PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton žádá vysvětlení

Jana Šrámková / PH / Robert RoBertino Pavelka, 2. října 2016, 10:50 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v Sepangu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 05.10. 16:01) Napište svůj názor
Max Verstappen a Daniel Ricciardo v Malajsii

Max Verstappen a Daniel Ricciardo v Malajsii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Daniel Ricciardo, 1. místo
Od mého posledního vítězství utekly téměř dva roky, cítím to jako hodně dlouhé dva roky - hodně se toho stalo. Byl to určitě moment, který změnil náš život - ztráta Julese Bianchiho, závodníka a našeho přítele. Bylo těžké to přijmout. Byl bych rád, kdybych mohl vyhrát dříve a vítězství mu i dříve věnovat. Změnil mě k lepšímu jako člověka a víc si cením věcí, které mám a pozici, ve které jsem. Dnes jsem vyhrál závod F1, je to další sen, který se stal skutečností - je to vítězství pro Bianchiho.

Souboj s Maxem byl férový a čistý, byla to opravdu zábava. Byla to ta nejlepší část závodu, myslím, že jsme si to užili oba. Viděl jsem, že máme šanci a byl jsem odhodlaný si ji nenechat ujít. Jsem přesvědčený, že by Max byl rád na mé pozici, ale zachoval se dnes čestně a poctivě, myslím, že dnes můžeme oba mít hlavu hrdě vztyčenou. Navzájem jsme k sobě získali velký respekt. Myslím, že tým je spokojen s naším výkonem, byl to super den - velmi emocionální, ale skvělý pocit.

Max Verstappen, 2. místo
Pokoušel jsem se na Daniela hodně tlačit, ale když se dostanete hodně blízko za vůz před sebou, začnou se vám přehřívat pneumatiky. A ty moje už byly použité. Bylo velmi obtížné se dostat do zóny DRS, zvláště když jsem měl staré pneumatiky, jak jsem řekl. S novými jsem měl pár kol výhodu, ale na těch starších bylo velmi těžké se dostat na vzdálenost pod jednu vteřinu. Až do posledního kola jsem opravdu jel naplno.

Předvedli jsme dobrý a férový souboj. Nechali jsme si dost místa a myslím, že jsme ukázali vzájemný respekt. Zdálo se, že situace nahrává mně, ale pak přišel další virtuální safety car. Tým nám sdělil, že spolu můžeme závodit, ale čistým způsobem, což jsme také udělali. Za normálních okolností před koncem závodu můžete trochu zvolnit, ulevit si, ale já do toho šel až do finále opravdu naplno. Je to skvělý výsledek pro tým, získali jsme spoustu bodů. Takže můžeme být opravdu spokojeni.

Christian Horner, šéf týmu
Neuvěřitelný den. Double, to předčilo naše nejdivočejší představy. Byl to zajímavý start, díky počínání Sebastiana ztratil Max čas. Potom jeli oba piloti v dobrém rytmu a po prvním virtuáním safety caru jsme se rozhodli zariskovat a zajet s Maxem do boxů. Daniel jel dobře a když přišel čas boxů, vypadalo to na jednozastávkovou strategii. Oba jezdci spoulu závodili, ale férově a instrukce týmu zněly: ať je to čisté. Viděli jsme pěkné závodění, bylo to těsné, především když jeli bok po boku v páté a šesté zatáčce. Ale nakonec bohužel pro Lewise jeho motor vybouchl a my využili safety caru k přezutí a oba jezdi dojeli na nové sadě měkkých pneumatik. Byl to potom boj mezi nimi až do cíle, ale Daniel měl o něco navrch aby si udržel dostatečný náskok a dojeli jsme první a druzí poprvé od Brazílie 2013. Je to skvělá týmová práce! Díky všem i do Viry, kde vyvíjejí TAG Heurer motor. 

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 3. místo
V první zatáčce jsem si myslel, že je konec. Proto jsem moc rád, že jsem se dokázal probojovat zpět na pódium. Normálně bych si přál lepší den, ale tak už to někdy chodí. Celkově jde o dobrý okamžik a těším se na příští závod. Samozřejmě budu naplno útočit.

Lewis Hamilton, nedokončil
S tímhle se nedá nic dělat, jen jít dál. Není to správné. Šlo o zcela nový motor, odjel jsem s ním jeden závod. Je to zvláštní - 43 motorů Mercedes a pokazí se jen ten můj. Někdo si asi nepřeje, abych vyhrál. S mými inženýry a mechaniky před posledními pěti závody víme, co je v nás. Podáme ty nejlepší výkony.

Už jsem přišel o tolik motorů, motory Mercedesu používá osm pilotů, ale problémy jsou jen s mými. Někdo mi to musí vysvětlit! Vypadá to, jako by někdo nechtěl, abych letos vyhrál šampionát. Byl to nový motor, odjel jsem s ním jen jeden necelý závod, třetí trénink a kvalifikaci. Teď ani nemůžu věřit dalším novým motorům, které mám v zásobě. Zkrátka nemohu uvěřit, že zde je osm motorů Mercedesu a pouze mé odcházejí. Prostě mi na tom něco nesedí, ale není zde nic, co bych s tím mohl udělat.

Paddy Lowe, technický ředitel
Neměli jsme žádné varování ohledně Lewisova motoru. Jenson nereagoval na modré vlajky, skoro 2 kola. Musíme se na to podívat, vypadá to na nějakou poruchu v motoru. Je to těžké, jde o velmi tvrdý sport. Musíme zlepšit spolehlivost, každý rok to děláme. Nesouvisí to s výkonností. Na Lewisově voze se toho stává mnohem více, ale není tam žádná souvislost s Lewisovým stylem, je to smůla.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Jsem opravdu naštván na sebe a na naši organizaci, s tím motorem jsme ho neměli zklamat. Musíme to prošetřit, jde o nový motor. Nevím, co se s ním přesně stalo. Lewise mi je moc líto. Tyto věci se mohou stát. Zítra ráno ho vezmu do letadla. Šampionát končí až s posledním závodem. Můžu ho přesvědčit, že my proti němu nic neděláme a že všichni lidé pro něj tvrdě pracují pro něj. Má zkrátka smůlu. Chápu, že je naštvaný. Omluvím se mu.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 4. místo
Nevím, jestli jsem na Rosberga ke konci ztrácel kvůli motoru, ale určitě jsem ztrácel v časech na kolo. Pořád nám trochu v těch časech ztrácelo, i když jsme se snažili sebevíc. Předjel mě s nárazem do podlahy, pak jsem ztrácel. Dojeli jsme na čtvrtém místě, to bylo to nejlepší, na co jsme mohli dosáhnout, zbytek nemá cenu rozebírat. Double Red Bullu nám nepomohlo, ale my jsem odvedli maximum.

Sebastian Vettel, nedokončil
Brzdil jsem stejně jako Verstappen, jeli jsme bok po boku. To je závodění. Já bych tu zatáčku zvládl, ale Rosberg se nestaral o to, co se děje za ním. Zabočil, já tady stojím, on pokračuje. Byl jsem na vnitřku, kde mě zmáčkli. Měl jsem špatný úhel, ale tu zatáčku jsem zvládl, nebrzdil jsem příliš pozdě. Nico se to snažil seknout, asi bojoval s Lewisem.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Pochopitelně tohle není výsledek, který jsme chtěli. Byl to taktický závod a mít oba vozy na trati po celou dobu bylo velmi důležité. Takže když jsme viděli, co se stalo Sebovi, naplánovali jsme velmi agresivní strategii Kimimu. Ale nakonec udělali všichni to stejné. Je to škoda, že nějaké poškození dnes ovlivnilo Kimiho rychlost, nejprve se mu do předního křídla zasekl kousek gumy a potom incident s Rosbergem dál poškodilo povrch auta. Co se Sebova incidentu na startu týče, již jsem s ním hovořil a raději bych nekomentoval rozhodnutí komisařů.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 5. místo
Myslím, že to byl velmi dobrý den. Rozhodně jsme získali maximum. Start byl dobrý, strategie fungovala, což dnes bylo klíčové, abychom byli před Force Indií. Získali jsme body a je škoda, že kvůli technickým problémům je nezískali i Felipe. Ale já osobně jsem spokojen. Pokusíme se to zopakovat i v Japonsku.

Felipe Massa, 13. místo
Když nemáte den, tak prostě nemáte den. Stalo se toho příliš naráz. Můj plynový pedál nefungoval. Potom problém s motorem, který jsem nemohl napravit. Potom jsem zajel do garáže, vypnuli jsme jej a zase zapnuli a najednou fungoval. Potom start z boxové uličky. Po virtuálním safety caru jsme zastavili pro nové pneumatiky a ujeli dvě nebo tři kola a měl jsem defekt na levé přední pneumatiky. Možná to byly úlomy z tratě. A potom bych řekl, že můj závod už definitivně skončil. Jediné, co to mohlo změnit byl safety car, ale nevyšlo to. Je to škoda, protože Valtteri odvedl skvělou práci a bylo by úžasné mít obě auta na bodech, ale bohužel to se nepodařilo.

Rob Smedley, šéfinženýr
Celkově jsme alespoň s Valtterim mohli ukázat, co dokážeme, protože si nemyslím, že jsme včera z auta získali maximum. Na to dnes můžeme být pyšní. Týmová práce a pokrok od konce kvalifikace byl dobrý a zvolili jsme nejlepší možnou strategii. Mohla vypadat na papíře riskantně, ale byla správná a fungovala. Start byl skvělý, strategická rozhodnutí během safety caru také a Valtteri jel úžasný závod. Je jen škoda toho, co se stalo Felipemu. Musíme se na to podívat. Měl dnes velkou smůlu. Jako tým jsme však fungovali velmi dobře. A bez zklamání s Felipem to byl dobrý den a získali jsme dost bodů. I když jsme bodovali jen s jedním autem, ztratili jsme na Force Indii jen dva body. Další závod je už za týden v Japonsku a cílem je zmaximalizovat potenciál dobrého auta na tomto okruhu. Chceme získat zpět body.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 6. místo
Byl to solidní závod, ale myslím, že jsme měli trošku smůlu. Na startu to vypadalo pozitivně, měl jsem dobrý rozjezd, držel se vnitřní stopy a byl jsem třetí po první zatáčce. Za mnou byla rychlá auta a věděl jsem, že nemá smysl bojovat a zničit si pneumatiky. Klíčovým momentem byl virtuální safety car, protože to dalo velkou výhodu těm, co startovali na středně-tvrdých pneumatikách a já se propadl, když jsem zajel do boxů. Takže dojet nakonec šestý je dobrý úspěch a víme, že v boji o místo v tabulce konstruktérů se počítá každý bod. Nemyslím, že jsme dnes udělali špatná rozhodnutí, ale okolnosti nám moc nepřáli.

Nico Hülkenberg, 8. místo
Je to rozumný výsledek, když vezmu v úvahu okolnosti závodu. Bylo to ale pořádné odpoledne. Start byl dobrý, ale musel jsem se vyhnout incidentu mezi Vettelem a Rosbergem a to mě stálo dvě pozice. Zasekl jsem se za Jensonem a to mě v prvních dvou stintuech stálo hodně času. Ale nedařilo se mi ho předjet. Ztráta míst tak brzy nás stála lepší umístění i přes rychlost, kterou jsme dnes měli. Věřím, že strategie byla správná, ale bylo tu těžké předjíždět a závod nevycházel dle našich představ. Ale můžeme být spokojeni, že máme oba vozy na bodech. Trošku jsme navýšlili náskok a bude to rozhodně zajímavý závěr sezóny.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Odjet z Malajsie s dalšími dvanácti body je skvělý úspěch týmu. Během závodu se toho dělo opravdu hodně, spousta incidentů, ale vyhnuli jsme se problémům a získali solidní výsledek. Načasování nám nehrálo do karet, ale dobře jsme zareagovali a udělali správná rozhodnutí. Auto ukázalo dobrou rychlost a oba piloti zajeli skvělé výkony. Získané body nám dávají další možnost se nadechnout v boji v poháru konstruktérů, ale bude to ještě velmi těsné.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo
Byl to pro nás opravdu vzrušující závod, s mnoha zajímavými souboji. Začal jsem úplně vzadu a po startu získal několik míst - bylo štěstí, že jsem se nepřimotal do problémů po první zatáčce. Byl jsem docela překvapen mou pozici, protože po několika kolech jsem už jen na bodech. V tu chvíli v radiokomunikaci proběhla nějaká debata o strategii - zda zvolit agresivnější nebo zůstat na konzervativní. Nakonec jsme se rozhodli zaútočit a využít všechny dostupné sady. Poslední virtuální safery car hrál v náš prospěch, protože nám umožnil použít poslední novou sadu. Po víkendových penalizacích jsme potřebovali trochu štěstí - a dnes se na nás usmálo.

Jenson Button, 9. místo
Nebyl to špatný závod, ale měl jsem smůlu na virtuální safety car. Vozy za mnou jely na tři zastávky, tak mě vždy zdržely - tři kola poté, co jsem byl v boxech, nastal režim VSC, což zmanenalo, že na mě všechny najely až 15 vteřin. Škoda pozic, o které jsem přišel - v posledních závodech není štěstí na mé straně. Dokázal jsem se po startu vyšvihnout až na čtvrtou pozici, ale dnes bylo obtížné dosáhnout nějakého výsledku kvůli VSC, až do té chvíle jsem měl naději na sedmé místo. Tak doufám, že se ke mě v posledních závodech přikloní víc štěstí.

Eric Boullier, závodní ředitel
S ohledečm na fakt, že jsme startovali z poslední pozice je bodovaný výsledek víc než uspokojivý - a je také skutečným důkazem pokroku, v němž bude McLaren Honda pokračovat. Naše strategie přinesla ovoce jak pro Fernanda, tak Jensona - v boxech proběhly zastávky výborně, včetně double-pit-stopu, který je v každém závodě vždy hodně stresující záležitostí.

Fernandovi k posunu skrz startovní pole hodně nahrál virutální safety car, ale pohyboval se v Top 10 už před svou poslední zastávkou v boxech. Vytěžil z naší agresivní strategie tří zastávek v boxech, jeho jízda byla ohnivě bravurní, když jenom v prvním kole získal deset pozic.

Jenson ve své 300. Grand Prix nebyl nijak méně působivý - ale měl opravdu obrovskou smůlu, když jeho druhý a poslední pit-stop proběhl těsně před dalším režimem VSC, což jeho soupeřům poskytlo zastávku zadarmo. Aby bylo jasno, dvě zastávky byly asi nejlepší možností, výborně vycházely - až do ohlášení VSC. Takové jsou závody, ale všichni víme, že Jensonovo umění by si zasloužilo lepší umístění než deváté místo. Jsem si jist, že si to vynahradí v posledních pěti závodech.

Teď už se těšíme na další Grand Prix, před japonskou Suzukou máme sedm dní čas. Pro Hondu to bude nejdůležitější a nejprestižnější závod sezóny a v ohledem na náš výsledek v dnešním závodě budeme příští víkend usilovat o další dobrý výkon. 

Jusuke Hasegawa, šéf projektu Honda F1
Jsem opravdu potěšen výborným výkonem obou pilotů, kteří předvedli přímo na tratí mnoho soubojů. Z hlediska strategie odvedl tým skvělou práci, která nám umožnila dokončit závod s oběma vozy na bodech. Bojovali jsme s Williamsem a Force Indií a byla škoda, že jsme se nemohli dostat víc dopředu, ale domnívám se, že jsme měli dobré závodní tempo, takže nám to dává povzbudivý výsledek před domácí Grand Prix v Suzuce. 

Pro Jensona bylo opravdu nešťastné oznámení o režimu virtuálního safety caru s ohledem na načasování jeho pit-stopu, jel velmi dobře a po celou dobu závodu udržoval konzistentní časy. Fernando měl jako obvykle velmi dobrý start a silný tlak přes celé pole až na sedmé místo, je to podobně skvělý výsledek jako ve Spa-Francorchamps. Dnešní dvojité bodované umístění je pro McLaren-Honda obrovskou motivací. 

 

RENAULT

Jolyon Palmer, 10. místo
Je to výborný pocit! Jsem opravdu šťastný, myslím, že celý víkend byl opravdu pozitivní. Závod byl v podstatě bezproblémový - kéž by to bylo vždycky tak jednoduché. Byl jsem jenom opravdu zklamaný průběhem kvalifikace, zvlášť proto, že jsem se po celý víkend cítil hodně silný, takže jsem rád, že mi závod vyšel takhle dobře a dokázali jsme se o tolik posunout kupředu. Vůz reagoval tak, jak jsem potřeboval, pneumatiky dobře fungovaly, tým odvedl vynikající práci ohledně strategie a zastávek. Konečně se všechno sešlo jak mělo a podařilo se nám urvat desáté místo.

Kevin Magnussen, nedokončil
Zkraje jsem byl v sevření jiných vozů, které reagovaly na incident mezi Rosbergem a Vettelem. Všichni brzdili a stěhovali se na vnitřek trati, což nebylo nijak dobré, pokud jste tam také, zezadu přišel náraz a postrčil mě dopředu. Takové je také závodění. Vyměnili jsme přední křídlo a pokusili se získat nějakou pozici, ale došlo k poškození chlazení a tím pádem stoupala teplota brzd, takže jsem musel vzdát. Přesto to byl slibný víkend, nadále chceme vytěžit z auta větší rychlost a snažit se na této úrovni udržet. Já bodoval minule, Jo to zvládl dneska. Body jsou to, co chceme na našem kontě vidět!

Fred Vasseur, šéf týmu
Gratuluji! Jo dosáhl svého prvního bodu v F1. Po neuspokojivé kvalifikaci sklonil hlavu a předvedl vynikající závod. Zvolili jsme agresivní strategii a Jolyon z ní vytěžil, co šlo. Pro tým to znamená velký přínos. Kevin se zapletl do nešťastné kolize způsobené incidentem v prvním kole. Díky dobré kvalifikaci měl slušné vyhlídky na bodovanou pozici, ale nemohl udělat víc. Dnes jsme opět prokázali, že všichni v týmu táhnou za jeden provaz a budeme pokračovat v boji o každý bod, který je v posledních pěti závodech k dispozici.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 11. místo
Byli jsme tak blízko bodům! Od začátku to byl slušný závod, tedy něco, co jsme potřebovali. Můj start byl docela stres, protože se mi zahřívala spojka a když jsem přijížděl na startovní pozici, zhasl mi motor! Podařilo se mi ho znovu nahodit, ale až ve chvíli, kdy zhasla světla... Z toho důvodu nebyl start nic moc, ale pak jsem odvedl megavýkon v první zatáčce a předjel pět nebo šest vozů. Pokusili jsme v tu chvíli zvolit opačnou strategii než většina týmů, když byl vyhlášen režim virtuální safety caru. Rozhodli jsme se zůstat na trati, což bylo poněkud riskantní, ale znamenalo to, že jsme zůstali v boji o body. Nakonec to byl dobrý závod a pokud jsme nezískali body, tak jenom proto, že nám chyběla rychlost, ale proč se o něco nepokusit? Budeme samozřejmě pokračovat v naší snaze, těším se do Japonska, což je od loňska, kdy jsem tu jel poprvé, jeden z mých oblíbených závodů. Nemohu se dočkat, až zase uvidím všechny ty japonské fanoušky, kteří mi určitě dodají potřebný impuls.

Daniil Kvjat, 14. místo
Bohužel můj závod skončil hned v prvním kole po kontaktu s jiným vozem (Magnussen). Moje přední křídlo bylo poškozeno a od té chvíle se v nic moc nedalo doufat. Je to zklamání, když se něco takového stane, ale když startujete z hloubi pole, je to vždy jedno z rizik - někdy se vám podaří vyhnout se, jindy ne... a právě tohle byl takový závod. Naštěstí se příští týden jede v Japonsku, kde můžeme odčinit tento neúspěch a zapomenout na dnešek.

Franz Tost, šéf týmu
V prvé řadě bych rád poblahopřál Red Bullu za jejich double, odvedli fantastickou práci. Pokud jde o náš závod, během celého víkendu jsme nebyli dost rychlí, proto jsme do závodu vyráželi z patnáctého a šestnáctého místa. Bohužel, Daniil měl kontakt s Magnussenem mezi první a druhou zatáčkou, v důsledku toho musel měnit příď a v té chvíli byl pro něj závod víceméně ztracen. Carlos prokázal konkurenceschopný výkon, měl dobrý start a v prvním kole získal hodně pozic, podařilo se mu posunout se ze své pozice na jedenáctou příčku. Později byl před svou první zastávkou schopen bojovat o šesté místo a tuto pozici i nějakou chvíli udržel, v závěrečné fázi jsme ale byli pomalí, než abychom toto skvělé umístění udrželi. Samozřejmě nám dlouhé rovinky nijak neprospěly, ale tak už to je. Nyní se musíme zaměřit na odpovědnou přípravu pro další závod v Japonsku.

 

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 12. místo
Jsem se svým dnešním výkonem spokojen. Měl jsem celkem dobrý start a získal pár pozic, protože jsem měl slušnou rychlost. S vozem jsme udělali pokrok, jak je vidět a jsme nyní blíž středu pole. Cílem jsou samozřejmě body, ale dnes jsme nebyli dost blízko. Mimochodem můj systém na pití nefungoval, takže jsme odjel závod bez jakýchkoliv tekutin. To bylo hodně náročné! Co se následujících závodů týče, musíme dál porkačovat v dobré práci. Opravdu se těším do Japonska, protože je to můj nejoblíbenější okruh. Nemohu se dočkat.

Felipe Nasr, nedokončil
Nebyl to pro mě dobrý den. Po startu se v první zatáčce roztočil Rosberg a musel jsem se mu vyhnout. Ztratil jsem tím čas. Potom jsme dokázali získat pár míst zpět, jeli jsme jednuzastávkovou strategii. Bohužel potom jsem měl problém s brzdami a byl nucen odstoupit. I tak si můžeme vzít ze závodu pár pozitiv. Nyní se těším na další závod v Suzuce.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Věděli jsme, že to bude náročný závod. Tým však odvedl skvělou práci. Zvolili jsme správnou strategii a oba piloti odvedli maximum. S Felipem to byla smůla. Jinak to byl dnes solidní výkon, což je pro nás povzbuzující co se bodů týče v následujících závodech.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 15. místo
První kolo bylo v pohodě. Dobře jsem odstartoval a z 21. místa jsem se posunul na patnácté a ještě poměrně rychle, takže jsem si to patřičně užil. Bohužel nám chyběla rychlost, nemohl jsem bojovat, jak bych si představoval, takže jsme postupně klesali zpět. Jsem realista a už včera jsem tušil, že to bude spíš souboj mezi mnou a Estebanem. To se také stalo a zvládli jsme ho dobře. Závod byl jinak těžký, v kokpitu bylo pořádné horko, pití bylo pořádně horké. Ale to bylo v pořádku. Myslím, že jsme dobře naložili s pneumatikami. Teplota trati byla poměrně vysoká, ale opravdové problémy jsme neměli. Prostě nám jen chyběl další krok, abychom dostáhli o něco výš.

Esteban Ocon, 16. místo
Start byl docela dobrý, docela jsem se při něm bavil. První stint na měkkých pneumatikách sliboval dobrý závod, ale jakmile jsme přešli na tvrdou směs, začali jsme ztrácet. Svedl jsem slušný souboj s Ericssonem, ale nedokázal jsem si poradit s mým týmovým kolegou, který jel jinou strategii. Navíc jsem byl ještě postižen nějakými penalizacemi. Doufám, že to je znamení lepších závodů, od Singapuru jsme udělali další posun vpřed, o tom není pochyb. Takže děkuji celému týmu za opravdu výbornou práci po celý víkend a pojďme stále kupředu.

Dave Ryan, závodní ředitel
Celému týmu musím poděkovat za zvýšenou snahu od posledního závodu. Tvrdá práce se opravdu vyplatila a sami jsme schopni posoudit, že jsme se posunuli vpřed. Bylo potřeba přijmout nějaká opatření ohledně problémů, které jsme v posledních závodech měli, opět jsme o nějaký kus dál. Rád bych zmínil naše zastávky v boxech, na které jsme si dnes opravdu dávali pozor. Bylo jich pět a všechny proběhly jak měly, naprosto perfektně. Jsme sice poslední, ale nejsme poraženi, naši piloti odvedli opravdu fantastický výkon, protože to byl náročný závod jak pro stroje, tak pro lidi. Využijme tedy onoho impulsu pro další závod v Japonsku.

 

HAAS

Romain Grosjean, nedokončil
Jsem v pořádku. Když jsem šel na brzdy a dupnul na pedál, tak auto nezpomalovalo, zřejmě se něco pokazilo. V tu chvíli mi šlo o jedinou věc, abych netrefil auto přede mnou. Naše data žádný problém nesignalizovala. Je to škoda. Zajel jsem opravdu velmi dobré první kolo a myslel jsem na nějaké body, protože jsem se pohyboval v první desítce. Jenže věci nepokračovaly dobře. Bojoval jsem s Fernandem Alonsem, byl velmi rychlý, takže bylo opravdu těžké ho za sebou udržet. Pak jsem se snažil kopírovat jeho tempo. Měli jsme v plánu pošetřit na nějakou dobu pneumatiky, ale až do tohoto bodu jsme nevydrželi.

Jde o naši první sezónu, takže se stávají různé věci. Nasbírali jsme už 28 bodů, takže to na první ročník není špatné, nějaké problémy byste čekali. Navíc nejde vždy o náš problém, ale také o problémy našich dodavatelů.

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Měl jsem fantastický start, až do první zatáčky šlo všechno dobře, ale pak jsem bohužel chytil defekt pravé zadní pneumatiky od vozu Kevina Magnussena, který mě trefil zezadu, proto jsem musel do boxů. Bylo poškozeno i šasi a když jsem se vrátil na trať, pokoušel jsem se bojovat ze všech sil, hodně se tlačil dopředu, ale vůz nebylo vůbec snadné ovládat. Museli jsme sáhnout ke druhé zastávce, když jsme měli mechanickou poruchu. Celkově lze říci, že byl tento víkend zklamáním, ale musíme se soustředit na další závod v Japonsku a udržet si týmový rytmus.

Günther Steiner, manažer týmu
Poté, co jsme zahlédli světélko na konci tunelu po včerejší kvalifikaci, kdy jsme odvedli opravdu dobrou práci, jsme se dnes opět ponořili do tmy. Ještě přesně nevím, co se s oběma vozy stalo. Jeden z nich měl problém s brzdami, druhému upadlo kolo. Budeme muset pečlivě prošetřit, co se stalo s Romainovými brzdami. Ztrátu kola u Estebanova vozu jsme dosud neobjasnili. Při zastávce v boxech se zdálo být vše v pořádku. Musíme zjistit, jestli došlo k mechanickému selhání nebo jinému pochybení, to ještě opravdu nevíme. Teď pojedeme do Japonska, budeme se snažit, abychom se tam předvedli v lepším světle a na lepších pozicích.

 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton žádá vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 05.10.2016 16:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo slaví vítězství

Hamiltonovi vybouchl motor, Rosberg to schytal v první zatáčce, v Malajsii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud