Novinka bude uplatněna na základě dřívějších stížností ze strany pilotů už v nadcházejícím závodě - tedy při Grand Prix USA. Základem by mělo být první "varování", že se k pilotovi se ztrátou kola blíží rychlejší pilot. Modré vlajky a signalizace světly z trati nezmizí, ale bude použita až jako aktuální.
"Článek 27.9 sportovních řádů vyžaduje, aby piloti dostižení jiným autem a chystajícím se ho předjet o celé kolo, uvolnili tomuto vozu při první možné příležitosti bezpečný průjezd. Prostřednictvím FIA byl vyvinut F1 Marshalling System (F1MS), který by konzistentně posoudil vyvěšení/zobrazení modré vlajky, neboť lépe vyhodnotí situaci než samotné traťové hlídky. Přestože se zdálo, že dosavadní systém byl úspěšný, ukazuje se jako značně nestálý," vysvětlil nové postupy Charlie Whiting, závodní ředitel FIA.
"F1MS bude od nynějška fungovat tak, že pilot jedoucí se ztrátou bude předběžně varován ve chvíli, kdy se vozy mající kolo navíc objeví za ním s odstupem tří vteřin. Tým by měl takového pilota varovat, že se k němu blíží rychlejší vozy a budou ho předjíždět, přičemž umožnění předjetí »opozdilce« by mělo být pro pomalejšího pilota prioritou.
Ve chvíli, kdy se rychlejší vůz ocitne za pomalejším s odstupem jedné vteřiny, proběhne signalizace modrými vlajkami (včetně modrých světel u trati a v kokpitu pilota) a pilot při první možnosti musí nechat rychlejší vůz projet. Cílem použití F1MS je zajistit konzistentní uplatňování pravidel, další instrukce může poskytovat i vedení závodu, pokud to bude nezbytně nutné," dodal Whiting.