Whiting vysvětluje, proč pravidla nemohou být jednodušší

Petr Hlawiczka, 18. listopadu 2016, 06:30 Google+

Strategická skupina se tento týden ve středu sešla v Ženevě, kde se shodla na potřebě zjednodušit pravidla. Podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga to ale jednoduše nepůjde. Vrací se také k Velké ceně Brazílie, ke svým rozhodnutím a jezdcům, kteří poskytovali tu nejlepší a nejnestrannější zpětnou vazbu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 18.11. 12:49) Napište svůj názor
Charlie Whiting si prohlíží ochranu kokpitu Red Bullu (windscreen)

Charlie Whiting si prohlíží ochranu kokpitu Red Bullu (windscreen) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Tak jednoduchá sada pravidel, s jakou si F1 vystačila v 70. či v 80. letech, podle něj v současné moderní době není možná: "Žel si myslím, že se sport stal komplexnějším." Kvůli vynalézavosti týmů a možnostem je třeba ošetřit každou skulinu.

"Všechna pravidla týkající se jízdy by se dala shrnout slovy: piloti musí jezdit bezpečně. Jenže když máte takové jednoduché pravidlo, pak se neustále ptáte, co to znamená? Můžeme udělat to či ono?" ptá se Whiting.

"Osobně tedy nevidím žádnou možnost, jak pravidla zjednodušit, protože máme co do činění s komplexním sportem. Opravdu je takový, takto se rozvinul za posledních zhruba 20 let," vysvětluje ředitel závodů FIA.

Často kritizovaným tématem jsou nekonzistentní rozhodnutí komisařů. To by se dle Whitinga zlepšilo se jmenováním stálého komisaře místo neustálého výběru různých odborníků. Proto tlačí na šéfy týmů, aby "podepsali společný dopis adresovaný prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi."

img-responsive

Daniel Ricciardo (vpravo) komisařům v Brazílii poskytoval velmi kvalitní informace | foto: Red Bull

Pokud jde o poslední závod v Brazílii, tak pochopitelně brání své rozhodnutí dvakrát jej přerušit: "Déšť neustále měnil svou intenzitu Piloti na čele samozřejmě závodit chtěli, protože měli tu nejlepší viditelnost. Ale většina jezdců říkala, že podmínky jsou zkrátka špatné."

A kdo z jezdců podle Whitinga poskytoval komisařům tu nejlepší a nejméně zaujatou zpětnou vazbu? Daniel Ricciardo z Red Bullu a Daniil Kvjat z Toro Rosso. "Poskytovali nám ty nejcennější a nejneutrálnější rady," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Whiting vysvětluje, proč pravidla nemohou být jednodušší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 18.11.2016 12:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds

Symonds si není jistý zrychlením nových vozů o 5 sekund

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud