Renault chce porazit Toro Rosso se stejným motorem a bojovat o 5. či 6. místo

Petr Hlawiczka, 2. února 2017, 06:40 Google+

Renault sice stále prochází přechodným obdobím při budování svého závodního týmu, v letošním roce přesto míří mnohem výše než loni.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.02. 09:29) Napište svůj názor
Jolyon Palmer v Mexiku

Jolyon Palmer v Mexiku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Loni francouzská automobilka odkoupila za symbolickou cenu Lotus a znovu se do Formule 1 vrátila jako konstruktér. V šampionátu konstruktérů obsadila s 8 mistrovskými body ale až devátou příčku, horší byli jen Sauber a Manor. Letos očekává náročnou sezónu, přesto míří vzhledem k posledním výsledkům vysoko.

"Je před námi přechodná sezóna," připouští ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul, který nehledá náhradu za odstoupivšího Frederica Vasseura, jenž šéfoval továrně v Enstone, kde staví šasi. "Máme však jasný cíl. Chceme ukázat, že dokážeme dělat pokroky."

"Chceme bojovat o páté či šesté místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Toro Rosso, které používá stejný motor jako my. To bude celkem obtížný úkol," uvědomuje si Abiteboul.

img-responsive

Renault vyvíjí pro sezónu 2017 zcela novou pohonnou jednotku | foto: Renault Sport F1

S jejich kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou letos budou závodit také Red Bull s ambicemi na titul a zmíněné Toro Rosso, které loni využívalo rok starý motor Ferrari.

"V roce 2015 jsme na motory Mercedesu ztráceli sekundu, loni jsme se to pokusili stáhnout na půl sekundy. V roce 2017 opět očekáváme, že ztrátu na našeho hlavního soupeře snížíme na 0,2 až 0,25 vteřiny," očekává Abiteboul.


Pokud by se to Renaultu podařilo, tak u Red Bullu může podle Christiana Hornera "začít lov" - souboj s Mercedesem o titul v sezóně 2017. Neznámou však je to, co mají v rukávu schováno Stříbrné šípy, které vzhledem ke svému náskoku nemusely usilovně nasazovat své inovace. Včera navíc svým soupeřům vyslaly jasné varování - jako první nastartovaly nový motor za zády svého aktuálního šasi F1 W08 Hybrid.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault chce porazit Toro Rosso se stejným motorem a bojovat o 5. či 6. místo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.02.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Grafický návrh Williamsu FW40

Nový vůz poprvé nastartoval už i Williams. Proč jde vždy o tak výjimečnou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud