Lauda: "Jednání jsou velmi složitá, mohou trvat měsíc." Poté se do něj pěkně obul Marko

Petr Hlawiczka, 20. prosince 2016, 06:40 Google+

Mercedes se podle svého nevýkonného ředitele Nikiho Laudy stále nerozhodl, jakým směrem se vydá, pokud jde o volbu druhého pilota pro sezónu 2017. Jednání jsou podle něj složitá a klidně můžou ještě měsíc trvat.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 20.12. 18:05) Napište svůj názor
Pascal Wehrlein během posledního dne testů nových pneumatik v Abú Zabí

Pascal Wehrlein během posledního dne testů nových pneumatik v Abú Zabí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Včera v diskusním pořadu rakouské televize Servus TV, kde vystoupil také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, Lauda prohlásil: "Doufali jsme v rychlé řešení, ale jednání se prokázala být náročná."

"Existují dva scénáře - buď vezmeme mladou pušku jako Wehrleina, který by mohl být dalším Verstappenem, nebo vezmeme zkušeného kluka. Stále se však rozhodujeme. Vedeme opravdu rozsáhlé rozhovory. Může to trvat až do konce ledna, než budeme vědět, jakým směrem se ubereme," pokračuje šéf Mercedesu.

Marko se do něj hned pustil: "Máte mládežnický program a vysoce oceňovaného Wehrleina. Ale podle našich informací ve voze nebude Wehrlein. To znamená, že svému juniorskému programu nevěříte."

img-responsive

Helmut Marko se Nikimu Laudovi vysmíval: "Svému juniorskému programu nevěříte" | foto: Red Bull Content Pool

Lauda mu na to odpověděl: "Tohle musím opravit - mládežnický program je juniorským programem, jak říkáš. Je určený k tomu, aby mladí jezdci získávali zkušenosti. Samozřejmě, že můžeme diskutovat o tom, jestli je Wehrlein připravený či nikoliv.

Ale nejprve bych ti chtěl připomenout Maxe Verstappena. Byl umístěn do Toro Rosso, dokud Rus [Daniil Kvjat] nepřestal pořádně jezdit. Až pak jste si ho vzali [k Red Bullu]."

Co na to Marko? "OK, Wehrlein je velmi mladý, ale bez riskování není žádná legrace. Tak si vezměte Bottase, ale Williamsu pak musíte dát dvoucifernou slevu na motory. V rozpočtu však volných 22 mil. Eur - tohle by vás stál Rosberg. Jenže také musíte koupit místo Wehrleinovi v týmu, který jezdí s motorem soupeře," poukazuje na volnou sedačku u Sauberu, který pohání Ferrari.

img-responsive

Tota Wolffa a Nikiho Laudu čekají ještě dlouhá a náročná jednání. Podaří se jim přetáhnout z Williamsu Valtteriho Bottase? | foto: Daimler AG

Obornému poradci Red Bullu se nelíbí ani to, že Wolff jakožto ředitel Mercedesu působí zároveň jako manažer Valtteriho Bottase, který je hlavním kandidátem na volné místo po Rosbergovi: "Bottas má smlouvu s Didierem Cottonem, Mikou Häkkinenem a Totem Wolffem. To znamená, že váš šéf je zapojen do managementu pilota, které hodláte vzít. Je tohle v pořádku?"

Podle Laudy je to ale vyřešená věc: "Jednoduché. S Totem to bylo při nástupu do funkce výkonného ředitele závodního týmu domluveno. Pokud Bottas přijde k nám, pak Wolff už nemůže být jeho manažerem."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Lauda: "Jednání jsou velmi složitá, mohou trvat měsíc." Poté se do něj pěkně obul Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 20.12.2016 18:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz mladší

Sainz si s Renaultem o víkendu vyzkouší Rallye Monte Carlo

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí

F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Současní lídři Ferrari: Maurizio Arrivabene, Sergio Marchionne a Mattia Binotto

Šéfové Ferrari: Pro vítězství uděláme maximum, v roce 2017 už nechceme zklamat …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  2. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  3. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  4. Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

  5. Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

  6. Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

reklama

Zprávy odjinud