DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se zúčastní tiskové konference jezdců, vysvětlí rozhodnutí z Mexika

Ředitel závodů FIA Charlie Whiting se ve čtvrtek v Brazílii zúčastní tiskové konference jezdců, aby vysvětlil některé kontroverzní okamžiky a rozhodnutí z předchozí Velké ceny Mexika.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting se zúčastní tiskové konference jezdců, vysvětlí rozhodnutí z Mexika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 11.11.2016 10:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovali 4 lidé) 10.11.2016 11:16
Popravdě to pravidlo působí neuměle, když to čtu… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 10.11.2016 08:57
......"Deset trestných vteřin pak dostal… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 10.11.2016 08:59
Není, v Austinu došlo ke změně pravidel - viz:… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kevin

    Kevin

    80.250.30.XXX
    Od pana Whitinga neočekávám nic jiného než bránění rozhodnutí z Mexika a pokud tomu bude jinak, budu pozitivně překvapen. Vycházím ze dvou premis, jednak pro závodění je vyznačena trať a vyasfaltované úseky, tráva a štěrk byly zbudovány pro ochranu pilotů a jiným účelům by také sloužit neměly. Pilot má závodit v rámci tratě a bezpečnostní prvky za tratí využívat jen v odůvodněných případech z pohledu bezpečnosti. Jak Verstapen, tak Hamilton učinili jezdeckou chybu a po trávě to vzali jen z toho důvodu, aby následky této chyby eliminovali. Pokud bude pan Witing argumentovat tím, že Levis zpomalil a proto nezískal žádnou výhodu, tak by měl začít přemýšlet, jestli je člověk na správném místě. V obou těchto případech po prvním dotyku brz, kdy se od kol zakoužilo, piloti nabrali více méně směr rovně na trávu a brzdy povolili. Žádná viditelná snaha zvládnout se na trať vejít, tak jak to ukázal Peréz při souboji s Massou. Raději povolili brzdy, aby si nezničili pneu, neztratili čas snahou udržet co nejblíže místu, kdu skutečně vede trať, nedej Bože se nepropadli za soupeře. Oba dva piloti výhodu získali, nedokázali projet řádně závodní trať, ale pan Whiting bude právděpodobně tvrdit něco jiného. Měl by se soustředit na tvorbu pravidel, která budou dávat co nejméně prostoru právě k různým výkaldům, například jako je ten jeho.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Pod tohle se podepisuji.
      Ono už logicky, jak k tomu přijde ten co byl penalizován za malé povyjetí tratě třeba na RedBull-ringu, když teď vidí Lewise, jak po svém, nikým jiným nezaviněné chybě vynechává beze snahy jednu zatáčku a projde mu to bez trestu?
      Jak teď nyní chtějí někoho penalizovat za drobné opuštění tratě, když se každý může odvolat na Hamiltona?
      Tohle není férovost ale jen špinavá politika. 02 02 02

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    ......"Deset trestných vteřin pak dostal Vettel za změnu směru v brzdné zóně, což by ještě v předminulém závodě prošlo bez povšimnutí.".....
    A není to spíše tak, že když to dělal PF, bylo to okořenění závodů, když si to dovolil udělat Vettel, je to porušení pravidel a bude se to trestat.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Není, v Austinu došlo ke změně pravidel - viz: [odkaz na stránku] A nemyslím si, že by inteligentní lidé kvůli tomu měli Verstappena označovat nějak hanlivě.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        89.29.99.XXX
        Popravdě to pravidlo působí neuměle, když to čtu a koukám na záznam, tak tu "evasive action" tam moc nevidím. Problém s VES byl, že zaprvé reagoval a najížděl až na útočícího (který už v tu chvíli měl vyšší rychlost) a zadruhé a zároveň nenechal žádné místo. V tu chvíli hrozila buď kolize nebo vyjetí z trati nebo prudké brždění (kdy rychlejší auto jede přímo do pomalejšího) a ztráta kontroly nad vozem. V souboji VET RIC to tak nebylo, jakkoliv to byl tvrdý souboj...
        Za mě by zasloužilo pentli především vedení závodu, pak jezdci zkracující si trať.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Jenže Max krom prudké změny směru, kterou blokoval stopu soupeře, ho ve většině případu i následně vytlačil z tratě. Zatímco Seb jen postupně uzavíral stopu a ještě nechal v zatáčce soupeři místo aniž by musel mimo trať a to bez kolize, byť to bylo hodně těsné. Proto považuji potrestání Seba za velmi pokrytecké, zvláště když mu předcházelo zcela neférové zkrácení tratě ze strany Maxe. Kdybych měl být hnidopich tak Max i Lewis neodjel požadovanou vzdálenost závodu. Nepotrestání Lewise, alespoň pětisekundovou penalizací při zastávce v boxech, považuji za totální ignoraci pravidel, zvláště k přihlédnutí, když za drobnější nedodržení tratě v jiných závodech se penalizace udělovala. A v těchto dvou případech se nedá pochybovat, že to jezdci absolutně beztrestně negovalo jejich vlastní jezdecké pochybení.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama