Palmer má značné výhrady ohledně přístupu Renaultu k pilotům

Robert RoBertino Pavelka, 21. října 2016, 12:25 Google+

Sezóna to pro francouzský tým není kdovíjaká, třebaže avizoval postupný vzestup na vyšší příčky. Angažmá Nico Hülkenberga má věci popostrčit kupředu, ale jeho příchod ještě více zpochybnil setrvání někoho ze dua současných pilotů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 15:24) Napište svůj názor
Kdo ze současných pilotů Renaultů půjde "z kola ven"?

Kdo ze současných pilotů Renaultů půjde "z kola ven"? | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Je evidentní, že minimálně jeden ze současných pilotů na konci roku sbalí své závodní nádobíčko a půjde o dům dál - pokud někde najde otevřené dveře. O možnostech, které se Kevinu Magnussenovi nebo Jolyonu Palmerovi nabízejí, jsme už informovali  (více zde), stejně tak jako o hodnocení situace britským pilotem s přiznáním rostoucího pocitu odpovědnosti a extrémního tlaku kvůli případnému angažmá (více zde).

Jolyon Palmer se nyní rozhodl přitvrdi. Podle jeho názoru se tým ani k jednomu ze současných pilotů nechová tak, jak by si s ohledem na své výkony v letošním roce zasloužili. Jolyon je tímto přístupem značně frustrován, protože místo uznání snahy dosáhnout se špatným vozem nějakého kloudného výsledku loví tým jiné adepty.

"Myslím, že ani jeden z nás nemá v týmu dostatečný kredit. Kevin zajel několik opravdu dobrý závodů. Ostatně už v roce 2014 předvedl, co v dobrém voze dokáže. Ve svém prvním závodě skončil třetí (po diskvalifikaci Ricciarda se posunul na druhé místo) a v sezóně v kvalifikaci několikrát porazil Jensona Buttona. Po dvou letech stejně jako já s vozem spíš bojuje, protože prostě není dobré. Ale odvedl v tomto roce dobrou práci, jen oproti roku 2014 poklesl," hodnotí svého kolegu Jolyon.

Palmer zatím ze 17 závodů bodoval pouze jednou a má na svém kontě bod za 10. místo v malajské Grand Prix. Magnussen je na tom o něco lépe: v Soči dojel sedmý a v Singapuru si zapsal druhé bodované pořadí, stejně jako Palmer o závod později byl desátý.

"Ani jednomu z nás se nedostává ocenění, které bychom si s ohledem na problémy s vozem zasloužili. Ostatně to dokazuje skutečnost, že aspoň jeden z nás bude muset odejít. Myslím, že vůz není dobrý, přesto odvádíme dobrou práci. Chybujeme, to ano, ale v určitých bodech jsme velmi dobří," pokračuje Palmer.

Britský pilot tvrdí, že jeho prioritou je přesvědčit vedení Renaultu, aby s ním počítalo i pro rok 2017, ale také si dobře uvědomuje, že mnoho času na vyjednávání nemá. V případě neúspěchu by se mu totiž mohla uzavřít šance na sedačku v týmu Force India, případně i u Manoru. Na obě místa může být značná tlačenice.

img-responsive

Palmerovi se příliš nezamlouvá přístup Renaultu | foto: Renault Sport F1

"Rád bych pokračoval v F1 u Renaultu, ale také se musím poohližet jinde, protože je jasné, že na konci sezóny někdo vypadne ze hry. Já chci v F1 zůstat. Nejlépe s Renaultem. Každý závodní víkend jsem pro něj udělal to nejlepší, co bylo v mých silách, abych prokázal oprávněnost setrvání v jeho barvách. Ale také je třeba brát v úvahu i jiné možnosti," pokračuje Palmer. 

Jaké by byly jeho případné vyhlídky, pokud by Renault na jeho služby nadále nereflektoval, to si Palmer zatím příliš neodvažuje odhadovat. 

"To je opravdu těžké. Nevím. Uvidíme, co se stane. Na mé působení u Renaultu jsem kladl velký důraz a stále to tak cítím, ale musím se zabývat i dalšími možnostmi kolem mě. Ještě před týdnem se zdálo, že u Force Indie není místo, teď by to asi byla dobrá volba. Jejich vůz je letos dost rychlý, jejich práce se jim daří, takže by to byla zajímavá příležitost," dodává Palmer.

Vytisknout

Diskuze: Palmer má značné výhrady ohledně přístupu Renaultu k pilotům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2016 15:24 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Gene Haas se chystá na první Grand Prix USA pro americký tým

Haasův komplexní pohled na první sezónu v F1: V USA je stále co dohánět!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud