottase do náročné situace, míní Salo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud