PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na závěrečný závod sezóny

Jana Šrámková, 26. listopadu 2016, 15:14 Google+

Pole position si v Abú Zabí vyjel Lewis Hamilton. Jak zítra dopadne souboj o letošní titul mistra světa? A jak hodnotí své dnešní výkony v kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg a Lewis Hamilton v Abú Zabí

Nico Rosberg a Lewis Hamilton v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo:
Nemohu uvěřit, že je to má 61.poleposition. Ještě čtyři a mohu to zkusit a dostihnout Ayrtona. Byl to zatím skvělý víkend, byl jsem silný a uvědomoval jsem si už v trénincích, že jsou to ty poslední s tímto skvělým autem, které se chovalo neuvěřitelně. Nikdy nevíte, kdy budeme mít znovu takto úžasné auto. Doufám, že budeme mít podobné i v blízké budoucnosti, ale bylo to velké privilegium mít možnost je řídit. Auto je ve skvělé formě a jsem v perfektní pozici pro zítřejší závod.

Nico Rosberg, 2. místo:
Říkal jsem, že jsem přijel abych byl i na pole position a vyhrál závod. To bych rád udělal, takže dnes nejsem nadšen. Lewis odvedl skvělou práci a byl o pár desetin přede mnou. Pro mě dnes nebylo možné to dostihnout, ale zítra budou další příležitosti. Určitě se pokusím vyhrát. Adrenalin cítím vždy v kvalifikaci a to je na tom skvělé. Cítil jsem se na trati dobře, měl jsem dobré vyvážení a vše šlo dobře, takže jsem byl rád, a pořád se to i zlepšovalo. Na konci Q3 jsem zajel dobré kolo, ale nebylo dostatečně dobré. Hádám, že ultra měkká sada je tou lepší, na které startovat, ale uvidíme, jak dlouho vydrží. Ale jsem si jistý, že jsme zvolili správnou strategii, takže jsem optimistický.

Toto Wolff, šéf týmu:
Bez ohledu na to, jak to vypadá zvenčí, naše postavení v první řadě nebylo vůbec jednoduché. Je to úžasný výsledek pro tým vidět naše vozy na pozicích 1 a 2, než absolvují závod a poputují do muzea. Také oba piloti předvedli jedinečnou demonstraci svých kvalit. Lewis jel ve svém vlastním levelu, šel do vedení od Q1 a nikoho před sebe nepustil. Nico udělal přesně to, co bude v tomto víkendu potřebovat, mohl se možná trochu přiblížit, kdyby neudělal ve svém kole několik drobných chybiček. Máme tak pro zítřejší závod skvělý scénář - Red Bull pojede na alternativní strategii, což může událost jenom okořenit. Svým přístupem se pokusili na nás vyvinout tlak a uvidíme jak se věci vyvinou. Naši piloti mají volnou závodní trať, jak tomu ostatně bylo vždy, zůstanou věrní našim hodnotám a principům, které jsou od nich požadovány po všechny tři sezóny. Bude to strhující finále fantastické sezóny.

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo:
Trošku jsem čekal, že Mercedes to dnes rozpálí, ale uvidíme, že v závodě se vrátíme zpět. Včera závodní rychlost vypadala dobře, takže zítra to bude zábava. Vepředu je samozřejmě boj o titul, takže to bude zajímavé. Pokud máme možnost se kvalifikovat na jiné sadě pneumatik, pokusíme se o to a uvidíme, jestli to bude příležitost. Uvidíme, jak to zítra půjde. Snad se dostaneme díky tomu dopředu, museli jsme něco zkusit. Vypadá to, že to je letos trendem. Cílem bylo třetí místo, takže snad budeme vepředu i zítra.

Max Verstappen, 6. místo:
Ultraměkká sada je na delší vzdálenosti celkem slabá. Já si simulaci závod zkusil ráno, když byly teploty vysoké a superměkká sada byla celkem dobrá, takže zítra uvidíme. Jen jsme zkusili udělat něco jiného. Když použijete stejnou sadu, jen následujete auto před vámi a to není to, co chcete. Musím se posunout kupředu. Rychlost jsme měli, ale jsem poslední z čelních týmů, takže z toho nejsem nadšen. Ale zítra to bude zajímavý závod.

Christian Horner, šéf týmu:
Bylo to úžasné poslední kolo, které Daniel předvedl, když skončil těsně před Kimim a zajistil si nejlepší místo pro zítřejší start, které bylo v jeho silách. Pro Maxe to byla smolná kvalifikace, protože měl dobrý čas, ale když přijel do zatáčky 11, ztratil přítlak na přední nápravě a bylo po naději. Na start jdeme na třetím a šestém místě, což pro zítřejší opravdu vzrušující závod není špatná výchozí pozice. Strategicky jsme se rozhodli začít závod na superměkké směsi, protože je podle nás poněkud lepší než ultraměkká, a to může přinést závodu další zajímavý rozměr. Doufejme, že jestli se nám podaří dobrý start, mohli bychom na těchto pneumatikách hodně vydělat. 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 4. místo:
Byla to dobrá kvalifikace, auto se chovalo dobře celý den. Dnes jsme jeli rychleji než v trénincích, udělali jsme maximum, málem z toho bylo třetí místo, ale moje poslední kolo nebylo perfektní. Je těžké říci, jestli budeme bojovat s Mercedesy, většinou co se závodní rychlosti týče, býváme blíž, ale jsem si jistý, že jsou velmi silní. Zítra udělme maximum, pokusíme se o dobrý start a uvidíme.

Sebastian Vettel, 5. místo:
Celkově jsem opravdu spokojen. Auto je mnohem lepší než včera a měli jsme rychlost na to porazit Red Bull. Nakonec nám to o kousek nevyšlo, ale myslím, že zítra máme rozhodně na to bojovat o pódiové umístění.

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7. místo:
Jsem velmi rád a myslím, že sedmé místo je zřejmě maximum. S koly jsem spokojen zvlášť s ohledem na průběh víkendu. Zmeškal jsem první trénink a půl posledního tréninku. Věděli jsme, že to bude těžké, ale zlepšili jsme se a cíti jsem se dobře. Snad  to bude zítra lepší a budu moci zakončit své působení u týmů stylově. Přede mnou jsou přední týmy a ty asi bude těžké dostihnout, ale pokusíme se a uvidíme.

Sergio Pérez, 8. místo:
Jsem spokojen, jsme ve čtvrté řadě, ale se svým výkonem nejsem spokojen, mohlo to být lepší. Měl jsem nedotáčivé auto, takže jsem zkoušel jiné závodní stopy, ale nefungovalo to. Mohl jsem být sedmý, kdybych měl super kolo, ale Nico je přede mnou, ale i tak je to pro tým dobrý výsledek. Těším se na závod jako poslední závod s Nicem a třeba porazíme vozy kolem. Chci překonat soupeře, abychom byli čtvrtí a to je důležitý cíl.

Otmar Szafnauer, šéf inženýr:
Dojet v poslední kvalifikaci v první desítce je skvělý úspěch. Auto bylo konkurenceschopné, ale bylo to náročné, soutěžili jsme s Nicem a ztratili jsme trošku času. I tak jsme sedmí a Sergio zajížděl podobné časy. Co se závodu týče, máme našlápnuto k dobrému výsledku abychom ukončili zatím nejúspěšnější sezónu týmu v jeho historii.

MCLAREN

Fernando Alonso, 9. místo:
Budeme pojovat o posledních pár bodů. Ale myslím, že tento závod nikdo sledovat nebude, protože vepředu se bojuje o titul, takže budeme bojovat v tichu a mimo obraz kamer (smích).

Jenson Button, 12. místo:
Bude to vzrušující zábava. Mluvili jsme o strategii, ale víte, musíme se s tím poprat a probojovat se. A uvidíme, jestli se podaří udělat něco jiného než bude dělat první desítka. Budeme mít nové pneumatiky a uvidíme, jak to bude vypadat v první zatáčce. Uvidíme.

Eric Boullier, šéf týmu:
Oba jezdci odvedli velmi dobrou práci, optimalizovali jsme náš výkon, který jsme byli schopni z vozů vytáhnout. Výsledek z kvalifikace nám dává dobrý základ, na němž mohou v zítřejším závodě stavět a usilovat o body. Bylo by velmi hezké, kdyby Jenson mohl při své rozlučce bodovat nebo zdárně dokončit svůj poslední závod. Doufáme, že aspoň může mít volnou ruku při volbě pneumatik a může mu to pomoci.

WILLIAMS

Felipe Massa, 10. místo:
Nebylo to dnes lehké, ale s výsledkem jsem spokojen. Abych byl upřímný, nebyl jsem spokojen s pneumatikami a dělal jsem maximum, abych zajel dobré kolo. V Q2 jsem měl dobré čas, které byly důležité. Rozhodně jsem čekal od kola v Q3 víc, ale možná jsem neměl dost přilnavosti jako v Q2. Jsme zhruba tam, kde jsme čekali, takže uvidíme, jak si povedeme v porovnání s ostatními.

Valtteri Bottas, 11. místo:
Rád bych byl v Q3, to je samozřejmé, ale z ultraměkkých pneu jsem už nedostal víc přilnavosti. Auto bylo na superměkkých velmi dobré, ale nemyslím, že jsme dnes získali maximum. Ale zítra to bude jiné. Mám volnou volbu pneumatik a to otevírá příležitosti. V poslední době Force India končila závody před námi, takže by bylo dobré dojet sezónu s dobrým výsledkem pro tým a pro Felipeho. Vepředu je samozřejmě boj o titul, takže to může přinést unikátní závod.

Rob Smedley, šéf výkonnosti:
Felipe se cítil lépe na ultraměkkých než Valtteri. Je škoda, že nezopakoval svůj čas z Q2, aby byl devátý a ne desátý. V případě Valtteriho jsme nedokázali dobře pracovat s pneumatikami. Takže desáté a jedenácté místo, to není to, kde bychom chtěli být, ale nevzdáváme to. Uděláme maximum. Jsme v pozici, kdy můžeme získat body a dojet sezónu se zlepšujícími se výsledky.

HAAS

Esteban Gutiérrez, 13. místo:
Byl to docela složitý den, počínaje třetím tréninkem. Bylo poměrně horko a je zřejmé, že bylo nutné pochopit, jak se měnící podmínky promítnou na vyladění vozu před kvalifikací, která se jede večer a teploty klesnou. Jsem vděčný, že jsem dosáhl takového výsledku. Můje skupina mechaniků a inženýrů vložila do kvalifikace co největší úsilí, je to pro nás silně emotivní záležitost, protože jsme spolu tento víkend naposled. Zaslouží si, abychom dopadli co nejlépe a já věřím, že odvedu co nejlepší výkon.

Romain Grosjean, 14. místo:
Kvalifikací jsem hodně zklamaný. Je zřejmé, že jsme doufali v lepší výsledek. Včera jsme měli spoustu problémů a stále jsme doufali, že se nám je podařilo odstranit. Udělali jsme, co se dalo, ale musíme vytěžit více z chování pneumatik. Myslím, že trávíme příliš mnoho energie tím, že hledáme prostor, aby bezchybně pracovali. Věděli jsme, že když se dostaneme na úroveň jako v Brazílii, budeme rychlí. Když ne, skončíme někde kolem 14. a 15. místa. Pro tuto chvíli je to priorita číslo 1. Nemám tušení, co připravíme pro zítřejší závod, neměl jsem možnost absolvovat žadné dlouhé jízdy. Bude zajímavé sledovat, jak se vše vyvine.

Günther Steiner, manažer týmu:
Byl to takový běžný den. V poslední kvalifikaci sezóny jsme předvedli slušnou práci, aspoň si to myslím. Před dvěma týdny v Brazílii to bylo podstatně lepší, ale stále jsme v pozici, abychom mohli zítra usilovat o body. Bylo by to hezké zakončení naší první společné sezóny. Je tu ještě nějaká práce, kterou budeme muset zvládnout, takže před zítřkem na nás nečeká žádný odpočinek.

RENAULT

Jolyon Palmer, 15. místo: 
Jsem opravdu spokojený s tím, co se nám podařilo. Od Grand Prix Malajsie jsem byl v každém závodě v Q2, takže i dnes to pro nás byl slibný výsledek. Jas Marina pro nás není nejvhodnější tratí, ale mně se opravdu podařilo první kolo v Q1 a pak se mi v Q2 povedlo porazit Wehrleina; patnácté místo je asi to, na co máme. Myslím, že naše závodní tempo bude poněkud lepší, takže bychom měli být schopni se posunout kupředu. Pokud se něco stane na začátku a podaří se nám získat několik pozic, tak máme šanci se na takovém místě udržet.

Kevin Magnussen, 18. místo:
V Abú Zabí nám chyběla rychlost po celý víkend a stejné to bylo i dnes v kvalifikaci. Měli jsme naplánované tři pokusy, ale byl jsem povolán k převážení, což mi nijak nepomohlo. Doufám, že zajedeme dobrý závod, protože tady se může přihodit opravdu cokoli, takže jde o to najít příležitost pro naši cestu kupředu.

Alan Permane, traťový ředitel:
Dnes to byl příběh podobný těm, které jsme viděli v posledních závodech. Nepodařilo se nám dostat z vozů optimum, nicméně to nemělo také zásadní dopad na naše startovní pozice. Jolyon se dopustil v Q2 při druhém pokusu malé chyby, ale i perfektní výkon by ho jen přiblížil k vozu před ním, nikoli před něj. Kevin se snažil zvýšit tempo, ale zápasil se zablokovanými předními koly při druhém pokusu v Q1, takže se do druhé části kvalifikace neprobojoval.

Výhledy pro závod naznačují strategii dvou zastávek s tím, že hlavní část závodu se odjede na měkké směsi. Kolem těchto dvou aspektů ještě existují nějaké další možnosti a jak jsme viděli v minulosti, postavení na startu může být s ohledem na obtížné předjíždění velmi důležité.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 17. místo:
Po všech těch problémech, se kterými jsme se tento víkend potýkali, je dnešní výsledek skutečné maximum, kterého jsme mohli dosáhnout, aspoň z mé strany. Upřímně si nemyslím, že bych mohl zajet lepší kolo. Najeli jsme toho hodně málo během tréninků, takže bylo obtížné jít z této pozice do kvalifikace. Jsem spokojený s tím, jak jsme se dokázali sebrat a pořád máme šanci bojovat zítra o body. Budu se snažit zajet čistý závod a uvidíme, jak dopadneme. Bude to trochu jízda naslepo, protože jsme neabsolvovali žádné delší úseky, ale budeme pokračovat v boji až do konce, to je jisté.

Carlos Sainz jr., 21. místo:
Měli jsme po celý víkend problémy a nemohli jsme zajet tolik kol, jak bychom si přáli, protože jsme se na kvalifikaci chtěli připravit a nakonec tomu tak nebylo. Tak to bývá, když nejste moc dlouho na trati, když ztratíte tento čas, výsledek je špatný. Byl to až do teď katastrofický víkend. Doufám, že se zítra věci otočí. Ale zatím nejhorší víkend sezóny.Nemáme dostatečnou rychlost, takže se musíme pokusit si užít zábavu, jet vlastní zábd a pokud to půjde mítza cíl šestnáctý, i když to není výsledek, který jsem si na konec sezóny přál.

Jody Egginton, inženýr závodních operací:
V návaznosti na včerejší problémy jsme přes noc opravdu tvrdě pracovali, abychom našli řešení, které by nám umožnilo absolvovat nějaké jízdy v třetím tréninku a následující první části kvalifikace. Je zřejmé, že nedostatek absolvované vzdálenosti způsobil omezené možnosti pro naše piloty sžít se s vozem a pracovat na nastavení. Kvůli tomu se ani jeden vůz nedostal do Q2. Je to zklamání, protože je nám jasné, že za normálních okolností bychom to zvládli, piloti i auta mají na víc. Kvalifkace sama o sobě byla ovlivněna nedostatkem našeho výkonu a projevem našich přímých konkurentů. Proto jsme se rozhodli zkusit tři jízdy. Důvodem byla snaha poskytnout našim pilotům maximální možnosti s nastavením bez optimalizace pro tento víkend. Bez ohledu na nedostatek jízd šli oba piloti do kvalifikace s odhodláním vytěžit z ní co nejvíce jak ze sebe tak i z auta. Teď přesouváme svou pozornost na závod a budeme se snažit, abychom využili každé příležitosti ke zlepšení naší pozice... nemáme co ztratit!

SAUBER

Felipe Nasr, 19. místo:
Cítím, že jsem z vozu dostal maximum. I když to nebylo dost na to se dostat dál. Měl jsem čisté kolo na druhém setu ultraměkkých pneu, takže jsem zajel slušné kolo. Bylo pozitivní, že pneumatiky fungovaly lépe než při obutí první sady. Musíme se ujistit, že si udržíme desátou pozici v tabulce konstruktérů. To je jednoznačný cíl.

Marcus Ericsson, 22. místo:
Zklamání. Auto se těžko řídilo po čas celého víkendu a obzvlášť na ultraměkkých pneumatikách. Trápili jsme se už včera. Věděli jsme, že to nebude lehké. V mém posledním kole byla škoda, že jsem to přepálil a zablokoval kola v zatáčce č. 17. Tam jsem ztratil kolo. Co se závodu týče, závodní rychlost vypadá povzbudivě oproti kvalifikační, takže jsem optimistický.

MANOR

Pascal Wehrlein, 16. místo:
Můj pátý postup do Q2 ! Je to opravdu hodně zvláštní způsob, jak zajet poslední kvalifikaci tohoto roku. V Q2 jsem měl jen jednu sadu ultraměkkých pneumatik, takže mé kolo bylo na samém limitu a nebylo možné se zlepšit. Ale myslím, že můžu být se šestnáctým místem spokojen, protože díky týmu jsem odvedl opravdu skvělou práci. Trať se mi líbí, ale nemyslím, že by nám nějak zvlášť vyhovovala, takže do toho půjdeme opravdu naplno. Jsme před Saubery a co se rychlosti týče, vypadá to, že jsme dobří, ale nikdy nevíte, co se může stát a co před námi je. Myslím, že bychom měli prožít velký sen a usilovat o body. Proč ne? Brazílie byla pro nás extrémně těžká, takže bych byl rád, kdyby se nám všem po tomto závodě vrátil úsměv do tváře.

Esteban Ocon, 20. místo:
Moje kvalifikace byla katastrofální. Volný trénink vypadal pozitivně a byli jsme dost vpředu, ale jakmile jsme nazuli ultraměkké pneumatiky, zůstali jsme stát a ostatní se zlepšovali. Co se týče tempa jsme se nijak nepohnuli, nevypracoval jsem si žádný náskok. Ztrácel jsem rychlost, musíme se na to podívat a zjistit, co je příčinou. Trať je skvělá a baví mě na ní závodit, až do kvalifikace to bylo z hlediska naší výkonnosti výborné. Pokud jde o startovní pozici, začínám zezadu, což je nevýhodné, ale jestli se mi podaří dobrý strat - a víme, že to může přijít - pak doufám, že získáme nějaká místa a absolvujeme dobrý závod.

Dave Ryan, závodní ředitel:
První věc, kterou bych dnes rád řekl, že tým odvedl skvělou práci jen pár dní po velkém zklamání v Brazílii. Mohli jsme se na všechno vyklašlat a nastoupit se skloněnými hlavami, odepsat sezónu, ale místo toho jsme se zvedli z popela a rozhodli se využít všeho pro naše finále. Ačkoliv je zatím pouze sobota, už na sebe můžeme být náležitě hrdí.

Tím se dostávám k našim pilotům: Pascal odvedl výbornou práci a popáté jsme se tak dostali do Q2. Bylo jasné, že je ve svém živlu. Jeho dva výjezdy byly bezchybné a všechno mu hrálo do karet. U Estebana, který byl také hodně dobrý, nastaly dopoledne určité potíže, musíme zjistit, proč na jeho voze nepracují ultraměkké pneumatiky dobře. Nicméně máme dobrou rychlost, což prokázali oba piloti, a jsem si jist, že od nich uvidíme zítra velkolepý boj.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na závěrečný závod sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Abú Zabí

Na ostří nože. Poslední kvalifikaci sezony vyhrál Hamilton před Rosbergem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud