DISKUZE K ČLÁNKU McLaren je pro rozpočtové stropy, opět hovoří o titulárním sponzorovi
McLaren je dle slov svého nového výkonného ředitele Zaka Browna pro zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1. Náklady eskalovaly příliš vysoko, proto není snadné sehnat takové titulární sponzory, kteří by byli ochotni týmům uhradit polovinu z nich.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren je pro rozpočtové stropy, opět hovoří o titulárním sponzorovi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
09:18 27.01.2017 85.70.164.XXXCo se týče přijmové stránky, tam jsem jednoznačně pro změny, ale co se týče nákladů, řešení rozpočtovým stropem nevidím moc dobře. Myslím že pro automobilky to není atraktivní, a F1 bez automobilek je celkem odvážnej krok. No a především mám problém s jeho dodržováním, respektive s jeho kontrolou a schopnosti něco prokazovat. Nedokážu si představit že by to nešlo obcházet šikovnými "podvůdky" a systém kdo to víc "podvede" bude mít výhodu opravdu nemám rád. Jinak postoj McLarenu je myslím celkem nový, neb vzpomínám si na nedávný postoj Rona jak razil cestu "kdo na to nemá měl by odejít"-
uzivatel001890
11:15 27.01.2017 90.183.77.XXXJo, to je trefné :) ... Oni na to v Mclarenu asi už také nemají ... Ale odejít nechtějí a tak změnili stanovisko
(Výmluvu, že změnili vedení považuji za málo relevantní) -
Fanda.LH
11:52 27.01.2017 194.228.208.XXXAle automobilky nechtějí nesmyslně utrácet... Proč si myslíš, že jich tolik o F1 nemá zájem ?? Jasně není to v 1. řadě o penězích, ale hrají podstatnou roli... Takový Chevrolet raděj zaplatí 10ky milionů liber jako hlavní sponzor MU, než by dával 100vky do F1...
Zkrátka F1 se v současné době nevyplácí...-
Situs
12:29 27.01.2017 85.70.164.XXXNo nechtějí .... ale ti co tam jsou utrácí. Podle mě rozpočtový strop, jestli je vůbec hlídatelný, dělá z F1 uplně něco jiného. Nevím jestli by to pro továrny bylo atraktivnější, pro některé jistě ne, a jestli by nějaké přibyly to nevím. Chce to pořádnej průzkum, a rozhodně lepší než u zavedení nynějších motorů, neb tam to podle mě dost selhalo.-
Poky
13:57 27.01.2017 46.254.64.XXXNo možná by měli zrušit tuneli a vrátit se zpátky na dráhu. Nejspíš by to vyšlo levněji, jak už nějaké tými o tom mluvili. A tím by se dalo pokrýt i testování gum a to by taky nebylo marné. A to je jen jedna z věcí, kde by se dalo ušetřit a pak by možná ani žádný strop nebyl potřeba. Stačilo by dát týmům víc na výběr a ne je svazovat pravidli, co směřujou k útratě peněz a neumožňují využít levnějších variant.
-
-
-
rock
14:10 27.01.2017 37.188.139.XXXNení to atraktivní pro současné automobilky (a to ještě kdoví jestli), ale dost možná by to bylo atraktivní pro jiné...
Jestli je to uhlídatelné, to nevím, netuším, jak pokročilé jsou postupy finančních auditorů. Ale hodně by pomohla ta správná rétorika. Automobilky jsou tam kvůli reklamě. A pokud by byly vyrozuměny o tom, že v případě nějaké nesrovnalosti se objeví ve všech motoristických médiích palcový titulky "Automobilka XYZ vyhozena z F1 pro finanční podvody", možná by k těm podvůdkům přistupovaly opatrněji.-
odin
18:37 27.01.2017 77.240.103.XXXZměna rétoriky je nesmysl. Respektive, pouhá změna rétoriky bez skutků (které v prostředí F1 tradičně "utíkají"), je nesmysl. A dám ti hned příklad. Nedávno jeden velký tým, vlastněný automobilkou neoprávněně testoval pneumatiky. Všechna média o tom informovala ve stejném duchu. Čili dotyční měli z ostudy kabát. A k čemu to bylo? Dnes sekají jednen titul za druhým a na podvod se zapomnělo. Já se tě ptám, jak dotyčný tým poškodila rétorika a zlá reklama, kterou si díky podvodu vysloužil? Podle mne nijak. Naopak na tom vydělali
Pokud si myslíš, že by někdo vyloučil automobilku z F1, pak jsi mimo (idealista, naivní bloud a nevím, jak tvůj postoj ještě nazvat, abych neurazil a zároveň vyjádřil, že jsi se, podle mne, ocitl zcela mimo realitu světa F1). Přece si mocní v F1 nebudou podřezávat větev. Automobilky pumpují do tohoto předraženého špásu nejvíce peněz a díky nim to ještě jakž, takž funguje. Ukaž mi někoho, kdo si dovolí jakoukoliv automobilku vyhodit, když jsou urputné snahy mocných v F1 o pravý opak.
Oba asi tušíme, že současný model F1 je do budoucnosti neufinancovatelný. Co s tím, nevím. Ale přikláním se spíše k názoru Situse, neb (dle mne) vychází z reálnějšího pohledu.
Podle mne: Stropy by asi byly řešením, ale dopadlo by to stejně, jako se zákazem týmové režie. Ti, kteří by na to měli, by stropy stejně nerespektovali.-
rock
19:09 27.01.2017 82.117.159.XXXTak jestli na někoho vytáhneš pistoli, musíš být schopný zmáčknout spoušť; to je základní předpoklad.
Možná jsem idiot, ale vycházím z toho, že v případě existence rozpočtového stropu by stačil mnohem nižší budget k prosazení se, tudíž by se objevili noví zájemci o vstup do F1, tudíž by klesla závislost na současných automobilkách a tudíž by nemusel být tak velký problém tu spoušť zmáčknout.
Navíc ta představa mít v F1 automobilky, v ideálním případě jenom nebo alespoň převážně, to byla Bernieho vize. Nové vedení na to může koukat jinak.-
odin
20:27 27.01.2017 77.240.103.XXXZa idioty jsem schopen na zdejších diskuzích pár lidí označit úplně klidně a bez výčitek, ale tebe rozhodně ne. S tvými názory nemám vážný problém. Akorát mi v tomto konkrétním případě tvůj názor zní tak trochu jako sci-fi, čímž neříkám, že by se mi to také nezamlouvalo. Jenom to nepovažuji (vzhledem k svým letitým zkušenostem s rozhodováním v F1) reálně. I v případě mnou uváděného příkladu měli mocní v F1 k dispozici ostře nabitou pistoli v podobě pravidel a přesto nevystřelili. Spíše měli plnou hlavu starostí, jak to zamést pod koberec a vyjít s co nejméně pošpiněným štítem. A takto to v F1 funguje přes 40 let, co to sleduji. Že by se najednou něco změnilo? Ani nové vedení toho pro mne není zárukou. Ale můžeme na to pohlížet každý jinak.
Argumentuješ logicky a i mně by se tvá vize zamlouvala. Jenom tvrdím, že prostředí F1 je snad "mozkově nejnabitější prostředí" na světě. A pro tyto vysoce inteligentní lidi nebude problém obejít rozpočtové stropy stejně, jako obcházeli zákaz týmové režie. A přitom celý svět (i méně inteligentní) věděl, že týmová režie z F1, jejím zákazem, nezmizela. A co si budeme nalhávat, i tady se dala klidně spoušť zmáčknout (a to mnohokrát). Přesto tak nikdo neučinil. Proč? Bylo to finančně výhodné a pak se z toho stal precedens.
Já jsem zde možná největší kritik lumpáren, podvůdků a jejich tolerování, ať už se jich dopouští týmy, piloti, komisaři, nebo samotné vedení F1. Přesto nevěřím v zásadní obrat. A nulová tolerance (jak si vyklládám tvůj příklad s pistolí), zásadním obratem je.-
rock
08:45 28.01.2017 82.117.159.XXXAsi máš pravdu. Je naivní něco takovýho předpokládat ve sportu (ne, správně je v show, ale to se blbě skloňuje), kde se odpovědné osoby nejsou schopny rozhoupat ani k trestu za jízdu mimo trať.
Ale pořád to vnímám spíš v té rovině "nechce se" a ne v "nejde to"...-
odin
15:19 28.01.2017 77.240.103.XXXPřéééésně. V posledním odstavci jsi na to kápl. I já jsem přesvědčen, že se mocným v F1 NECHCE. A prakticky jsme si vyjasnili a ujednotili důvody, proč jsem reagoval.
Na pohádku o rozpočtových stropech jsem po blamáži z minula celkem citlivý a považuji to za jistý druh podvodu spáchaném na malých týmech....
-
-
jumpman
09:51 28.01.2017 178.255.168.XXXupřímně řečeno, rozpočtový strop je nebetyčná hovadina a každý kdo v F1 alespoň chvíli fungoval to potvrdil. Týmy utratí každý dolar, který dokáží získat, a o rozpočtovém stropu hovoří pouze ti na spodu pole, protože si myslí, že jim to nějak pomůže, ale je to omyl. Náklady v F1 poklesly, pokud počítáme pouze rozpočty týmů. Náklady naopak zvyšují neustále změny pravidel, kdy menší týmy mají mnohem menší šanci správně reagovat a trvá jim několik sezon, než přijdou na správné řešení a to se mezitím změní opět pravidla.
Komu nejvíc prospěla změna pravidel? Mercedesu, který byl ochoten utratit milardu eur ve vývoji motoru a přineslo mu to ovoce. Tyto peníze utratila továrna, jako motorář a na ty by se stejně rozpočtový strop nevztahoval. Těch fíglů, jak ti co peníze seženou snáz dokáží rozpočtový strop obejít je spousta.
Takže podle mě, pokud chtějí zvednout počet týmů, tak musí dokázat uskutečnit to, že i tým na chvostu pole dokáže postavit a provozovat vůz za poměrně rozumné náklady v pohledu F1 a to by zajistilo umožnění sdílení více dílů vozu jako zákaznické. Protože nejdražší je, podle mě, postavit monokok tak, aby vyhovoval požadavkům FIA a přitom nevážil tunu. To větší týmy zvládají lépe a kdyby to chudší týmy mohly nakoupit, tak rozhodně ušetří. Vyvíjely by si potom jen aero.
Nebo systém penalizací. Proč za závadu na agregátu trestat jezdce, který za to v podstatě nemůže? Proč místo posunu roštem neudělit finanční postih týmu? A ty peníze by šly do kasy která by se na konci sezony rozdělila podle přiznaných rozpočtů od nejchudších a jenom netovárním týmům?
-
-
-
-
-