ANALÝZA SEKTORŮ: Kde Mercedes ztrácel na Red Bull a o kolik zaostává Honda?

Petr Hlawiczka, 17. září 2016, 22:00 Google+

SINGAPUR - ANALÝZA NEJRYCHLEJŠÍCH SEKTORŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ KVALIFIKACE; Co bližšího o výkonech pilotů prozrazují nejlepší sektory a dosahované rychlosti? Jak jsou na tom s pneumatikami a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Singapuru?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg v Singapuru

Nico Rosberg v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nejprve si pojďme krátce připomenout konfiguraci městského okruhu, který pro dosažení rychlého času na kolo vyžaduje velmi vysoký přítlak a dobré vyvážené. První sektor začíná pomalou pasáží 1. a 3. levotočivé zatáčky, po páté středně rychlé následuje nejdelší rovinka s první DRS zónou.

V místě nejtvrdšího brzdění do 7. zatáčky začíná druhý sektor s několika pomalými zatáčkami. Bývalou šikanu Sling nahradila v roce 2013 středně rychlá levotočivá zatáčka, díky níž je náročnější průjezd šikany 11/12. Po prudkém brzdění do 13 zákruty přichází další rovinka, kterou končí prostřední část.

Třetí sektor obsahuje směsici pomalých zatáček, rychlejší je pouze 15. a poslední zatáčka o dvou vrcholech (22. a 23.), z níž piloti najíždějí na cílovou rovinku, na kterou FIA umístila druhou DRS zónu. Na ní se nepříliš reprezentativně nachází i "speed trap," maximální rychlosti však piloti dosahují před sedmou zatáčkou (viz Sektor 1 v tabulce č. 2).

Více podrobných technických informací o okruhu Marina Bay najdete zde.

Mapa městského okruhu Marina Bay v Singapuru včetně převýšení

Mapa městského okruhu Marina Bay v Singapuru včetně převýšení | zdroj: Formula1.com

Rosberg získal 29. pole-position své kariéry na ultra-měkkých pneumatikách, když zajel suverénně nejrychlejší kolo: Čas 1:42,584 byl vůbec nejrychlejší, jaký jsme v Singapuru od prvního závodu v roce 2008 viděli.

Předvedl rekordní první a druhý sektor a zbytek pole deklasoval o více než půl sekundy, jeho týmový kolega Hamilton ztratil dokonce přes 7 desetin. Brit sice byl v na městském okruhu favoritem, v přípravě na kvalifikaci ale čelil několika mechanickým problémům. Nevymlouval se na ně a uznal: "Samozřejmě do hry vstoupily některé věci, ale Nico odvedl skvělou práci. Ukázal plný potenciál vozu."

Relativní pořadí a síla týmů dle nejlepších sektorů v kvalifikaci

Relativní pořadí a síla týmů dle nejlepších sektorů v kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Obrovským zklamáním byla technická závada na zavěšení Vettela (prasklý příčný stabilizátor nápravy), kterou Ferrari nedokázalo před prvními jízdami odhalit a která se stáv spíše při testech než během závodních víkendů. Na jeho výměnu je třeba 5 minut, tolik však k dispozici neměli. Loni zde vyhrál, letos bude startovat poslední.

Druhý nejrychlejší čas jsme pozorovali u Ricciarda, který stanovil rekord třetího sektoru. Red Bully očekávaly víc, Němec však svým kolem překvapil všechny včetně svého technického ředitele Paddyho Lowea. Za klesajících teplot se v posledních jízdách už většina nezlepšovala, výjimkou byly vozy rakouského týmu.

V poslední části dala dohromady ideální kolo trojice pilotů: Räikkönen, Sainz a Verstappen. Největší potenciál promrhal Kvjat a Pérez, který by jinak startoval z 9. místa před Alonsem. Oba McLaren po bídných výkonech v trénincích nakonec na postup do Q3 měly, Button však po chybě a poškození levého kola své auto musel v závěru Q2 odstavit, do té doby byl po dvou zelených sektorech o 0,4 s před svým španělským týmovým kolegou.

Nejlepší sektory kvalifikace v Singapuru

Nejlepší sektory kvalifikace v Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Z prvních 9 pozic v pořadí měření nejvyšších rychlostí na konci prvního sektoru obsadily vozy poháněné Mercedesem 8 míst, což svědčí o síle pohonné jednotky z Brixworthu. Nejvíce jel Felipe Massa s Williamsem: 327,2 km/h.

Felipe Nasr se Sauberem poháněným Ferrari v tomto místě ztrácel 5,2 km/h, Verstappen s motorem Renault za zády 7 km/h a Alonso s  Hondou 9 km/h.

Japonský výrobce za Mercedesem stále zaostává kolem 80 koní. Pokud jde o přítlak, tak na tom ale McLaren není tak špatně, jak ostatně i přes tento deficit vyplývá z rychlostí na konci třetího sektoru (jen 5,5 km/h za nejrychlejším Rosbergem).

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Singapuru

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Super-měkká směs, kterou v Q1 použilo pouze Toro Rosso, byla o 0,9 sekundy na kolo pomalejší než ultra-měkká. Měkkou v Q1 vyzkoušel jen Manor.

Red Bully z Q2 postoupili na super-měkké, a budou mít k dispozici menší výhodu v podobě delšího úvodního stintu - na druhou stranu mají méně měkkých pneumatik.

Počet směsí pneumatik, které pilotům po kvalifikaci zbývají pro Velkou cenu Singapuru

Počet směsí pneumatik, které pilotům po kvalifikaci zbývají pro Velkou cenu Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Zítra se očekává jízda na dvě až tři zastávky. Rozhodnutí týmu ovlivňuje velmi vysoká pravděpodobnost safety-caru - bez něj se zde zatím neobešel ani jeden závod.

Strategie Red Bullu (super-měkké, přezutí v 16. kole na super-měkké a v 43. kole na měkké pneumatiky) je papírově rychlejší než strategie Mercedesu (ultra-měkké - měkké - měkké), podmínkou ale je, aby se po startu dostali před Stříbrné šípy, a zřejmě i výjezd safety caru, jenž by jim umožnil natáhnout stinty.

Video: Sestřih kvalifikace v Singapuru Video: Sestřih kvalifikace na Velkou cenu Singapuru (zdroj: Formula1.com)

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Kde Mercedes ztrácel na Red Bull a o kolik zaostává Honda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Singapuru

GRAFIKA: Startovní rošt v Singapuru po penalizaci Péreze a Grosjeana

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud