DISKUZE K ČLÁNKU Piloti testující nové pneumatiky získávají nefér výhodu, myslí si Alonso

Podle Fernanda Alonsa piloti testující širší pneumatiky pro příští rok získávají nefér výhodu proti ostatním. Doufá, že Pirelli díky rozsáhlejšímu programu v sezóně 2017 přijde s "fantastickými" pneumatikami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piloti testující nové pneumatiky získávají nefér výhodu, myslí si Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.10.2016 22:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 17.10.2016 09:43
Pokud se nepletu, tak mcl odmítl nabídku účastnit… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2016 11:15
No já si myslím že způsob zapojení týmů pro… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 17.10.2016 12:00
Nevím jestli jsi četl můj komentář, ale požadavek… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Pirelli požadovali pořádné testování nových pneu během letošní sezony, týmy to odsouhlasili, FIA rovněž, to že se testování zůčastnili jen tři týmy je o rozhodnutí několika týmů... o testech uvažoval jak Williams tak i McLaren... oba nakonec couvli s tím, že by to byly zbytečné výdaje, které by jim nic nepřinesli.

    Jinak zatím se testují různé konstrukce pneu a tuším letošní směsi, finální produkt bude až při posezonních testech a v testech před sezonou. Krom toho zatím nikdo nemá nové auto s adekvátním přítlakem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No já si myslím že způsob zapojení týmů pro potřeby Pirelli není správný a možnost si je vyzkoušet by opravdu mohli všichni třeba po posledním závodě v Abu Dhabi, proč ne? No a McLaren a jeho odmítnutí se na tom podílet možná není tak černo bílé, četl jsem nějaké věci že žádali testovat s motorem 2016, neb ten z roku 2015 nevyhovuje především z pohledu spolehlivosti (vždyť kdy neměli problém v testech či závodě?) a ani výkonu. No a takovej Renault je na tom ještě hůře, neb by se už k motorům Mercedes který tehdy měl také asi nedostal, či Manor k Ferrari 2014. Podle mě parametry tohoto výběrového řízení a tvrzení každej může testovat není pravda a férové to prostě není 02

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      *** šanci testovat měli všechny týmy, ale byl požadavek na postavení speciální testovací muly a testující týmy mají i další náklady. Zájem projevily jenom 4 týmy, ale když mcl usoudil, že žádnou výhodu oproti konkurenci nezíská, tak svoji přihlášku stáhl, nic jinýho v tom nehledej. Teď se snaží podsunout myšlenku, že vlastně nebyli vybráni, ale pirelli chtělo co nejvíc týmů, aby si k tomu co nejvíc týmů mohlo něco říct! Jenže ty testy stojí nejen peníze, ale i čas a kvůli času na vývoj muly mcl tu přihlášku stáhl
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nevím jestli jsi četl můj komentář, ale požadavek motoru 2015 je jistým způsobem diskriminační pro jisté týmy, a ano, finanční a časové požadavky též. Pirelli si to má vyvinout samo a za své, pokud potřebuje vůz má si ho vyrobit, nebo od někoho nechat upravit a koupit. Nebo prostě umožnit testovat po závodě všem a náklady hradit.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          o ten motor vůbec nešlo, šlo o čas na vývoj a o to, že stejně všechna data jsou sdílena napříč celým paddockem, takže pro mcl se to v ten okamžik jevilo jako mrhání prostředkama a teď pindaj, že ti co testují pro všechny mají vlastně výhodu

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Já tvou jistotu že o ten motor 2015 vůbec nešlo nesdílím. McLaren pindat nevidím. Podle mě vývoj pneu lze dělat férověji ke všem týmům.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              *** Každý tým se mohl testů účastnit a že se některé neučastní je pouze jejich volba
              Příspěvek byl redakčně upraven.

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Aha, takže nutnost užití motoru 2015 je nesmysl?

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Miroslav Z.

                  Miroslav Z.

                  37.77.236.XXX
                  nutnost použít motor z roku 2015 byla nutnost, pokud by jim dovolili jezdit s letošním motorem tak jak zajistíš, že to ostatní stáje nevezmou jako test motoru, když je omezené testování? Je to jejich smůla, že motor z roku 2015 byl šrot

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pikaso

                    Pikaso

                    62.240.164.XXX
                    Tak já nevím pánové. V první řadě si myslím, že lamentujete nad něčím o čem ten článek ani není. Já jsem ho pochopil tak, že FA mluví o konkrétní výhodě konkrétních jezdců, nikoliv týmů. No a s tím se z mého pohledu nedá nic než souhlasit. Pokud si někdo může pracovní nářadí osahat dříve než ti druzí a najede na něm mnoho násobně víc km, tak ten jezdec má prostě výhodu a to nikdo neokecá. Ta guma je zcela jiná. Ne jenom větší, ale hlavně přináší úplně jiný mechanický "přítlak" přilnavost a umožňuje zcela jiný jízdní styl, který se musí znovu jakoby každý pilot učit a těch pár vyvolených na to má prostě neprávem více času a více km. Tolik k článku.
                    No a teď k vaší diskuzi. Ta se sice týká týmů, které zde vlastně nic neříkají, ale i přesto přidám svůj názor. I to, že někdo testuje a druhý ne přináší zcela jistě určitou výhodu a nějaká dělba dat je zcela k ničemu, protože každý má úplně jiné auto, jinou aerodinamiku, jiný motor, jinak nastavenou řídicí jednotku. Proto pro týmy, které nemají tato vstupní data o nastavení testovaného vozu, si s daty o testech pneu mohou akorát tak vytří .... víte co. Nemají prostě jak zjistit jak vlastně ta guma funguje v návaznosti na nastavení vozu. Jestliže mám napříkald zcela jinou trakci na zadní nápravě než M jsou mi data o opotřebení a přilnavosti gum k ničemu, protože prostě pořád nevím jak se budou chovat na mém autě. Testující týmy auta na příští rok staví a prostřednictvím CFD a aero tunelu jsou schopni co nejvíce přiblížit úpravy na loňských autech těm novým (aspoň částečně). Prostě i tým získává výhodu a je zcela nepochopitelné, proč celá léta testuje P samo s vozem od Toyoty a svými testovacími piloty, kteří aktuálně nejezdí v F1, ale mají zkušenosti a musí testovat pár vyvolených. Úpravy na voze by provedlo P pouze na tom svém a to zhruba stejné jako ty testující týmy a data by zase předali všem. Prostě by to bylo stále o ničem, ale v tomto případě spravedlivě pro všechny.
                    No a za poslední : úprava vozů je s ohledem na jejich zcela jinou stavbu minimální a ne až tak nákladná. Podlahu nikdo nevymění, šasí taky ne a co tedy zbejvá ??? no přece jenom přední a zadní křídlo, což například W testoval na svých vozech i bez testu pneu, takže zaujetí proti McL je zbytečné, neodůvodněné a já osobně bych se docela hádal kdo z vás má nesmyslný názor. Každý máte tedy vlastně máme svůj a je hezké o tom diskutovat a vnímat i druhou stranu. 11 11 11 třeba zde zadní křídlo W [odkaz na stránku]

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pikaso

                      Pikaso

                      62.240.164.XXX
                      No a ještě k té fotce. Takhle křídla vypadat nebudou, ale podle propočtů W se takto upravené křídlo nejvíce přibližuje tomu novému pro rok 2017 v oblasti generování přítlaku na zadní nápravu.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Pokud se nepletu, tak mcl odmítl nabídku účastnit se testování a teď OPĚT brečí?

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama