Udrží si někdo z pilotů Renaultu místo? Palmer mluví o extrémním tlaku

Robert RoBertino Pavelka, 19. října 2016, 12:40 Google+

Jaké jsou vyhlídky současných pilotů Renaultu na udržení v týmu? Všeobecně se má za to, že padnou na oltář postupného vývoje týmu, dokonce existují názory, že jejich pozice je zcela neudržitelná. Vzdávat se ale rozhodně nechtějí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.10. 16:00) Napište svůj názor
Palmer popisuje současnou situaci v boji o post u Renaultu

Palmer popisuje současnou situaci v boji o post u Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

S ohledem na výsledky, třebaže vedení Renaultu několikrát deklarovalo postupný vzestup, nemají Kevin Magnussen ani Jolyon Palmer příliš silnou pozici. Do hry navíc vstoupil nový prvek - Nico Hülkenberg je novým příchozím do francouzského týmu - tím nastává situace, že o druhý kokpit budou usilovat hned tři dravci: oba stávající piloti plus současný pilot Manoru Esteban Ocon.

"Největší tlak je vždy v kvalifikaci, protože se všechno soustředí jen na jedno kolo. Pokud ho nezvládnete, zůstanete v Q1, což se mi stalo v Malajsii a Kevinovi v Japonsku, takže je na nás vyvíjem opravdu velký tlak. V závodě se nám daří o něco lépe, protože máme větší prostor. Je to těžká situace, protože potřebujeme prokázat naše kvality, abychom bosse Renaultu přesvědčili. Nelze udělat žádnou chybu, ale také nemůžeme sázet na bezpečnost, protože pak chybí rychlost. Musí se dosáhnout kompromisu. Nebýt nejistoty ohledně další kariéry, asi by bylo všechno jednodušší, v jistém smyslu přirozenější, u nás jde nyní spíš o prvek přísného dohledu. Bylo by hezké se moci trochu víc uvolnit, ale obavy o kariéru, ty cítí téměř každý," vysvětluje Jolyon Palmer, který letos absolvuje svou první závodní sezónu v F1.

img-responsive

Výsledkově zatím Palmer za Magnussenem zaostává | foto: Renault Sport F1

Pořád je ale ve hře několik řešení, které dávají všem třem pilotům šanci lidově řečeno půl na půl. Není vyloučeno, že někdo z nich zamíří na uvolněné místo u Force Indie, zvláště Esteban Ocon se v tomto směru jeví jako nadějné řešení, protože by došlo k podobnému jevu jako v případě jeho příchodu do Manoru - ve hře mohou být ušetřené peníze za motory Mercedes.

A jak se promítne rivalita do vztahu mezi Palmerem a Magnussenem? "Myslím, že budeme nadále působit jako týmoví partneři. Oba jsme dost otevření. Samozřejmě bojujeme i proti sobě, ale vycházíme spolu dobře a podílíme se na zlepšení výsledků týmu, na kterých se to, myslím, začíná pomalu odrážet. Musíme dále pracovat na vývoji a domnívám se, že jsme to i udělali. Takže kterýkoli z nás by mohl získat další smlovu, ale zatím se tak nestalo. Máme k sobě navzájem respekt, jsme oba ve stejné situaci, jde tedy jen o to se k sobě chovat odpovídajícím způsobem a na trati samozřejmě odvádět co nejlepší práci," komentuje situaci Palmer.

Vytisknout

Diskuze: Udrží si někdo z pilotů Renaultu místo? Palmer mluví o extrémním tlaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.10.2016 16:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn se o právu veta dozvěděl až po osmi letech působení u Ferrari

Právo veta u Ferrari a důvod odchodu od Mercedesu, to Brawn odhaluje ve své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud