Mini přepisuje historii. Countryman poprvé nabídne sedm míst a plug-in hybrid

ar6, 26. října 2016, 08:54 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Ještě donedávna bylo SUV Countryman největším Mini. Pak se ale objevila nová generace kombi Clubman a pro někoho nelichotivý titul uzmula pro sebe. Nyní je na tahu opět SUV, které ve druhé generaci výrazně povyrostlo, zároveň jako první Mini dostane plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Countryman je největším a nejprostornějším Mini v historii.

Nový Countryman je největším a nejprostornějším Mini v historii. | foto: MINI

Sdílejte článek

Mini Countryman při své premiéře vzbudilo docela protichůdné reakce, nakonec si ale na podobný stroj v nabídce britského výrobce tak nějak všichni zvykli. Druhá generace, jejíž premiéru uvidí autosalon v LA, však naprosto mění pravidla své vlastní hry. Tak například je kvůli nárůstu délky o 20 centimetrů, šířky o 3 centimetry a rozvoru o 7,5 centimetru se jedná o největší a nejprostornější Mini v historii. Tuto skutečnost podporují i zadní sedadla s větším prostorem ve všech směrech a nastavitelnými opěradly, posuvná v rozsahu 13 centimetrů a sklopná v poměru 40:20:40. Základní objem kufru (s větším vstupním otvorem a možným elektrickým ovládáním víka) 450 litrů tak může hravě narůst na 1309 litrů. Obrovská nevýhoda předchůdce je tímto eliminována. V rámci příplatků navíc může dojít i na sedmimístné provedení! Za jízdy sice dva extra pasažéry nepřevezete, flexibilní lavička Picnic Bench v zavazadlovém prostoru ale umí dodatečně usadit dvojici cestujících.

img-responsive

Kufr má v základu o 220 litrů více jak předchůdce. | foto: MINI

Vnější design vychází z linií klasického hatchbacku, poznat to jde například na zadních vertikálních světlometech. Vpředu zůstaly klasické kruhové reflektory, volitelně vybavené full-LED světelnou technologií v kombinaci s diodovými obvodovými kroužky denního svícení. Typické jsou pro britské SUV robustní nárazníky, ve vybraných verzích s relativně nevzhlednou černou příčkou, střešní ližiny, krátké převisy a vytažené blatníky se 16- až 19palcovými koly. Nabídku laků nově doplňují modrá metalíza Island a hnědá barva Chestnut. Kabinu podobně jako u menších modelů definuje centrální kruh s displejem a volitelnou světelnou obručí. V základu je ještě čtyřřádkové rádio, za příplatek je ale dostupné rádio Visual Boost s 6,5palcovým displejem a především pak navigační systém Mini Professional s 8,8palcovou obrazovkou. Samozřejmostí je využívání online služeb Mini Connected, zajímavostí potom funkce Country Timer, zaznamenávající jízdu v terénu. Celkově je pak kabina charakteristická horizontálními liniemi, které narušují snad jen vertikální výdechy ventilace. Budíky zůstávají klasicky analogové, mezi příplatky nechybí head up displej, audio Harman Kardon nebo elektrická sedadla.

Základní pohonnou jednotkou bude přeplňovaná tříválcová patnáctistovka Cooper o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 220 Nm. Následuje čtyřválec Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) s točivým momentem 280 Nm. Naftovou paletu tvoří Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 350 Nm a Cooper SD o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory, až na Cooper SD, mají standardní šestistupňový manuál, již zmíněný naftový motor má osmistupňový automat Steptronic. Ten je za příplatek nabízen i ke Cooperu S a Cooperu D, Cooper má automat se šesti stupni. Příplatek ke všem motorům znamená pohon všech kol ALL4, který tvoří rozdělovací převodovka integrovaná do diferenciálu přední nápravy, spojovací hřídel vedoucí k zadní nápravě a spojka, zajišťující přesné dávkování točivého momentu na zadní kola. Elektronické ovládání je spojeno se stabilizačním systémem, kvůli čemuž zaznamená potřebu změny distribuce točivého momentu s dostatečným předstihem.

Úplnou novinkou v portfoliu představuje plug-in hybrid Cooper S E Countryman ALL4. Za množstvím zkratek se ukrývá tříválec o výkonu 100 kW (136 k) a elektromotor o výkonu 65 kW (88 k), které v kombinaci poskytují 165 kW (224 k) a 385 Nm. Při startu se auto rozjíždí čistě na elektřinu (k dispozici jsou celkem tři bezemisní režimy), celkově pak na ni ujede při rychlosti maximálně 125 km/h 40 kilometrů. V kombinovaném režimu si pak ústrojí nárokuje jen 2,1 l/100 km, na 100 km/h ale dokáže zrychlit za 6,9 sekundy. Pohon všech kol je zajištěn prostřednictvím motorů – ten spalovací se šestistupňovým automatem pohání přední nápravu a ten elektrický s dvoustupňovým převodem pohání zadní nápravu. Lithium-iontový akumulátor je umístěný pod zadními sedadly, což má za následek mírně zvýšené sedáky a omezený objem zavazadelníku, a má kapacitu 7,5 kWh. Jeho nabití zabere 2 hodiny a 15 minut z Wallboxu nebo 3 hodiny a 15 minut z běžné domácí sítě.

Podvozek vozu je tvořen přední nápravou MacPherson a zadním víceprvkem, volitelně budou dostupné adaptivní tlumiče. Jejich tuhost ovlivňuje otočný volič s jízdními režimy Mid, Sport a Green. Podle zvoleného režimu je ovlivněn chod pedálu plynu, účinnost posilovače řízení, provozní režim elektricky napájených komfortních prvků, zvuk motoru a charakteristika řazení převodovky Steptronic. Z bezpečnostních asistentů jmenujme standardní přednárazový systém s automatickým brzděním a příplatkové pomocníky jako kamerový tempomat, detekce chodců nebo čtení dopravních značek. Nový Countryman umí i sám zaparkovat a nabízí celou řadu individualizačních prvků. Ceny v Německu začínají na 26 500 eurech (cca 716 000 korun), vrcholný Cooper SD ALL4 vychází na 35 900 eur (cca 970 000 korun). Pohon všech kol znamená vždy příplatek 2000 eur (cca 54 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Mini přepisuje historii. Countryman poprvé nabídne sedm míst a plug-in hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Camaro ZL1 se představuje v nové generaci, má osmiválec i desetistupňový automat.

Chevrolet Camaro ZL1 zničil konkurenci na Nordschleife. Jaký zajel čas?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud