Pirelli odhaluje směsi nové generace pro první 4 závody. Co má kromě nich v záloze?

Petr Hlawiczka, 12. ledna 2017, 06:20 Google+

Pirelli oznámilo, jaké typy směsí přiveze pro závody v Bahrajnu a v Rusku. Kvůli vyšší životnosti nových širších pneumatik budou o stupeň měkčí než minulý rok.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.01. 09:36) Napište svůj názor
Pirelli odhaluje směsi nové generace pro první 4 závody. Co má kromě nich v záloze? - anotačné foto

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pro zámořské závody musí italský výrobce vybrané směsi nahlásit 15 týdnů předem, zatímco u těch evropských stačí devítitýdenní předstih. Týmy budou mít během každého závodního víkendu dostupné tři různé druhy hladkých pneumatik, k nim jako obvykle přechodné pneumatiky se vzorkem a pneumatiky do deště.

V Austrálii, kde se bude jezdit od 24. do 26. března, se dočkáme ultra-měkké (fialové barva), super-měkké (červené) a měkké (žluté) směsi. Pro kvalifikaci je určená první jmenované, zbylé dvě si každý pilot musí ponechat pro závod a alespoň jednu z nich použít.

Do Číny, kam se týmy chystají od 7. do 9. dubna, přiveze super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou směs (barvy bílé), totéž nás čeká v Bahrajnu (14. - 16. dubna). V Rusku (28. - 30. dubna) pak budou k dispozici stejné druhy pneumatik jako v Austrálii: ultra-měkká, super-měkká a měkká.

Vybrané směsi pro první čtyři závody sezóny 2017

Vybrané směsi pro první čtyři závody sezóny 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka, F1news.cz

I pro tyto tři závody platí, že si pilot musí pro poslední část kvalifikace odložit tu nejměkčí z nabízených sad. Pokud nepostoupí do Q3, ponechá si ji pro závod, nejlepších 10 ji Pirelli po skončení sobotního programu musí vrátit.

Pro závod si každý musí odložit naopak ty zbylé dvě nejtvrdší, přičemž stačí, když v neděli použije pouze jednu z nich. K dispozici mají všichni 13 sad na víkend, zbylých 10 si můžou volně vybrat.

Výjimkou je prvních 5 podniků sezóny 2017. To pro každého jezdce vybere Pirelli všech 13 směsí stejně: 7 sad té nejměkčí ze tří nabízených směsí, 4 sady té prostřední a 2 sady té nejtvrdší nominované.

img-responsive

Ferrari SF15-T na širších pneumatikách pro sezónu 2017 | foto: Pirelli

Nové pneumatiky pro rok 2017

- všechny byly zcela přepracované, jsou o 25 % širší než loni (305/670-13 vpředu a 405/670-13 vzadu), nové jsou jejich profily, konstrukce i směsi

- obzvlášť směsi využívají nové materiály a vyznačují se zcela novou konstrukční filozofií

- po pozitivním testovacím programu se Pirelli rozhodlo navíc homologovat záložní směs ke každé z pěti základních směsí. Ty využívají tradičnější kritéria ve srovnání s novými základními směsmi

- pro první část šampionátu byla vybrána pouze nová generace základních směsí

- záložní směsi mohou být nasazeny později v sezóně v reakci na určité požadavky, jakmile bude zjištěna skutečná výkonnostní úroveň vozů pro rok 2017

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pirelli odhaluje směsi nové generace pro první 4 závody. Co má kromě nich v záloze?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.01.2017 09:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Může se stát, že Alonso od McLarenu odjede již v průběhu letoška, tvrdí Webber - anotačno foto

Může se stát, že Alonso od McLarenu odjede již v průběhu letoška, tvrdí Webber

Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky? - anotačno foto

Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

FIA po Číně zváží úpravy DRS zón - anotačno foto

FIA po Číně zváží úpravy DRS zón

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší - anotačno foto

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy - anotačno foto

Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Hamilton vyzývá Mercedes k rychlému řešení problémů s výdrží pneumatik - anotačno foto

Hamilton vyzývá Mercedes k rychlému řešení problémů s výdrží pneumatik

Whiting vysvětluje příčiny druhého zaváděcího kola. Kvjat za to nemůže - anotačno foto

Whiting vysvětluje příčiny druhého zaváděcího kola. Kvjat za to nemůže

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Alonso si stěžuje: "S horším autem jsem ještě nejezdil." McLaren je nejpomalejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mělo Ferrari na pole position? + VIDEO

  3. Hamilton v 2. tréninku o půl sekundy před Vettelem

  4. První trénink v Austrálii ovládly Mercedesy, odkryli u Ferrari karty?

  5. Honda hlásí pokrok, Alonso i přesto očekává těžký víkend

  6. Zklamání? Vůz Ferrari se podle Vettela nechoval tak, jak by měl

reklama