Clarkson tvrdí, že široká kola F1 nespasí, a přidává svůj návrh kvalifikace

Albert Hadáček, 1. prosince 2016, 16:53 Google+

Bývalý moderátor motoristické show Top Gear na nově vzniklé internetové platformě Drivetribe zveřejnil svůj pohled na současnou F1.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 03.12. 10:18) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Hvězdné trio Hammond, May a Clarkson  asi není třeba představovat. Tato trojice moderátorů dlouhá léta stála za kultovním pořadem Top Gear a před dvěma týdny chlapi rozjeli nový projekt The Grand Tour - seriál z produkce Amazonu, který je ještě nabušenější a ostřejší verzí svého de facto britského předchůdce.

Na mediální vlně okolo prvních dílů The Grand Tour se svezl i další projekt, za kterým stojí zmíněná trojice motoristických novinářů - sociální síť Drivetribe. Ta byla spuštěna před pár dny a jedná se o místo, kde lze nalézt zajímavý multimediální obsah ze všech oblastí motorismu. 

Jeremy Clarkson na Drivetribe zveřejnil i zajímavý sloupek, kde se zamýšlí nad současným stavem královny motorsportu a nabízí i zajímavé řešení, které by ze závodů udělalo větší drama.

img-responsive

Start Velké Ceny v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool

V první části příspěvku Clarkson popisuje, jak moc ho současná Formule 1 nebaví díky přehnané svázanosti jezdců a zbytečné komplexnosti, kdy formuli přirovnává k počítači, který jen někdo pár hodin udržuje v chodu. Tvrdí, že diváky nezajímají technologie jako např. DRS či KERS.  Dále dodává, že širší pneumatiky a křídla tento problém nevyřeší. Musí se změnit celý systém a předkládá svůj návrh.

"Pokud Hamilton v kvalifikaci vybojuje pole position, tak jeho týmový kolega bude začínat z poslední příčky. Když Verstappen bude druhý, tak jeho kolega začne jako předposlední a tak to půjde dál.

Tohle z kvalifikace udělá skvělou show, jelikož poražení vašeho týmového parťáka bude rozhodující. Navíc pak i samotný závod bude mnohem zajímavější, jelikož nejrychlejší auta budou na začátku a na konci startovního roštu. Nejpomalejší týmy se budou držet někde ve středu pole a budou tak tvořit překážku během celého závodu, která zaručí dostatek předjíždění.

Navíc se vám nikdy nestane, že dva piloti z jednoto týmu budou jezdit po boku, takže nebudou zbytečné omezování rozkazy z boxové zídky," vysvětluje Clarkson svůj nápad.

Vytisknout

Diskuze: Clarkson tvrdí, že široká kola F1 nespasí, a přidává svůj návrh kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 03.12.2016 10:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull se podle Marka letos ke svému překvapení dostal na dostřel Mercedesu

Marko o stahování náskoku Mercedesu, novém motoru Renault a odpadnutí Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud