PROHLÁŠENÍ po závodě v Brazílii: Samá chvála směrem k Verstappenovi

Jana Šrámková / PH / Robert RoBertino Pavelka, 13. listopadu 2016, 20:18 Google+

Velmi deštivý a divoký závod v Brazílii vyhrál Lewis Hamilton. Jak hodnotí své dnešní výkony na okruhu Interlagos jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 13.11. 23:16) Napište svůj názor
Lewis Hamilton po vyhrané kvalifikaci v Brazílii

Lewis Hamilton po vyhrané kvalifikaci v Brazílii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem na lovu. Všechno, co můžu udělat, tak to právě dělám. Spolehlivost je nakonec dobrá a výsledky to potvrzují. Dnes to byl velmi jednoduchý závod. Půjdu a dám do toho všechno. Nyní si ale užiju tento okamžik. Tohle bylo mým snem od doby, co jsem sledoval Ayrtona - vyhrát tady.

Nico Rosberg, 2. místo
Dnes mi štěstí nepřálo, ale Lewis odvedl naprosto skvělou práci. Byly to velmi náročné opdmínky, takže se druhým místem se rozhodně mohu sopkojit a mohu s tím žít. Viděl jsem Maxe vedle zdi a v tu chvíli jsem si říkal: Jak se z toho sakra dostal?

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Max byl dnes výjimečný. Věděl jsem, že je dobrý, a dnes to opět potvrdil. I když měl čerstvé pneumatiky, tak ten jeho výkon byl neuvěřitelný. Teď zamíříme do Abú Zabí - uvidíme, jak to tam všechno dopadne.

 

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Byl to neuvěřitelný závod s červenými vlajkami a obtížnými podmínkami, zejména na hlavní rovince. Při svém smyku jsem se asi dotkl obrubníku, zablokoval všechna čtyři kola, ale auto se mi podařilo udržet mimo svodidla. Poté jsem byl 15., 14... ani nevím, který jsem byl. Předvedl jsem několik skvělých předjetí a dostal se na pódium.

Daniel Ricciardo, 8. místo
Je to frustrující, cítíl jsem, jako bych vůbec neměl štěstí se strategií. Kdykoliv jsme měnili pneumatiky objevil se safety car nebo červená vlajka. Ztratili jsme pozice a samozřejmě jsme nedokázali předpovědět, co se stane, takže jsme potom museli dohánět. Hlavním problémem byla také viditelnost, hledí se pořád zamlžovalo. Musel jsem ho otevřít a setřít, ale to se mi nikdy předtím nestalo a drželo mě to.

Je to škoda, auto bylo lepší než na osmé místo. Když jsme měl volno na trati, byla rychlost dobrá. Bylo to náročné, příkladem byl Kimi. Vlastně jsem neviděl, že měl nehodu, viděl jsem to až v televizi když jsem byl v boxech. V tu chvíli dobře rozhodli, že bude závod přerušen. Jsem rád, že se závodilo a ž jsme závod dokončili. Kromě pár nehod byli všichni v bezpečí. Fanoušci zde měli dlouhé odpoledne a děkuji, že to vydrželi.

Christian Horner, šéf týmu
Tohle (míní Maxe Verstappena, pozn. red.) byla jedna z nejlepších jízd, kterou jsem kdy v F1 viděl. Bylo to úžasné. Zkusili jsme to na přechodných, protože to vypadalo správně v tu danou chvíli. Daniel zajížděl nejrychlejší sektory, takže to byla možnost, která mohla vyhrát závod, ale nakonec začalo pršet více. Dali jsme mu spoustu práce a to jak zajel posledních patnáct kol bylo neuvěřitelné! Jeli jsme čtvrtí a zkusili to ze zadu pole.

Když byl safety car hodně jsme s ním komunikovali a řekl nám, že na těch pneumatikách se nemůže dostat přes poslední sektor. Takže co se bezpečnosti týče jsme do dohnali do extrému a zkusili to. Od chvíle kdy vyjel se chtěl vrátit zpět na pódium a šlo to poznat. Zkoušel jinou cestu, jiný kus asfaltu, aby našel přilnavost. Šlo poznat, že hledal. Má zkušenosti s motokárami a ty využil. Ten manévr na Rosberga by se měl přehrát Totovi... Bylo to velmi odvážné a šel na to vnějškem, když téměř nic neviděl... Úžasná jízda a zasloužené pódium.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 4. místo
Byl to zábavný, ale napjatý závod. Je škoda, že jsme přišli o pódium v posledních dvou kolech, ale Max měl zkrátka jinou rychlost a byl nejrychlejší na trati, nemohl jsem udělat nic, abych ho udržel za sebou. Přestože jsem zklamaný, můžeme slavit skvělý závod a neuvěřitelný výsledek, obzvlášť, když vezmeme v úvahu podmínky. Jen to, že dojedete do cíle má hodnotu vítězství. A dojet čtvrtý je velmi důležitý výsledek. Bylo lehké udělat chyby, aquaplaning byl rizikem v každou chvíli a po přejetí cílové čáry po každém kole jsem měl pocit úlevy. Je to velký výsledek nejen pro mě, lae pro ceelý tým, dodal nám důležité body pro boj o čtvrté místo. Hodně se toho ještě v Abú Zabí může stát, ale nyní můžeme být šťastní.

Nico Hülkenberg, 7. místo
Byl to intenzivní závod a nevím, jestli se smát nebo brečet, protože nám podle mě uniklo pódium. V autě jsem se cítil dobře, věřil jsem mu a měl rychlost na to tlačit a předjíždět. Byly tam určité děsivé momenty, zvlášť když přede mnou naboural Kimi. Úlomky do mě narazily a poškodily můj vůz. Ale přežil jsem to. Potom jsem dostal defekt, což je frustrující, protože jsem se propadl. Bez toho, kdo ví, kde bychom mohli být? Ale jsem pyšný na sebe a celý tým. Odvedli jsme skvělou práci a chybělo jen trošku štěstí.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Vzrušující závod! Odjet z takto náročné akce s osmnácti body je fantastická odměna za výbornou práci celého týmu. Oba piloti nic nezkazili a správná byla i rozhodnutí z boxové zídky. Sergio byl blízko dalšímu pódiu a zasloužil si čtvrté místo. Nico musel dohánět po defektu, aby dojel sedmý a to ukazuje jeho kvality. Musíme proto přemýšlet, kde by dojel, kdyby nebylo poškozeného kola, protože v tu chvíli byl čtvrtý. Za takto náročných podmínek je jen dostání obou vozů do cíle vítězstvím a my máme oba na bodech, což je další krok k dosažení našeho cíle, kterým je čtvrté místo v tabulce konstruktérů.

 

FERARI

Sebastian Vettel, 5. místo
Pochopitelně to nebylo ideální, v první části jsem dostal hodiny, bojoval s aquaplaningem, ale nebyl jsem sám. Myslím, že nakonec jsem to zvládl dobře, chvíli trvalo, než se mi podařilo se dostat před Sainze, nevím, proč trvalo tak dlouho, než jsem se v autě začal cítit dobře. Potom už bylo pozdě. Ohledně souboje s Verstappenem si myslím, že jsem jel vedle něj a viděl mě. Měl jsem nos o kousek vepředu, byl rychlejší, takže to bylo o zvládnutí zatáčky a on mě předjel. Nebyl to těžký manévr, ale nemyslím, že byl úplně správný. Ale dnes jsem si na nic nemohl stěžovat. Nebyl jsem jediný, kterého zaskočil aquaplaning, ale naštěstí jsem nehavaroval.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Podmínky nebyly lehké, bylo to náročné a když se jede tolik kol za safety carem, je to ještě horší. Nepršelo prudce, ale bylo tu hodně vody na trati. Aquaplaning byl největším problémem. Dostal jsem ho v místě, kde jsem to vůbec nečekal - roztočil jsem se na konci rovinky. Málem jsem to vybral, ale potom jsem vyjel mimo v pěkně špatném místě. Pneumatiky do mokra byly lehce náchylné k aquaplaningu. Záležíto to hodně na okruhu a dalších věcech, před pár roky by to na daných pneumatikách takový problém nebyl.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Možná jsme dnes mohli získat víc, dnes i včera, ale není místo pro stížnosti. Kimiho nehoda byla smůla, Seb se dokázal probojovat polem zpět. Nyní se soustředíme na Abú Zabí, poslední závod, ale jak říkáme - až do konce se nevzdáváme.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 6. místo
Tak dešťový tanec zafungoval a byl to tedy závod! Jsem superšťastný! Pokud dojedu šestý po startu z 15. místa, je to prostě úžasné. Myslel jsem, že by bylo příliš riskantní jít na přechodné pneumatiky a požádal tým, abych mohl zůstat na mokrých a ono to fungovalo. Dnes to všechno bylo o dobré strategii bez zastávek a dobrém tempu bez chyb, to v těchto těžkých podmínkách zabralo. Bylo to opravdu těžké, ovládat v tomhle počasí auto a udržet ho na trati, bylo to obtížné zejména v oblastech, kde byl aquaplaning, zvláště zatáčky 13 a 14... Nejhorší to bylo po restartu, kdy se jelo rychlostí kolem 300 km/h a vůbec nic nebylo vidět, takže to bylo dost riskantní. 

Jak z mého prohlášení vyplývá, miluji déšť a dneska jsem si to opravdu užil. Vždy jsem byl na mokru dobrý, protože jako dítě jsem tak jezdil na motokárách a dnes to nebylo jiné. Můžeme být pyšní, jak jsme drželi adekvátní tempo se špičkovými piloty, což znamená, že naše auto je vlastně velmi dobré a jako tým jsme odváděli po celý víkend dobrou práci. Chtěl bych všem poblahopřát. Přivést dalších 8 bodů, které jsme rozhodně neočekávali, to je víc než skvělá zpráva. Jsem v sedmém nebi, musím říci, že druhá polovina sezóny je pro nás plná překvapení a já jsem jí rozhodně nadšen!

Daniil Kvjat, 13. místo
Byl to pořádně bláznivý závod. Dobře jsem odstartoval a přešel jsem v pravý čas na přechodné pneumatiky, ale pak mě postihl defekt během jízdy za safety carem, takže jsem se propadl po zastávce na poslední místo. Nevzdal jsem se a vrátil se zpět do středu pole, ale můj vůz byl docela dost poškozen. Zavinil to Palmer, který do mě při jednom z restartů narazil - zůstal jsem sice na trati, ale vůz byl opravdu hodně těžko ovladatelný. Je to škoda, protože až do dnešního dne jsem byl spokojen s průběhem víkendu a doufal jsem, že dokážu víc.

Franz Tost, šéf týmu
Pokud vezmeme v úvahu náš včerejší výkon v kvalifikaci, musím říci, že jsme měli obrovské štěstí a dnes nám skutečně déšť pomohl. Carlos zajel skvělý závod - šesté místo a osm bodů je v Sao Paulu vynikající výsledek. Daniil byl bohužel zapleten do kolize s Palmerem, při kterém si zničil přední část difuzoru. To mělo velký vliv na přítlak - abych byl přesný, ztratil více než 20 bodů přítlaku - proto nemohl udělat nic víc. Tým odvedl během celého víkendu dobrou práci a bude to určitě další podnět tento šampionát v Abú Zabí dobře zakončit.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 9. místo
Je to úžasné, je to jako splněný sen! Neumím si představit lepší způsob, jak získat ty to dva body, než během mé domácí velké ceny. Doufal jsem, že závod bude ukončen dříve, protože jsme byli výš, ale jsem rád za tým, dva body nám dodají další motivaci. Je to už nějaká doba, kdy jsem naposledy v F1 bodoval, je to skvělý pocit, jako vítězství po té náročné situaci, které čelíme.

Marcus Ericsson, nedokončil
Jsem v pořádku. Na dráze to je těžké. S mou nehodou to bylo zvláštní, měl jsem v zatáčkách dost přilnavosti, nebyla tam žádná stojící voda. V zatáčce č. 12 najednou byla. Ztratil jsem kontrolu nad vozem na rovince. Nezáleželo na tom, jestli máte pneumatiky přechodné nebo do deště, do smyku se ostatní dostávali na obou. Auta jsou na stojící vodu velmi citlivá.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Tohle je velmi důležitý výsledek. Víme, že zbývá ještě jeden závod a že se toho ještě může hodně přihodit, ale dnešek je i tak velmi důležitý. Ukazuje to, že se ubíráme správným směrem. Tým dělal správná rozhodnutí a piloti jeli skvěle. Na boxové zídce to bylo velmi napjaté. Na dráze jsme jen chtěli vydržet. Manor volil stejný přístup a neskončil o moc za námi.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 10. místo
Myslím, že jsme dnes mohli být o něco lepší. Začal jsem desátý a skončil jsem desátý, pár pilotů přede mnou odpadlo, takže jsme rozhodně nevyužili pár příležitostí, které se nám naskytly. Podmínky dnes byly velmi obtížné, někdy bylo opravdu dost těžké jenom udržet vůz na trati. Byla hodně špatná viditelnost a voda z trati málo odtékala. Chytil jsem několikrát aquaplaning, takže bylo těžké stahovat odstup na soupeře přede mnou. Nakonec jsme získali aspoň bod. Doufejme, že v Abú Zabí můžeme dokončit sezónu na úrovni.

Jenson Button, 16. místo
Bude třeba se vrátit po tomto závodě do továrny a prověřit, co s autem není v pořádku. Během pátečních tréninků fungovalo opravdu dobře. Byl jsem s ním spokojen a v rychlých zatáčkách sedělo opravdu dobře. Včera ale nefungovalo a dnes k tomu ještě přibyly strašné podmínky. Pokud jde o restarty, odehrávaly se za velmi špatného počasí, v nichž je komplikované posoudit, co je dobře a co ne, naštěstí nikdo nebyl zraněn - a to je ta nejdůležitější věc. Pro mě je umístění na posledním místě za takových podmínek neobvyklé, takže určitě je tu něco špatně. Nemyslím si, že bych zapomněl pilotovat vůz za mokra...

Eric Boullier, závodní ředitel
Pro tým McLaren Honda bude lepší do jisté míry na tento závod zapomenout. Pro F1 jako sportovní odvětví to byl závod, že kterého se můžeme poučit, ale se zlepšila show pro budoucí závody na mokru. 

Bohužel pro nás ani jeden z našich pilotů nebyl schopen plně využít příležitosti - Fernando jel statečně a držel se v první desítce, ale v 56. kole v zatáčce 13 udělal hodiny a spadl na konec startovního pole. Nakonec se vrátil na 10. místo - během 15 kol předjel sedm vozů - a byl skvělý, jenom předvedl svou rychlost, statečnost a odhodlání.

Jenson se potýkal se špatnou rovnováhou vozu, která ho sužovala už včera. Snažil se najít aspoň nějaký přítlak, ale v těchto podmínkách neuspěl. Musíme prozkoumat, co se stalo v jeho případě, ale chceme pokračovat dál.

Jusuke Hasegawa, výkonný ředitel Hondy
Déšť, snášející se na trať, učinil z Grand Prix Brazílie jeden z nejtěžších závodů poslední doby. Fernando se bohužel po restartu otočil a klesl až na závěr startovního pole, ale po ohromujícím finiši dokončil závod destáý. Stejně jako včera bojoval Jenson s vyvážením vozu a se špatnými podmínkami na trati, ani v závodě se to nedalo vylepšit. Pokud odhlédneme od výsledků jsem v úžasu nad odvahou všech pilotů a vozů, co dnes dokázali. Byl to závod, při kterém si člověk hryže nehty nervozitou.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 11. místo
Byl to velmi těžký den v opravdu hodně obtížných podmínkách. Podařilo se nám udržet auto vcelku, ale nebylo to snadné. Měli jsme docela značný potenciál ohledně strategie, ale nakonec pneumatiky do přechodných podmínek začaly fungovat trochu pozdě. Je to škoda, Force India má mnohem více bodů než my, takže v Abú Zabí to bude hodně složité. Dnes to zkrátka byla s načasováním strategie smůla. Bylo úžasné vidět podporu Felipeho od diváků, jsem si jist, že to opravdu ocenil. Těšíme se do Abú Zabí.

Felipe Massa, nedokončil
Těžko se mi vysvětluje to, co cítím. Nedokázal jsem dokončit závod pro své fanoušky, pro Brazílii. Tohle je pro mě tak zvláštní místo. Nevěděl jsem, co dělat, poté, co jsem zastavil na takovém místě.

Bylo to tak výjimečné pro lidi v Brazílii, v padoku, pro všechny v mé kariéře - všem bych chtěl moc poděkovat. Taky to bylo zvláštní vidět všechny ty kluky z ostatních týmů, jak mi uprostřed závodu tleskají. Tento den nikdy nezapomenu, všichni budou navždy v mém srdci.

Rob Smedley, vedoucí závodních operací
Věděli jsme, že musíme udělat něco jinak, abychom skončili na bodech. Doufali jsme, že déšť časem poleví a mokré pneumatiky budou pomalejší, takže jsme se rozhodli přejít brzy na směs do přechodných podmínek, ale bohužel všechny výjezdy safety caru a červené vlajky způsobily, že jsme nikdy nezískali výhodu. Snažili jsme se, ale tyhle okolnosti nám vůbec nehrály do karet.

Byla škoda, že Felipe skončil závod v bariéře, bylo by skvělé, kdyby tu zajel dobrý výsledek. Viděli jsme, že byl plný emocí po celý závodní víkend, byl to poslední domácí závod před jeho fanoušky, byl obklopen rodinou a přáteli, což muselo pro něj být opravdu speciální. Byla to emocionální horská dráha. 

Ocenit je třeba Maxe Verstappena, který dnes jel ve své vlastní třídě a bylo neuvěřitelné ho sledovat. Kdyby byl závod delší, nejspíš byl schopen ho vyhrát. Děkuji také všem fanouškům, kteří navzdory velké prodlevě sledovali závod.

 

MANOR

Esteban Ocon, 12. místo
Jsem opravdu zklamaný a zarmoucený. Byl to těžký závod a i když mám své vlastní pocity, zda měl nebo neměl pokračovat, na tom nezáleží. Je-li trať prohlášena za způsobilou k závodu, musíme závodit a odvést nejlepší práci, která je v našich silách. Bylo tam pár opravdu děsivých okamžiků, také jsem byl šťastný, že se mi podařilo včas a rychle reagovat na nehodu Kimiho.

Celý závod jsem tlačil opravdu tvrdě, jak to jenom šlo. Ve třetím závodním stintu - po druhé červené vlajce - bylo jasné, že se musím držet Felipeho, protože byla šance se dostat před něj, abych zmenšil nebezpečí, že na nás získá. Závod se ale ubíral jinou cestou, a nebyla naše. Udělal jsem, co se dalo, ale auta za mnou se blížila a nakonec jsem jejich tempu nestačil. Existuje mnoho důvodů, proč se cítím zklamaný, ale ten jeden je největší, že jsem nebodoval. Bylo by hezké tu získat mé první body v F1.

Pascal Wehrlein, 15. místo
Podmínky byly strašné - po celý závod. Dokonce i když déšť trochu polevil, trať byla pořád zaplavená. Byl to pro každého velký hazard, zvláště pro ty, kteří z mokrých přešli na pneumatiky do přechodných podmínek. Občas jsme se k tomu blížili, ale nebylo to dost těsné. Pořád hrozil aquaplaning, mohli jsme být stateční, ale co bychom získali, kdybychom pak skončili ve zdi? Navíc viditelnost byla hodně nízká. Byl to nervydrásající závod. Nechtěl bych něco podobného zažít v poslední době. Teď musíme tvrdě pracovat a nachystat se na Abú Zabí. Dnes jsem zažil něco, co se ještě nestalo, a i když žádný déšť v posledním závodě nečekám, závod tam může být nepředvídatelný, takže náš boj bude pokračovat.

Dave Ryan, závodní ředitel
V Austinu i Mexiku jsme měli obavy, protože Sauber atakoval bodované příčky, ale věděli jsme, že v tomto závodě půjde s ještě větším rizikem. V podmínkách, které dnes panovaly, hraje vždycky roli štěstí. V jednu chvíli se klonilo k nám, když jsme chvíli s oběma vozy poprvé jeli na bodovaných pozicích. Nasr byl stále vpředu, ale mohli jsme ho bodově překonat, kdyby už se nic nezměnilo. Ale závod se měnil každým kolem, každým safety carem a také v případě obou přerušení, což nakonec Sauberu prospělo, nám ne. Esteban svedl obrovský boj, aby se pokusil opět dostat dopředu, předvedl naprosto jedinečný výkon v podmínkách, které byly opravdovým testem i zkušených mistrů světřa. Jsme dole, ale ještě ne poražení. Celý tým je zklamán, mírně řečeno, ale pořád je tu ještě jeden závod a budeme muset bojovat až k šachovnicovému praporku v Abú Zabí.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 14. místo
Dnes byly podmínky náročné, zvlášť zatáčka č. 12, co není úplně zatáčka za sucha, ale když prší, stane se jí. Aquaplaning tam byl běžný a i kdyby ne, tak to stále bylo na limitu. Přál bych si však dnes jezdit více. Samozřejmě přerušení bylo správné, aby se uklidila trať. Bezpečnost je prioritou, ale potom jsem cítil, že jsme moc opatrní. Konec konců, je to na jezdci zpomalit dostatečně. Musíme jen jet a nepřehnat to přes limit, což je to, co děláme když je sucho.

Jolyon Palmer, nedokončil
Nic jsem neviděl. Měl jsem lepší přilnavost než kluci přede mnou, zkusil jsem to na Daniila, ale narazil jsem do něj. Spatřil jsem jej až v momentě nárazu. Je to problém, když nemáte přilnavost, tak nemůžete moc zvolnit, aby někdo nenarazil zezadu do vás. Nic jsem zkrátka neviděl a pak do něj narazil. Kimi sám ztratil kontrolu nad vozem, neměl přilnavost. Aquaplaning je problém. Já jsem neviděl dále než za svůj volant. Byl bych moc rád, kdyby závod pokračoval, už kvůli divákům, poskytnout jim nějakou zábavu. Déšť ale neustává, takže to je těžké.

Fred Vasseur, šéf týmu
Bylo to náročné a to pro všechny. Největší problém byl výkon auta na mokrých pneumatikách. Neměli jsme výkon během dlouhých stintů na té sadě a museli přezout na přechodné, když to bylo možné, ale nebylo to dost na to získat s Kevinem body. Bohužel Jolyon měl problém s rozbitým zavěšením když narazil do Kvjata a musel do garáže. Nyní se těšíme na poslední závod v Abú Zabí a snad to bude lepší závod v lepších podmínkách.

 

HAAS

Romain Grosjean, nedokončil
Musím se omluvit všem fanouškům týmu Haas F1. Z hrdiny nulou za pouhých 24 hodin. Co mohu dodat? Je to pro Haas tak špatné! Když jsem najížděl na rošt, tak jsem nejel naplno. Protočila se mi kola, dostal jsem smyk… bylo to najednou, jako vypnutí / zapnutí, najednou jsem to neměl pod kontrolou. Přitom jsem nejel rychleji než Gutiérrez. Byl to velký náraz, nějakých 30 G. V F1 se to stává, ale fyzicky jsem v pořádku. Musíme zlepšit pneumatiky do deště. Vůbec jsem na to netlačil, bylo to divné. Ty pneumatiky jsou slabé, neposkytují žádnou přilnavost. Já jsem auto nemohl řídit ani na rovince!

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Byl to docela zábavný závod - na začátku nuda, bylo mnohem lepší, když jsme vyrazili na mokrých pneumatikách. Podmínky byly značně choulostivé, byl dost rozdíl mezi mokrými a pneumatikami do přechodných podmínek, všechno bylo jen o udržení vozu na trati. Tempo jsme měli docela dobré a prokousával jsem se startovním polem a viděl příležitost na zisk bodů. Bohužel jsem začal mít problémy s elektrikou. Z toho plynuly problémy s brzdami v zatáčkách. Za mokra je to opravdu to nejhorší, co vás může potkat. Tým vynaložil všechno úsilí, aby to opravil, ale museli jsme nakonec odstoupit. Teď už vyhlížíme poslední závod sezóny. Je to naše další příležitost. Musím být optimistou, snažit se odvést co nejlepší práci a maximálně se soustředit.

Günther Steiner, manažer týmu
Pro nás to byl katastrofální závod, ale nikoli katastrofální víkend. Až do dnešního závodu to bylo dobré. Ale Romain dnes havaroval při nájezdu na startovní rošt, takže jsme ztratili jeden vůz ještě před startem. Panovaly opravdu velmi těžké podmínky a to se podepsalo na jeho nehodě. Esteban jel velmi dobrý závod, ale pak ho začaly sužovat problémy s elektronikou. V jednu chvíli mu vysadilo MGU-K, posléze musel odstavit svůj vůz, protože po nějaké době už MGU-K nefungovalo vůbec. Jsme docela rádi, že odsud odjedeme a můžeme se připravit na další závod.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v Brazílii: Samá chvála směrem k Verstappenovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 13.11.2016 23:16 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Nico Rosberg v závodě v Austinu

Všichni pojedou na sto procent, tvrdí jezdci Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud