Výrobce pohonných jednotek, který se šampionátu F1 účastní s vlastním vozem, dospěl k názoru, že vývojový cyklus stávajícího motoru provozovaného v posledních třech letech dosáhl konečného bodu potenciálního rozvoje. Od prvních testů v Barceloně nás dělí doba jen o něco málo delší než měsíc, proto se Cyril Abiteboul rozhodl seznámit příznivce F1 s podrobnostmi očekávané pohonné jednotky.
"Chceme letos potvrdit trend obratu na poli motorů. Loňský rok byl opravdu fantastický, teď ho musíme potvrdit. Budeme mít zcela nové řešení vnitřního spalování a také poprvé představíme druhou generaci ERS," naznačil záměry Renaultu Abiteboul. Vedle agregátů pro vlastní stáj budou dalšími odběrateli Toro Rosso a Red Bull.
Změny systému ERS jsou výsledkem bližších vztahů s Infiniti - už loni byl určitý počet inženýrů společnosti dislokován, aby se podílel na transferu technologií. V praxi to znamená, že Renault ustoupil od outsourcingu vlastního systému a rozvinul "domácí" spolupráci v rámci spojení Renault-Nissan. V konečném důsledku tak bylo dosaženo rychlejšího pokroku a lepší kontroly nad výsledným produktem. Infiniti byl v sezóně 2015 titulárním sponzorem Red Bullu, ale jeho spolupráce s Renaultem znamenala změnu přístupu k F1.
"Upřímně řečeno chápu situaci jako začátek nového vztahu. V loňském roce probíhala spolupráce v jisté míře uspěchaně, i když Infiniti měl dobrou přípravu - v některých případech šlo pouze o transfer mezi tím, co bylo součástí kooperace Red Bullu a Renault Sport. Ale to ostatní jsou stavební kameny - bloky, o kterých smýšlím jako o zdravém základu pro budoucích 5 až 10 let. To je časový horizont, o němž musíme v souvislosti s F1 uvažovat," pokračuje Abiteboul.
Třebaže Renault v poslední době neměl s ERS výrazné problémy a co do výkonnosti je svým způsobme spokojen, Abiteboul je pevně přesvědčen, že existují oblasti, ve který je stále možné prokázat větší výkonností zisk.
"Existuje velká spousta aspektů, které je nutno pečlivě probrat - hmotnost, nároky na chlazení, zaměření na určité podmínky, mezi nimiž hrají roli i ty klimatické. Je pár věcí, které se tváří jako druhéřadé, ale ve Formuli 1 nic takového neexistuje. Jakmile jste dosáhli vrcholu, což může být MGU poskytující 120 kW, neustále musíte přemýšlet o extra prvcích, pokud chcete úspěšně zdolat jako tým cestu na vrchol," dodává Abiteboul.