DISKUZE K ČLÁNKU "F1 udělala chybu, když začala naslouchat fanouškům," tvrdí Villeneuve

Formule 1 se dle bývalého jezdce a šampiona Jacquese Villeneuva vydala špatným směrem v okamžiku, kdy začala naslouchat svým fanouškům. Zavedení systému pro omezení odporu (DRS) na zadním křídle podle něj zničilo předjíždění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 udělala chybu, když začala naslouchat fanouškům," tvrdí Villeneuve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 16.01.2017 19:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 16.01.2017 13:54
Villenevue je vedle jako ta jedle. F přichází o… »
» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 16.01.2017 14:00
F1 neudělala chybu tím, že začala naslouchat… »
» Easy (Hlasoval 1 člověk) 16.01.2017 18:08
V roce 2009 se pravidla upravovala kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    F1 neudělala chybu tím, že začala naslouchat fanouškům. naslouchat "hlasu lidu" je správné. ale tím, jak jejich přání vyřešila. naprostý souhlas s Pepanem.....

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      178.209.132.XXX
      FIA žádné zvláštní přání fanoušků nevyřešila. Vše dělá ode zdi ke zdi:
      - supertrvanlivé gumy (Bridgestone) nahradila přesným opakem, o "mokrých" specifikacích snad ani nemá cenu diskutovat
      - limity dráhy jsou nejprve prakticky ignorovány, aby je následně začala všemožně kontrolovat a poté se mohla opět na ně vykašlat
      - kejkle s kvalifikačním formátem (opět kafrala do něčeho, co docela fungovalo)
      - omezování vývoje motorů, aby je pak následně úplně rozmrazila (hlavně že se "šetřilo")

      No aspoň že vyřešila malichernosti, jako jsou přilby a čísla pilotů.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Dokonce ani ty přilby, který "vyřešili", nejsou schopní a ochotní hlídat. Vettel měl loni min. 3 verze a i další měli víc než jednu (Verstappen třeba).

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Villenevue je vedle jako ta jedle. F přichází o diváky z více důvodů:
    1) Složitost pravidel a nejednotnost jejich výkladu, která vede k rozporuplným rozhodnutím komisařů v jednotlivých závodech.
    2) Sterilní závody díky velkým únikovým zónám, které umožňují jezdcům návrat na trať leckdy i rychleji než kdyby jeli přímo po dráze. Výjimek, kdy vyjetí vozu z trati jezdce vytrestá, je minimum.
    3) Nekvalitní pneumatiky a to zejména do deště. Viděli jsme v loňské VC Brazílie, kdy se procesí vozů couralo bůhvíkolik kol za SC a když ten pak zajel do boxů, následovala série havárií díky tomu, že se vozy nemohly udržet na trati.
    ........................................................................................................................
    A tak by se dalo pokračovat. To předjížděcí tlačítko je jenom malou vadou na kráse F1. Ty největší průsery jsou někde jinde.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tady má Villeneuve velkou pravdu a vidím to velice podobně. Já osobně kombinaci DRS s pneumatiky Pirelli které podléhaj rychlé degradaci vidím jako hlavní devastující element F1. Je to motorismus a je důležité nejen to že někdo někoho předjede, ale také to jak ho předjede, jak si to připravil, jak a kde všude se o to pokoušel a kde se to nepovedlo, to totiž odděluje zrno od plev. Pro mě je napínavej souboj který trvá několik kol, i klidně celej závod a neúspěšnej, to je to co mi v F1 strašně schází.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      S gumama souhlasím, s drs ne. Když se nedokáží v zatáčkách udržet těsně za sebou, na rovinkách bez drs ztrátu nedoženou. A v zatáčce se opět nedokáží udržet. Díky drs jsou souboje i v zatáčkách, protože se na rovince dokáží dostat na soupeřovu úroveň. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        Ale oni se nedokáží udržet v zatáčkách právě kvůli tomu šetření gum (a kvůli spoléhání na DRS se o to ani nepokouší)

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Kvůli šetření gum to nedělají. Kdyby šlo o předjetí, opotřebení z jedné zatáčky určitě obětují. Na co jim je neopotřebit si gumu a nedokázat předjet? Nedokáží se udržet protože ztrácí přítlak na přední nápravě způsobený vozem před nimi. To platí desítky let a čím dokonalejší je aerodynamika, tím víc to platí.
          A kvůli spoléhání na DRS to není ani omylem. Kolikrát jim ani DRS nestačí na předjetí a stejně se v závěsu neudrží. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.1.XXX
    S Jacquesem souhlasím, pouze to srovnání s motorkami není úplně na místě (závislost na aerodynamice, šířka formule a motorky vzhledem k volbě závodní stopy...). Ale DRS opravdu byl jen takovou berlí, ne řešením problému.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Bez něj by se už nepředjíždělo vůbec. I s ním je to bída. 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        178.209.132.XXX
        V roce 2009 se pravidla upravovala kvůli usnadnění předjíždění (letošní sezóna to opět zneguje). Jestli je technická skupina FIA celou záležitost ohledně předjíždění řešit pouze umělým dočasným snížením aerodynamického odporu... S širšími gumami jsem čekal, že zvýšení mechanického gripu je prioritou. Ale tím, že vozy budou účinnější i po aero stránce, tak celá snaha zlepšit souboje na trati zřejmě přijde vniveč. Jo, auta budou rychlejší, ale to situaci nezlepší.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Jo, s tím souhlasím. Jen bez DRS by se na ty závody nedíval už asi nikdo. Stěží by jsme za sezonu nějaké předjíždění viděli. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            178.209.132.XXX
            Možná by tomu tak bylo. Ale místo čudlíku by mohli po překonání hranice 1s rovnou mávat modrou vlajkou 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Proč? Dřív se dělo navlas to samé, jen k tomu nebyl potřeba čudlík. Nikdo se nerozčiloval, že ten vepředu je v nevýhodě, když ten vzadu využívá jeho vzdušného pytle a pohodlně ho na rovince objede. Pokud byl rychlý, příští kolo mu to mohl stejným způsobem vrátit. Stejně jako teď.
              Bohužel dnes je aerodynamika tak skvělá, že ty vzdušné víry už prakticky neexistují a předjíždí se málo. Pohodlné předjetí na rovince není nic moc na pohled, ale pořád lepší, než vláček jedoucí za sebou celý závod. A nebýt drs, neproběhla by ani drtivá většina pěkných soubojů v zatáčkách.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama