Alonso o dalším zlepšení Hondy nepochybuje, otazník vidí spíše u aerodynamiky

Petr Hlawiczka, 21. listopadu 2016, 06:50 Google+

Fernando Alonso věří, že pohonná jednotka Hondy příští rok už nebude největší brzdou monopostu McLarenu. Otázkou spíše je, jak na tom jeho tým bude po stránce aerodynamické výkonnosti.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 21.11. 16:35) Napište svůj názor
Fernando Alonso v Mexiku

Fernando Alonso v Mexiku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonský výrobce se po loňském rozpačitém začátku, kdy hodně zaostával ve výkonu, v rekuperaci energie i ve spolehlivosti letos sice zlepšil, na Mercedes ale ztrácí kolem 85 koní. Alonso ale nepochybuje o dalším velkém pokroku Hondy před příštím ročníkem.

"Po stránce motoru jsme se toho letos naučili hodně, mnohem více než loni, protože minulý rok jsme s pohonnou jednotkou museli přežít. Museli jsme zajistit, abychom s ní dojeli až do cíle. Ztrácela ve výkonu, v baterii, ve spolehlivosti, ve všem. Bylo to tedy těžké se něco naučit, protože všechno  bylo jen o tom, aby fungovala," vzpomíná španělský pilot.

"Tento rok děláme pokroky, dolaďujeme motor a letošní poznání se příští rok ještě více vyplatí. Já jsem si tím docela jistý, velký otazník tedy představují nová pravidla týkající se aerodynamiky," naznačuje Alonso, podle kterého teď bude muset odvést velký kus práce McLaren. Vozy budou mít širší křídla, podlahu i pneumatiky, díky tomu mají být o pět sekund na kolo rychlejší.

img-responsive

Nová pravidla přinášejí velkou výzvu, dokáže McLaren přijít se špičkovou aerodynamikou? | foto: McLaren

"Poté, co jsme se loni hodně trápili, jsme se letos ocitli v záživné pozici - bojovali jsme nebo jsme soutěžili s vozy uprostřed pole. Příští rok chceme udělat poslední krok a bojovat o mnohem více. S novými pravidly pro to máme skvělou příležitost, protože vše se smíchá.

A pokud budeme schopni postavit rychlé auto pro první závod, pak budeme mít šanci na to, aby se nám dařilo. Pevně tomu věřím, protože McLaren je velkým týmem s rozsáhlými zdroji a možnostmi. Před příštím ročníkem to tedy vypadá dobře a já se na to těším," dodává Alonso.

Vytisknout

Diskuze: Alonso o dalším zlepšení Hondy nepochybuje, otazník vidí spíše u aerodynamiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 21.11.2016 16:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson

Sauber prodlužuje smlouvu s Ericssonem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud