K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Cíl splněn, podařilo se nám snížit degradaci pneumatik," hlásí Pirelli

Petr Hlawiczka, 9. ledna 2017, 06:20 Google+

Pirelli tvrdí, že se jím u nových pneumatik podařilo snížit degradaci. Definitivní potvrzení ale přinesou až první závody, protože během vývoje testovalo pouze s upravenými staršími monoposty.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 09.01. 23:35) Napište svůj názor
Prezentace nových pneumatik Pirelli pro sezónu 2017

Prezentace nových pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Přes intenzivní testování, se kterým pomáhali Ferrari, Mercedes a Red Bull s vozy z roku 2015 upravenými pro vyšší přítlak, zůstávají některé otázky nezodpovězené. Tato auta totiž nedokázala vytvářet takový přítlak, jako se očekává od letošní generace vozů.

"Scházela jim trocha výkonnosti. I když upravené vozy měly za cíl simulovat úrovně přítlaku, s nimiž se setkáme, tak jsme neviděli skutečnou výkonnost, kterou budeme dosahovat v roce 2017," připouští pro motorsport.com Mario Isola, závodní manažer Pirelli.

Až během předsezónních testů a prvních závodů se ukáže, co od nových pneumatik skutečně očekávat: "Nejde o problém s integritou, protože naše testy v továrně jsou kalibrovány na hodnoty, které nám poskytly simulace týmů. Ale simulace jsou jedna věc.

Výkonnostní okno, do kterého se týmy dostanou ve druhé polovině sezóny, kdy se na dráze často setkáváme s vysokými teplotami, bude úplně jiné. Budou degradace a přehřívání stejné jako u simulací? To můžeme zkontrolovat pouze na dráze," vysvětluje Isola.

Video: Pirelli o pneumatikách pro sezónu 2017 (zdroj: Pirelli)

Jedním z požadavků, který se před sezónou 2017 často objevoval, byla možnost pro piloty na pneumatiky více tlačit. Pirelli to vzalo v úvahu a dle prvních analýz se jim životnost svých produktů podařilo zlepšit.

"Jde o zcela nové směsi. Zaznamenali jsme velmi nízkou degradaci. Při několika příležitostech, když došlo k přehřátí, se to rychle vrátilo k optimálním hodnotám. Piloti na to měli vzhledem k nám specifické požadavky, protože kdyby v závodě následovali jiné auto, tak by ztráceli přítlak, více klouzali a své pneumatiky přehřívali.

Našim cílem u pneumatik bylo, aby se vrátili velmi rychle do normálních podmínek, které pomůžou zlepšit přilnavost. V testování jsme pozorovali, že jsme tento cíl splnili. Je to ale třeba ověřit na aktuálních vozech, takže si počkáme na několik prvních závodů," dodává manažer Pirelli.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Cíl splněn, podařilo se nám snížit degradaci pneumatik," hlásí Pirelli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 09.01.2017 23:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

Trénink v Monaku

FOTO: Tréninky vozů F1 v úzkých ulicích Monaka, které neodpouští žádnou chybu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Abú Zabí

Konečně můžeme nabrat nějaké svaly, hodnotí fyzickou přípravu Ricciardo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud