Více týmů i okruhů, přeje si Pirelli pro testování pneumatik v příští sezóně

Petr Hlawiczka, 7. prosince 2016, 06:20 Google+

Pirelli by v příští sezóně rádo rozšířilo svůj testovací program na více týmů i okruhů. Letos na vývoji pneumatik spolupracovalo pouze s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen během posledního dne testů nových pneumatik v Abú Zabí

Kimi Räikkönen během posledního dne testů nových pneumatik v Abú Zabí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Letos začala práce na širších pneumatikách až v srpnu ve Fioranu, pak pokračovala během dalších (celkem 24) dnů v Mugellu, Barceloně, Paul Ricard a v Abú Zabí. Tři týmy k tomu využívaly loňské monoposty upravené pro vyšší přítlak.

V roce 2017 bude moci Pirelli testovat nové pneumatiky pro sezónu 2018 již v únoru: "Formát se podobá tomu letošnímu. Rozdíl je v tom, že nebudeme mít upravené starší vozy, ale závodní auta. Proto očekávám, že bude k dispozici více týmů - čísla ještě nemáme, ale plán teď dokončujeme," uvádí Mario Isola, závodní manažer Pirelli.

"Testování nabídneme všem týmům a uvidíme, kdo k tomu bude dostupný. Jakmile budeme mít jejich seznam, sestavíme s FIA kalendář, abychom mohli rozdělit testy či stanovit, jak se budou při testech rovnoměrně střídat," pokračuje.

img-responsive

Loňský upravený Red Bull RB11 při testu s pneumatikami pro rok 2017 | foto: Pirelli

Pirelli s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a s týmy spolupracuje na stanovení dat a míst, kde se bude testovat. Náklady by ušetřilo, kdyby vždy zůstali pár dní na okruhu, kde se právě závodilo.

"Existuje spousta míst, ale stále se o nich diskutuje. Máme některé referenční okruhy, jako je například Barcelona či Paul Ricard pro pneumatiky do deště, a myslím si, že je znovu použijeme," říká Isola.

"Pokud to bude možné, tak možná zůstaneme na okruzích, kde jsme v neděli závodili - systémem podobným jako v testech během sezóny. Týmy už tam jsou, a pak byste měli od úterka dva či tři dny testů. Proto vyhodnocujeme také odlišné tratě," dodává zástupce Pirelli.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Více týmů i okruhů, přeje si Pirelli pro testování pneumatik v příští sezóně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo se sice usmívá, ale sezóna mu letos dávala dost zabrat

"V pondělí po závodě nedělám vůbec nic." A co povinnosti, kondička, Danieli?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud