Hamilton odpoledne nejrychlejší, Ferrari nejbližším soupeřem Mercedesu

Petr Hlawiczka, 30. září 2016, 09:30 Google+

SEPANG - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton dokázal oplatit ranní "porážku" Nicovi Rosbergovi, když zajel nejrychlejší čas ze všech. Jeho týmový kolega ztratil 0,233 sekundy, Sebastian Vettel 0,661. Dobrou formu Ferrari potvrzuje čtvrtým místem Kimi Räikkönen, Red Bull na něj ztrácí.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 30.09. 22:16) Napište svůj názor
Lewis Hamilton ve 2. tréninku nejrychlejší

Lewis Hamilton ve 2. tréninku nejrychlejší | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Odpolední trénink začal za vysokých teplot - vzduch 34 °C, nový černý asfalt dokonce 61 °C. Jako první opustil garáž Gutiérrez stíhaný týmovým kolegou Grosjeanem a Alonsem z McLarenu. Všichni si v úvodu nacvičovali starty. Renault ještě připravoval Magnussenův vůz po požáru v prvním tréninku (Dán vyrazil později až po 42 minutách).

Piloti najížděli hned do měřených kol, na čele se objevil Alonso 1:38,158 min, za ním se seřadili Haasy - Gutiérrez 1:38,475 min a Grosjean 1:38,962 min. I když se Španěl na měkkých pneumatikách zlepšil na 1:37,864 min, tak se před něj v pohodě dostali Vettel (1:37,333 min), Ricciardo (1:37,001) a Rosberg na středně-tvrdé směsi (1:36,543 min), zatímco Hamilton si stěžuje na své řízení: "Není v pořádku."

Honda přivezla do Sepangu nový motor, který dostal pouze Alonso. Nemá vyšší výkon, pouze se změnil blok motoru, který je pevnější. Jeho McLaren pohání i ve druhém tréninku, je však možné, že se pro zbytek víkendu vrátí ke svému agregátu ze Singapuru. Konečné rozhodnutí tým učiní dnes večer. Button (1:37,900 min) na tvrdých pneumatikách svého týmového kolegu ztrácí jen 0,04 s.

Jenson Button se v 2. tréninku připravuje na svou 300. velkou cenu

Jenson Button se v 2. tréninku připravuje na svou 300. velkou cenu | zdroj: McLaren

Po 18 min se velmi rychlým časem na tvrdých pneumatikách prezentoval Hamilton - 1:36,144 min. Piloti bojují s přilnavostí, která se zdá být na horkém asfaltu velmi slabá. "S přetáčivostí jsme to rozhodně přehnali, mám to hodně přetáčivé. Trať se taky dost změnila, rád bych udělal změnu. Přetáčivost je mnohem vyšší, než jsem čekal - kvůli pneumatikám a trati," popisuje svému inženýrovi Sainz.

Vettel po 26 min obouvá měkkou směs a o 0,351 s překonává Hamiltona - 1:35,605. Ferrari se za horka daří, ale na Mercedesy to jako loni zřejmě stačit nebude, což vzápětí potvrzuje Rosberg na stejné směsi časem 1:35,177 min.

Po 33 min se Alonso vyšvihl znovu na pátou příčku, kterou obsadil v prvním tréninku - 1:36,307 min, opět to je ale pouze zásluhou té nejměkčí směsi poskytující nejvyšší přilnavost (na úkor trvanlivosti). Před ním je o 0,023 s Pérez, také na měkkých pneumatikách. Budoucnost Mexičana je dnes v padoku hodně spojována s možným přestupem k Haasu, doposud se hovořilo jen o Force Indii či Renaultu.

Stejnou směs využívá Hamilton a posouvá se zpět do čela - 1:34,944 min. Brit je v šampionátu o osm bodů za Rosbergem. Na Snapchatu se opět postaral o trochu vzrušení, když se "vytáhl" se svými odhalujícími fotkami, komentář přenecháme raději jiným médiím.

Pohled na propracované přední křídlo Force Indie během zastávky Nica Hülkenberga

Pohled na propracované přední křídlo Force Indie během zastávky Nica Hülkenberga | zdroj: Sahara Force India

Piloti simulují kvalifikaci, jezdí se ve vysokém tempu. Na rovinkách je zatím nejrychlejší Wehrlein (331 km/h) následovaný Vettelem (327,1 km/h) a Oconem (325,8 km/h) - rychlosti jsou o poznání vyšší než loni (Bottas 327 km/h).

V polovině kontroluje Ferrari Räikkönenův monopost. Před návratem do garáže týmu sdělil: "Musíme zkontrolovat auto, něco není v pořádku." Do té doby mu náleží nejpomalejší čas ze všech (1:39,786 min).

Alonso si opět kontroluje odstup od nejbližšího soupeře: "Kolik ztrácíme na Péreze?" "Jednu desetinu," zní odpověď. "Až jednoho dne zlepšíme řazení nahoru, tak budeme před ním," reaguje sarkasticky pilot.

Button změnu nastavení komentuje slovy: "Wau, v zatáčce č. 5 a 6 to je rozhodně horší. Všude jinde to je o něco lepší, ale to je dáno zlepšením dráhy." Těší se na další změnu v nastavení a výjezd. V tom ho ale zablokuje Magnussen, což Brit oceňuje rozčíleným gestem a peprnou nadávkou.

Kevin Magnussen se po opravě vozu dostal v 2. tréninku ke slovu až po 42 minutách

Kevin Magnussen se po opravě vozu dostal v 2. tréninku ke slovu až po 42 minutách | zdroj: Renault Sport F1

Räikkönen po hodině šplhá na měkkých pneumatikách na čtvrté místo (1:35,842), na Vettela ztrácí 0,237 s. Piloti se poslední půlhodinu začínají věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva. Toro Rosso upozorňuje Sainze na potíže se brzdovým systémem brake-by-wire.

Mercedes ještě v závěru cvičí zastávku s pětisekundovou penalizací, kdy mechanici nesmí pracovat na voze. Za horka chce prověřit své systémy a také dostat Rosberga na čistý vzduch na dráhu.

Měkké pneumatiky jim drží 15 kol. Dvouzastávková strategie papírově vychází na vzdálenost Velké ceny Malajsie mnohem rychleji, klíčové však bude, aby středně-tvrdá směs vydržela alespoň 20 kol. Takto loni porazilo Ferrari Mercedes, který nebyl schopen odjet závod na dvě zastávky.

Počty kol ujeté v 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem

Počty kol ujeté v 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Scuderia vypadá v Malajsii silněji než Red Bull, mohla by tak umazat něco ze svého 15bodového manka na druhou příčku v poháru konstruktérů. Na Stříbrné šípy asi mít nebude, těm pneumatiky drží a vypadá to, že jízdu na dvě zastávky tentokrát zvládnou, rychlostně jsou na tom navíc lépe.

Red Bully jsou po 2. tréninku zřejmě až třetím nejrychlejším týmem, při dlouhých jízdách se ale Scuderii vyrovnali (inženýr Verstappenovi dokonce řekl, že na středně-tvrdé směsi byl nejrychlejší ze všech). Následují Force India a McLaren, otazník visí nad formou Williamsu, který by se chtěl dostat před indický tým. Jako obvykle páteční tréninky absolvuje s těžkým vozem a ve svém programu se soustředí hlavně na závod.

Max. rychlosti: 1. Wehrlein 330 km/h, 2. Bottas 330 km/h; 3. Ocon 329 km/h; 4. Vettel 327 km/h; 5. Räikkönen 327 km/h; 6. Massa 326 km/h.

Přehled všech měřených kol: PDF.

GP Malajsie (Sepang International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:34,944 / -
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:35,177 / +0,233
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:35,605 / +0,661
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:35,842 / +0,898
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:36,037 / +1,093
6. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:36,284 / +1,340
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:36,296 / +1,352
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:36,337 / +1,393
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:36,390 / +1,446
10. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:36,715 / +1,771
11. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:36,836 / +1,892
12. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:36,940 / +1,996
13. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:37,016 / +2,072
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:37,048 / +2,104
15. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:37,110 / +2,166
16. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:37,297 / +2,353
17. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:37,449 / +1,892
18. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:37,547 / +2,603
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:37,664 / +2,720
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:37,789 / +2,845
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:37,878 / +2,934
22. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:37,990 / +3,046

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton odpoledne nejrychlejší, Ferrari nejbližším soupeřem Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 30.09.2016 22:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sauber v Monze na roštu vedle vozu Ferrari

Sauber letos už vylepšený motor Ferrari nevyužije, má proto "pádné" důvody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud