Radikální přepracování motoru Renault. Žádná drobnost není druhořadá

Robert RoBertino Pavelka, 15. ledna 2017, 13:15 Google+

Francouzská automobilka připravuje druhou generaci systému pro rekuperace energie (ERS), který je součástí radikálně přepracové pohonné jednotky Renaultu. Blíže o ní pohovořil ředitel Cyril Abiteboul.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
U Renaultu vládne s motory spokojenost - teď je nutno vzestupný trend potvrdit

U Renaultu vládne s motory spokojenost - teď je nutno vzestupný trend potvrdit | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Výrobce pohonných jednotek, který se šampionátu F1 účastní s vlastním vozem, dospěl k názoru, že vývojový cyklus stávajícího motoru provozovaného v posledních třech letech dosáhl konečného bodu potenciálního rozvoje. Od prvních testů v Barceloně nás dělí doba jen o něco málo delší než měsíc, proto se Cyril Abiteboul rozhodl seznámit příznivce F1 s podrobnostmi očekávané pohonné jednotky.

"Chceme letos potvrdit trend obratu na poli motorů. Loňský rok byl opravdu fantastický, teď ho musíme potvrdit. Budeme mít zcela nové řešení vnitřního spalování a také poprvé představíme druhou generaci ERS," naznačil záměry Renaultu Abiteboul. Vedle agregátů pro vlastní stáj budou dalšími odběrateli Toro Rosso a Red Bull. 

Změny systému ERS jsou výsledkem bližších vztahů s Infiniti - už loni byl určitý počet inženýrů společnosti dislokován, aby se podílel na transferu technologií. V praxi to znamená, že Renault ustoupil od outsourcingu vlastního systému a rozvinul "domácí" spolupráci v rámci spojení Renault-Nissan. V konečném důsledku tak bylo dosaženo rychlejšího pokroku a lepší kontroly nad výsledným produktem. Infiniti byl v sezóně 2015 titulárním sponzorem Red Bullu, ale jeho spolupráce s Renaultem znamenala změnu přístupu k F1.

img-responsive

Cyril Abiteboul se zabývá i novou formou spolupráce s Infiniti | foto: Renault Sport F1

"Upřímně řečeno chápu situaci jako začátek nového vztahu. V loňském roce probíhala spolupráce v jisté míře uspěchaně, i když Infiniti měl dobrou přípravu - v některých případech šlo pouze o transfer mezi tím, co bylo součástí kooperace Red Bullu a Renault Sport. Ale to ostatní jsou stavební kameny - bloky, o kterých smýšlím jako o zdravém základu pro budoucích 5 až 10 let. To je časový horizont, o němž musíme v souvislosti s F1 uvažovat," pokračuje Abiteboul.

Třebaže Renault v poslední době neměl s ERS výrazné problémy a co do výkonnosti je svým způsobme spokojen, Abiteboul je pevně přesvědčen, že existují oblasti, ve který je stále možné prokázat větší výkonností zisk.

"Existuje velká spousta aspektů, které je nutno pečlivě probrat - hmotnost, nároky na chlazení, zaměření na určité podmínky, mezi nimiž hrají roli i ty klimatické. Je pár věcí, které se tváří jako druhéřadé, ale ve Formuli 1 nic takového neexistuje. Jakmile jste dosáhli vrcholu, což může být MGU poskytující 120 kW, neustále musíte přemýšlet o extra prvcích, pokud chcete úspěšně zdolat jako tým cestu na vrchol," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Radikální přepracování motoru Renault. Žádná drobnost není druhořadá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jezdec Williamsu pro sezónu 2017 Lance Stroll

"Ještě jsem úplně nevstřebal, že budu jezdit ve Formuli 1," prozradil Stroll

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud