Kubica o případném přestupu do vytrvalostních závodů WEC

Albert Hadáček, 21. listopadu 2016, 10:59 Google+

Bývalý polský pilot formule 1 Robert Kubica o víkendu testoval prototyp týmů ByKolles v rámci posledního závodu letošního ročního World Enduracne Championship v Bahrajnu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Od své nehody v Itálii z roku 2011 a následné dlouhodobé léčbě ruky jezdil jednatřicetiletý Polák v rámci Evropského a Světového poháru v rallye. Doposavaď to vypadalo, že Kubica v příštím roce nastoupí v rámci dvacetičtyřhodinovek série Renault Sport Series, ale vše může být ještě jinak.

Při nedělních testech se totiž polský pilot objevil při testech WEC v Bahrajnu, kde se mu dokonce podařilo zajet nejrychlejší čas.

"LMP1 ani nemusím představovat. Všichni fanoušci motorsportu ví, o čem je řeč. Je to taková formule 1 s krytými koly. Jsou to závody vysoké úrovně. Není to jen o tom, že si tak 12 nebo 24 hodin kroužíte, musíte konstantně tlačit na pilu.

Jsem tady nováček, takže ještě nevím, zda se mi to bude úplně líbit. Ale rád přijímám nové výzvy. Prostě mě to motivuje, takže uvidíme, co svedu. Pokud se pro to rozhodnu, tak jen proto, že mě to bude bavit. Nechci, aby to vypadalo, že nemám nic jiného na práci. Chtěl jsem se tu akorát přesvědčit, jestli to má cenu," sdělil médiím Robert Kubica.

Kubica přiznává, že jeho zranění paže by mohlo způsobovat určité problémy, ale prý může pořád řídit a v Bahrajnu si akorát ověřoval, zda by vydržel v prototypu.

"Nebylo to jednoduché. Potřeboval bych mít sedačku přesně na míru, ale nakonec to naštěstí šlo docela dobře a v autě jsem se cítil komfortně. Není to 100%, ale řídit dokážu. Chtěl jsem si tu taky hlavně zkusit, jestli mi ruka dovolí v takovémto monopostu jezdit. Samozřejmě beru na vědomí, že vytrvalostní závody jsou s mým omezením dosti náročné. Navíc je třeba střídat piloty co nejrychleji, takže se nemůžete v kokpitu zabarikádovat," okomentoval testování v Bahrajnu polský pilot.

img-responsive

Kubica, Robert | foto: Daimler AG

Kubica zatím není rozhodnut, kam se v následujícím roce vydá, sedačku kvůli menšímu počtu vozů v rámci WRC jistou úplně nemá, takže právě proto se poohlíží po WEC.

"Pravdou je, že ještě nevím, co budu dělat. Samozřejmě mě to taky trochu znervózňuje, abych byl upřímný. Nechci to nijak uspěchat a až se něco zajímavého objeví, tak o tom budu moci mluvit.

Samozřejmě bych musel ještě dost makat, abych se stal pořádným vytrvalostním jezdcem, ale většina jezdců si prý dokáže zvyknout, takže proč bych to nezvládl já. Je to tu na vysoké úrovni a rozhodně tato oblast motorsportu roste, přestože odešla Audi, což je velká škoda. Vytrvalostní závody v čele s Le Mans jsou ale velmi atraktivní," zakončil Kubica.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kubica o případném přestupu do vytrvalostních závodů WEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v Mexiku

Alonso o dalším zlepšení Hondy nepochybuje, otazník vidí spíše u aerodynamiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud