Konec s problémy při předjíždění pomalejších pilotů? FIA zkusí lepší systém

Robert RoBertino Pavelka, 23. října 2016, 01:20 Google+

Ta situace nastala už nesčíselněkrát - pilot o kolo zpět se několik zatáček "motá" v cestě rychlejšímu vozu, následuje osočení, vysvětlování, ospravedlňování. FIA nyní zkusí nový způsob, s nímž by se část problémů mohla stát minulostí

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 23.10. 18:12) Napište svůj názor
FIA se pokouší vylepšit způsob předjíždění opozdilců

FIA se pokouší vylepšit způsob předjíždění opozdilců | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Novinka bude uplatněna na základě dřívějších stížností ze strany pilotů už v nadcházejícím závodě - tedy při Grand Prix USA. Základem by mělo být první "varování", že se k pilotovi se ztrátou kola blíží rychlejší pilot. Modré vlajky a signalizace světly z trati nezmizí, ale bude použita až jako aktuální.

"Článek 27.9 sportovních řádů vyžaduje, aby piloti dostižení jiným autem a chystajícím se ho předjet o celé kolo, uvolnili tomuto vozu při první možné příležitosti bezpečný průjezd. Prostřednictvím FIA byl vyvinut F1 Marshalling System (F1MS), který by konzistentně posoudil vyvěšení/zobrazení modré vlajky, neboť lépe vyhodnotí situaci než samotné traťové hlídky. Přestože se zdálo, že dosavadní systém byl úspěšný, ukazuje se jako značně nestálý," vysvětlil nové postupy Charlie Whiting, závodní ředitel FIA.

img-responsive

Zůstává otázkou, jak se podaří posoudit onu první možnou příležitost | foto: Pirelli

"F1MS bude od nynějška fungovat tak, že pilot jedoucí se ztrátou bude předběžně varován ve chvíli, kdy se vozy mající kolo navíc objeví za ním s odstupem tří vteřin. Tým by měl takového pilota varovat, že se k němu blíží rychlejší vozy a budou ho předjíždět, přičemž umožnění předjetí »opozdilce« by mělo být pro pomalejšího pilota prioritou.

Ve chvíli, kdy se rychlejší vůz ocitne za pomalejším s odstupem jedné vteřiny, proběhne signalizace modrými vlajkami (včetně modrých světel u trati a v kokpitu pilota) a pilot při první možnosti musí nechat rychlejší vůz projet. Cílem použití F1MS je zajistit konzistentní uplatňování pravidel, další instrukce může poskytovat i vedení závodu, pokud to bude nezbytně nutné," dodal Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Konec s problémy při předjíždění pomalejších pilotů? FIA zkusí lepší systém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 23.10.2016 18:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton uspěl v kvalifikaci a zajistil si 58. pole-position

Kvalifikace: Hamilton udělal první krok k zítřejšímu úspěchu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud