Symonds: Příští vozy jsou hodně nevyspělé, schází čas v aerodynamickém tunelu

Petr Hlawiczka, 29. prosince 2016, 06:20 Google+

Odcházející technický ředitel Williamsu Pat Symonds tvrdí, že vozy pro rok 2017 jsou kvůli nedostatku času pro testování v aerodynamických tunelech stále velmi nevyspělé. Přesto se podle něj od sebe moc lišit nebudou a v případě stejného nátěru bychom je těžko rozeznávali.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.12. 22:34) Napište svůj názor
Ventilátor aerodynamického tunelu

Ventilátor aerodynamického tunelu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Příští rok začne pro Formuli 1 nová éra, protože dojde k velkým technickým změnám: vozy, křídla a pneumatiky budou širší, což povede k jejich zrychlením zhruba o pět sekund na kolo. Pravidla však byla dokončena poměrně pozdě a týmy neměly dostatek času pro vývoj monopostů nové generace v aerodynamických tunelech.

"Myslím, že největší změnou je to, že je k dispozici méně času pro vývoj - omezen je čas i počet testů v aerodynamickém tunelu. Pokud se vrátíte zpět do roku 2009, tak došlo k obrovské změně, ale o ní jsme hovořili celé věky, návrhy dávno kolovaly a my jsme provozovali tunely 24 hodin denně 7 dní v týdnu, Toyota takto fungovala dokonce ve dvou tunelech. Byla spousta času pro zkoumání," vzpomíná Symonds.

"K další celkem velké změně došlo v roce 2014, kdy jsme měli několik aerodynamických změn plus hodně nových věcí kolem chlazení a podobné věci. Do té doby jsme na to stále měli poměrně dost času, akorát jsme v té fázi absolvovali 80 testů za týden," pokračuje Symonds pro motorsport.com

img-responsive

Pirelli dodalo týmům k testování v tunelu zmenšené modely pneumatik pro rok 2017 až na konci února | foto: Sauber Motorsport AG

"Tentokrát jsme dostali naše pneumatiky pro aerodynamické tunely na konci února - až tehdy jsme tedy opravdu začali s testováním v aerodynamickém tunelu. Samozřejmě jsme se před tím věnovali CFD simulacím, a abych byl upřímný, trochu jsme testovali v tunelu s využitím zadních pneumatik vpředu a snažili jsme se získat určitou představu o základním průtokovém režimu.

Ale od února už šlo [jen] o 65 testů na týden a také jsme měli práci s vozy pro rok 2016. Takže si myslím, že vývoj je velmi nevyspělý ve srovnání s tím, kde jsme byli dříve. Proto si jsem jistý tím, že bude pokračovat a že si lidé nejsou úplně jisti svými cíli, jak je nazývají, zatímco já jim říkám očekávání."

Přesto se podle odstupujícího technického ředitele Williamsu vozy soupeřů nebudou moc lišit: "Pravidla toho celkem dost nařizují. Existuje oblast u krytu motoru, kde se můžeme dočkat několika variací a věcí. Existují některé trochu otevřenější oblasti, ale ty si opravdu nepovšimnete, abych byl upřímný. Pokud byste je všechny natřeli na černo, pak byste si opět sotva něčeho všimli."

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Příští vozy jsou hodně nevyspělé, schází čas v aerodynamickém tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.12.2016 22:34 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael na svůj debut často vzpomíná

Lež, jízda na kole a rychlý konec: To byl debut Michaela Schumachera ve Spa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud