PROHLÁŠENÍ po závodě: Räikkönen nechápe Verstappenův styl, stížnosti nechávají mladíka chladným

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 28. srpna 2016, 15:54 Google+

Nico Rosberg slaví po zisku pole position i vítězství v Belgii, Hamilton se z chvostu startovního roštu dostal až na pódium. Jak hodnotí své výkony na okruhu ve Spa jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 29.08. 12:24) Napište svůj názor
Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Byl to skvělý víkend. Děkuji týmu. Já chápu, že jste chtěli na pódiu někoho jiného (komentuje bučení fanoušků, pozn. red.), ale Max je mladý, má před sebou spoustu let. A gratuluji i Lewisovi, z chvostu pole na třetí místo, to musela být jízda.

Na startu jsem byl jako vždy pod tlakem. Daniel byl rychlý na začátku druhého stintu, ale měl jsem vše pod kontrolou. Lewis tam nebyl, takže to bylo méně náročné, ale jsem samozřejmě spokojen. Jsem rád, šťastný, že jsem vyhrál, tečka. A třetí místo Lewise? Odvedl skvělou práci.

Lewis Hamilton, 3. místo
Tohle jsem rozhodně nečekal. Netušil jsem, co dokážeme, takže jsem nasadil pozitivní přístup a ono to fungovalo. Zvládli jsme to jako tým. Kluci odvedli úžasnou práci, aby vyměnili tři motory. Je tak lehké udělat chybu, ale všechny tři perfektně fungovaly. Byl jsem vděčný, že jsem mohl těžit ze všech těch incidentů, které se děly. Myslím, že mám teď víc motorů než většina, takže boj opravu začínná a snad budeme mít méně komplikovanou druhou část sezóny a budeme mít dobré souboje.

Toto Wolff, šéf týmu
Fantastický týmový výsledek po náročném víkendu. Nico to měl od začátku pod kontrolou a jel perfektně, měl rychlost na všech pneumatikách a udělal si náskok na Ricciarda dle potřeby. Udělal vše správně. Na druhou stranu mám radost i za Lewise, který z chvostu dojel třetí. Rozhodně těžil z chaosu v první zatáčce a rozhodnutí některých zajet do boxů při safety caru než se objevila červená vlajka. Ale rozhodli jsme se jet agresivní třízastávkovou strategii, aby mohl útočit a dostávat se před ostatní. Udělat něco jinak než Ricciardo byla jediná možnost, jak jej porazit a bylo by to i tak náročné. Ale Lewis zajel skvělý a čistý závod a zasloužil si pódium.

Možná v jednu chvíli v posledním stintu mohl stíhat Ricciarda, ale potom i střední pneumatiky začaly odcházet a tak jsme to zahráli na jistotu. Chci celému týmu pogratulovat, jak připravili penalizace za výměnu motorů. Zvládli vše nachystat a neudělali chybu a to ukazuje, že pracujeme skvěle. Mechanici byli bezchybní i přes nároky, které na ně byly a jsem pyšný na to, co jsme dokázali. I inženýrský tým našel cestu z těžké situace, ve které jsme byli v pátek a dokázali, že jsme předvedli výkon, na který jsme zvyklí. Působivá práce a je skvělé takto začít po letní pauze.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 2. místo
Děkuji kámo, jsi legenda. Myslím, že naše země je nyní ještě pyšnější (komentuje tzv. shoey, australský zvyk, když Mark Webber na pódiu vypil z jeho boty šampaňské). Tři pódia v řadě, takže rozhodně děláme útoky. Naše rychlost nebyla špatná a dobře jsme se drželi svého. Monza pro nás asi bude nejnáročnější okruh ve zbytku sezóny, ale potom tu je Singapure a Suzuka. Jsem velmi spokojen a když Lewis stratoval z chvostu, mohli jsme získat druhé místo, což se podařilo. Věděl jsem, že pokud budeme mít rychlost jako v pátek, zvládneme to. Cílem je sice výhra, ale Nico měl rychlost podle očekávání, takže druhé místo je maximum, co jsme mohli získat.

Dělo se toho hodně na startu a vlastně jsem si kvůli úlomkům poškodil vůz, takže nám pomohla červená vlajka, protože jsme to mohli opravit. Předtím to auto hodně ovlivnilo. Potom se toho pro mě moc nedělo, snažil jsem se být konzistentní a výsledek je dobrý. Fanoušci tu byli úžasní!

Max Verstappen, 11. místo
Start nebyl dobrý. Zkusil jsem to vnitřkem a nezablokoval kola, takže jsem jel lehce do zatáčky, ale oni mě prostě zmáčkli a najeli do mě. V jednu chvíli jsme byl na vnitřku, Kimi na mě opět tlačil a potom Sebastian do nás obou najel. To odneslo moje přední křídlo, také podlaha byla poškozená... A bylo po závodě. Sebastian věděl, že je na vnějšku a najednou zatočil do zatáčky, kde už byla další dvě auta. Myslím, že je to logické, že nám měl nechat víc místa.

A co se stížností týče, to měl Kimi udělat v první zatáčce. Je to směšné, ale když někdo nadává, dělá to dobrý televizní program. Nejsem příliš agresivní, to je velká lež - já jen bráním svoji pozici. A když se to někou nelíbí, je to jeho problém. Obzvlášť potom, co se stalo v první zatáčce, nenechal bych jim místo jen tak lehce.

Christian Horner, šéf týmu
Působivý výkon v podání Daniela, disciplinovaná jízda, šetřil pneumatiky a dvouzastávková strategie díky tomu fungovala. Dojel druhý na trati, na které jsme nečekali silný výsledek, což je výborné. Poškodil si auto kvůli incidentu v první zatáčce, ale během červené vlajky jsme to opravili. Potom zajel velmi pěkně. 

Maxův závod byl ovlivněn hned po startu. Měl průměrný start a potom na vnitřku byl zmáčknut Kimim, kterého z vnějšku ťukl Sebastian. Tři do jedné zatáčky, to prostě nejde. Poškození ovlivnilo aerodynamiku a stálo ho to asi sekundu a půl na kolo. Nakonec se probojoval a dojel jen těsně mimo body. Není to výsledek, který jsme před úžasnými fanoušky chtěli, ale snad přijdou pozitivnější závody. Pro tým je fakt, že odjíždíme ze Spa na druhém místě v tabulce konstruktérů a navýšili vedení na Ferrari vše, co jsme mohli chtít.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 4. místo
Je to pro tým úžasný výsledek a jsem šťastný a spokojen se čtvrtým místem. Byly tu neobvyklé okolnosti, ale dokázali jsme ty příležitosti využít a vybojovali důležité body. Na startu to pro mě vyplynulo dobře. První kolo bylo skvělé, byl jsem druhý a sledoval Nica a odjížděl autům za mnou. Bohužel červená vlajka nás stála hodně, protože věci zneutralizovala a všichni zase byli pohromadě. Restart byl čistý a zbytek závodu jsem si kontroloval. Udržoval si rychlost a pneumatiky. Bojoval jsem s Fernandem při výjezdu z boxů, ale zvládli jsme zůstat před ním a udrželi si čtvrtou pozici. Možná bychom mohli být i na pódiu, kdyby se věci vyvinuly jinak, ale jsem spokojen.

Sergio Pérez, 5. místo
Je to pro tým skvělý den a jsem moc rád, že jsem dojel páty. Ale byl to náročný závod už od startu. Zvolil jsem si širší stopu do první zatáčky, ale musel jet hodně vnějškem, abych se vynul incidentu a to mě stálo pár míst. Propadl jsem se na deváté místo a to můj závod ovlivnilo. Zvládl jsem získat pár míst zpět, ale pokaždé, když jsme přezuli, musel jsem je hodně namáhat, protože jsem potřeboval útočit, nejprve na Felipeho a potom na Fernanda. I tak jsem zvládl se probojovat a pro tým získal dobrý výsledek. Je úžasné, že jsme se posunuli na čtvrté místo v tabulce konstruktérů, ale nesmíme se tím nechat unést, protože je před námi stále kus sezóny. Snad si toto tempo udržíme a budeme dál získavat spoustu bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Můžeme být po zásluze pyšní na skvělý týmový výsledek. Poprvé, co máme oba vozy v první pětce od Bahrajnu 2014. Fantastický víkend, který ještě znovu podtrhuje zvláštní vztah, který máme se Spa. Každý v týmu odvedl skvělou práci a můžeme slavit. Vlastně můžeme být i zklamaní, protože bez safety caru a červené vlajky mohl být Nico na pódiu, ale vzhledem k průběhu závodu můžeme být velmi spokojeni. Jsme nyní čtvrtí v tabulce konstruktérů, od Monaka jsme získali 89 bodů, ale nepolevíme. Stále zbývá kus cesty a boj ve středu pole se ještě vyrovná. Budeme dál pracovat a snad získáme další skvělé výsledky ve zbývajících závodech.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 6. místo
Měl jsem velmi dobrý start, asi nejlepší ze všech jezdců přede mnou. Byl jsem druhý. Nico byl přede mnou, ale já byl hned v závěsu na vnějšku a jel do první zatáčky. Jen těžko jsem viděl Kimiho, protože jsem byl půl auta před ním, když jsem zatočil a abych pravdu řekl, Maxe jsem vůbec neviděl, byl v mém slepém úhlu. Když se na to dívám, od Maxe to byl odvážný krok, že zkusil ta dvě místa získat zpět hned v dané zatáčce vnitřkem. A to byl pochopitelně důvod, proč Kimi nemohl zatočit a jet stopou, kterou jsem jako vedoucí té skupiny určil. Problém je, že tři auta se do jedné zatáčky vnitřkem nevejdou.

Myslím, že kritika je oprávněná, ale je špatné se snažit z toho dělat příliš velkou vědu. S Maxem vycházím, mám ho rád, je agresivní a myslím, že to je jeho síla. Ale některé manévry, zvlášť při brzdění, podle mě nejsou správné. Musí to pochopit. Nakonec to nebylo to nejchytřejší počínání a ztratil sám dost času, stejně jako já, asi tři nebo čtyři sekundy. Byl jsem jasně rychlejší a o kolo později jsem ho snadno předjel. Naše rychlost dnes byla dobrá, ale pochopitelně mé auto bylo poškozeno a i Kimiho, takže to není ideální a neviděli jsme pravou rychlost. I tak jsme však byli silní a získali dost zpět. Kdyby závod proběhl normálně, měli jsme rychlost na to dojet druhý a třetí.

Kimi Räikkönen, 9. místo
Jsem pro těsné souboje a závodění, ale když musím brzdit, abych do něj nenarazil, protože zatáčí poté, co udělám svůj tah, to není správné. Mohla by z toho být velká nehoda. Pokud bych musel brzdit z plné rychlosti... U jiného jezdce jsem to nikdy neviděl. 

Sebastian nevěděl, že je tam jiné auto a čekal, že zatočím, ale to jsem udělat nemohl. Takže jsem neměl kam jet a došlo ke kolizi a to bylo pro další vývoj dost zlé. Potom už to byla bitva o probojování se nahoru. Měl jsem trošku poškozenou podlahu, ale získal pár pozic a udělal co jsem mohl, ale podle mého názoru to, co udělal Verstappen v Eau Rouge bylo špatné. Bez incidentu v první zatáčce těžko říci, jak by to dopadlo, ale auto bylo celý víkend velmi dobré. Není to výsledek, který jsme čekali. Tak to ale občas v závodění chodí, ale je to škoda.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Je to taková smůla. Měli jsme dnes rychlost pravděpodobně na dokončení s oběma vozy na pódiu. Bohužel nehoda v první zatáčce nám závod zničila. Pozitivum, které si můžeme odnést je to, že i přes velké poškození bylo naše auto rychlé a odolné. A to nás vede k domácímu závodu už příští týden v Monze. Tým byl ve Spa silný a úzce spolupracujeme a nyní začne příprava na další závod.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo
Jsem spokojený, závod byl vzrušující. Takže smůla, která mě provázela během víkendu se změnila na štěstí dnes. Na stratu jsem získal pár míst a po safety caru další. A najednou jsem byl po boxech čtvrtý. Ale Sebastiana a Péreze jsem za sebou nedokázal udržet, byli moc rychlí. Ale celkově dobrá kvalifikace, kde byl Jenson v první desítce a nyní sedmé místo v závodě. Být na bodech a navíc na podobném okruhu, to ještě před pár měsíci bylo nemyslytelné. Dobrá zpráva a jsem velmi spokojený. Nebyli jsme schopni bojovat s Williamsy ve Spa loni, takže jdeme rozhodně správným směrem.

Jenson Button, nedokončil
Vypadalo to dnes dobře a mohli jsme být na bodech, takže je zklamání, že to takto dopadlo. Ale to se stává. Jsem tu v F1 dost dlouho na to, abych to věděl. Měl jsem velmi dobrý start, dostal se před Williams, dostával se před Red Bull a byl vedle Force Indie. Ale potom jsem pár míst ztratil v La Source a vyjel mimo. Vrátil jsem se na trať, ale Pascal se mnou kolidoval v zatáčce č.5 a to mi poškodilo zadní část vozu. Bylo to vážné, takže jsem nemohl dokončit závod. Po tak krátkém závodě toho nemám moc co říci.

Eric Boullier, závodní ředitel
Po trápení a potížích včera si dnes Fernando užil bezproblémový závod a probojoval se z posledního až na sedmé místo během dramatického závodu. Naopak brzy po stratu do Jensona narazil další vůz a to ne jeho vinou. Po zvážení poškození, které utrpěl jsme se rozhodli, že je to příliš vážné a nemohli jsme mu povolit pokračovat. Je to pro něj velmi frustrující, protože ukazoval působivou rychlost během celého víkendu. Jsme povzbuzení právě naší rychlostí na tomto okruhu a jsme optimističtí, že na této formě budeme stavět i v Itálii.

Monza je nejrychlejší okruh v kalendáři a tak by našemu autu neměla moc vyhovovat kvůli dlouhým rovinkám. Ale uděláme maximum, abychom získali body. A když už jsme u bodů - ty, které dnes získal Fernando nám pomohi se dostat před Toro Rosso v tabulce konstruktérů a jsme tak šestí. To není skvělé, ale ukazuje to, že jdeme správným směrem. Také bych chtěl popřát brzké uzdravení našemu bývalému pilotovi Kevovi po tvrdé nehodě v Eau Rouge.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 8. místo
Bylo to velké zklamání a je škoda, že jsme promeškali příležitost, která se na začátku závodu naskytla. Byli jsme po startu ve skvělé pozici a když vyjel safety car, měli jsme hned zajet do boxů. Ztratili jsme pak místa. Snažili jsme se potom ze závodu dostat maximum a jsem rád, že jsme alespoň nakonec získali body, ale celkově je to zklamání. Když pohlédneme kupředu, za týden je další závod a musíme se samozřejmě z dneška poučit. Snad budeme v Monze lepší.

Felipe Massa, 10. místo
Byl to náročný závod. Snažil jsem se starat o pneumatiky až do konce a kontroloval jejich tlak, zatímco jsme závodili a to bylo těžké. Bylo náročné zůstat na trati dostatečně dlouho. Když pneumatiky fungovaly, bojovali jsme o skvělé pozice, ale když odešly, dál jsme prostě bojovat nemohli.

Rob Smedley, šéfinženýr pro výkonnost
Bylo to zklamání, že jsme získali tak málo bodů. Klíčovou chvílí závodu byl safety car po Magnussenově velké nehodě, kdy byla poškozena bariéra. Mysleli jsme si, že z toho bude červená vlajka a naši strategii jsme na tom založili. Nicméně červená vlajka se neobjevila dost rychle a my museli s Valtterim zajet do boxů. Nakonec byla vyvěšena červená, tak jak jsme předvídali, ale v tu chvíli už nám to pokazilo závod. Od té chvíle už bylo rozhodnuto, protože jsme neměli dostatečnou rychlost posunout se kupředu. Nyní pojedeme do Monzy a pokusíme se zabojovat lépe.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 12. místo
Není to výsledek, který jsme čekali. Tvrdě jsme bojovali, abychom se dostali do první desítky, ale i když se to nepodařilo, myslím, že jsme si vedli dobře. Vyvážení bylo dbré a měli jsme slušnou rychlost. To je jedna z věcí, které si musíme udržet, protože nám to pomůže být konzistentní a dostat z auta maximum. Jsem týmu vděčný, odvedli skvělou práci a i se zastávkami boxech. Ztratili jsme trošku za safety carem před červenou vlajkou, ale občas se to stává. Dvanácté místé není úplně uspokojivé, ale budeme se dál snažit.

Romain Grosjean, 13. místo
Start i první kolo proběhli dobře. Bohužel jsem neměl na začátku rychlost. Neco bylo špatně a stálo mě to čas, než jsem to vyřešil. Můj poslední stint nebyl špatný. Najel jsem hodně času na všechny, ale škoda už byla způsobena. Měli jsme šanci na dobrý výsledek. Ale pozitivní je, že jsem s vozem mnohem spokojenější. Což je skvělé. Je jen škoda, že jsme promeškali příležitost na dobrý výsledek.

Günther Steiner, šéf týmu
Pro fanoušky to byl zajímavý a vzrušující závod. Pro nás to bylo nahoru a dolů. Začátek byl dobrý, ale potom jsme se propadli kvůli červené vlajce a nemohli se dostat víc dopředu. Celkově oba jezdci ukázali dobrou rychlost. Měli jsme menší problém na Romainově voze s ERSem, ale během pár kol jsme to napravili a dojeli jsme dvanáctí a třináctí. Rádi bychom body, ale nevyšlo to. I tak jsme však ukázali, co dokážeme, když nám přejí okolnosti. Stále doufáme, že získáme víc bodů a těšíme se na Monzu.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 14. místo
Zkoušeli jsme se dostat víc dopředu a po přerušení závodu červeným praporkem a restartu tam určitá šance byla - v jednu chvíli to dokonce vypadalo, že bychom mohli snít o bodech. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci s pneumatikami, ale zápasili jsme s rychlostí na rovinkách a po druhé zastávce byl ten rozdíl stále výraznější. Je to škoda, ale můžeme říci, že jsme dnes udělali maximum. Bohužel, spousta lidí to posoudí jen jako 14. místo a pád mimo bodované pozice, ale rozhodně to není špatný výsledek. Budeme se muset chopit šance na tratích, které nám lépe vyhovují.

Carlos Sainz jr., nedokončil
Když musím odsoupit ze závodu kvůli defektu, je to vždy zklamání. Podařil se mi jeden z nejlepších startů vůbec, na konci prvního kola jsem registroval posun o sedm míst a byl jsem tedy sedmý. Pak jsem ale najel na nějaké úlomky, které na trati zůstaly po předchozích kolizích a v Eau Rouge mi explodovala pravé zadní pneumatika. Rozhodně to nebyl nejlepší moment v mé kariéře, zvláště po tak dobrém startu. Je smutné, že závod skončil takhle, ale budu bojovat dál a pokusím se na dnešní neúspěch zapomenout jak nejrychleji to půjde.

Franz Tost, šéf týmu
Ještě předtím, než jsme přijeli do Spa (a platí to i pro Monzu), jsme věděli, že to pro nás bude těžký zváod, protože máme nevýhodu v podobě loňského motoru Ferrari. To se nakonec potvrdilo, proto jsme v kvalifikaci skončili na patnáctém a devatenáctém místě. Carlos předvedl fantastický start a po prvním kole byl sedmý, bohužel ho stihl defekt pneumatiky. Zřejmě to byl důsledek najetí na trosky v první zatáčce. Daniil předvedl dobrý závod, jel chytrou strategii, také tým udělal všechno správně, ale nakonec jsme byli prostě pomalí, než abychom získali nějaké body. Teď všechno zanalyzujeme a snad se vrátíme v silnější podobě, zejména v Singapuru. Ale předtím se ještě musíme zaměřit především na další těžký závod na Monze, který nás čeká už příští týden.

 

RENAULT

Jolyon Palmer, 15. místo
Měli jsme tu zatím nejlepší kvalifikaci. Oba jsme měli výborný start a chvíli se drželi v první desítce. Mohl to být dobrý závod, ale safety car a přerušení závodu zase poslalo spoustu pilotů do hry. Je to škoda, že jsme v závěru nedosáhli lepšího výsledku, ale celkově byl tento víkend lepší, než jsem očekával. Kevinovu nehodu jsem viděl ve zpětném zrcátku, nebylo to nic příjemného, protože šlo o opravdu hodně rychlou část trati. Jsem rád, že je v pořádku.

Kevin Magnussen byl po nehodě a první lékařské pomoci přímo na okruhu převezen do nemocnice ve Vievers, kde bylo jeho zranění odborně ošetřeno. Nepotvrdila se první domněnka, že jde o zlomený levý kotník. Podle samotného vyjádření pilota, který po svém návratu z nemocnice umístil na Twitter snímek pro své fanoušky, se cítí dobře a rozhodně počítá s tím, že se zúčastní příštího závodu v Itálii.

Fred Vasseur, závodní ředitel
Náš prvořadý zájem se dnes týkal Kevina Magnussena po jeho vážné nehodě za Eau Rouge. Byl schopen vylézt z vozu sám bez pomoci a byl převezen do zdravotního střediska k preventivnímu vyšetření. Neml žádné viditelné potíže, ale na levém kotníku měl sečnou ránu, která vyžadovala další kontrolu, takže zamířil do nemocnice ve Verviers. Jolyon měl dobrý start a na trati se držel opravdu dobře, ale měl nějaké problémy s předními pneumatikami, takže se propadl v pořadí zpět. Je to škoda, protože jsme předvedli nejlepší kvalifikaci v sezóně a ukázali jsme, že se posouváme postupně vpřed. Doufám, že si silnější formu udržíme a na Monze ji plně využijeme v závodě.

 

MANOR

Esteban Ocon, 16. místo
Jsem opravdu hrdý svým umístěním na startu a také pyšný, že jsem dojel až k šachovnicové vlajce. Po zbytek života to pro mě bude památný den. Nebyl to jednoduchý závod, ale se svým prvním startem jsem plně spokojen. V prvním kole se toho odehrálo hodně, bylo to šílené. Bylo nesmírně těžké si od těch záležitostí udržet odstup a zároveň tlačit a bojovat o pozice. Musel jsem si neustále připomínat všechny postupy, není to tak těžké, jde jen o to je dodržovat i v zápalu boje, v F1 je všechno samozřejmě mnohem rychlejší. Nebylo vůbec přijemné vidět červenou vlajku, hlavně že je Kevin relativně v pořádku. Myslím, že jsme dnes udělali maximum a s 16. místem a skutečností, že jsme dokončili závod před Sauberem, jsem spokojen. 

Hodně jsem se dnes naučil, hlavně jsem si vyzkoušel různé situace. Trať hodně opotřebovává vůz, takže to byl i dobrý test ohledně nakládání s pneumatikami. Zvládli jsme to dobře, protože jsme neměli pneumatiky, se kterými bych mohl jet do konce závodu naplno. Necítil jsem se ani nijak unaven, mohl bych jet klidně dalších 24 hodin. Ale rád si ten týden počkám. Pořád mám o čem přemýšlet, ale na Monzu jsem připraven, tam chci zapracovat na kvalifikaci a posunout se kupředu. Děkuji všem v týmu za skvělý víkend a už se moc těším na ten další.

Pascal Wehrlein, nedokončil
Měl jsem velkou smůlu. V zatáčce Les Combes bojovali dva piloti přede mnou o pozici, pozdě brzdili, vyjeli z ideální linie, takže jsem se snažil před další zatáčkou oba předjet po vnější straně. Oba se však vrátili zpět do středu, když jsem to viděl, brzdil jsem a chtěl se posunout na vnitřek, ale srážce už jsem se nemohl vyhnout. Opravdu jsem z toho nešťastný, ale tohle se v prvním kole může stát, zvláště když útočíte ze středu pole. Nemohu být tedy spokojený, proto už vyhlížím další start na Monze. 

Myslím, že devátá pozice v první části kvalifikace byla opravdu dobrým měřítkem toho, jak jsme v tomto víkendu byli silní. Podobně se chceme prezentovat i na Monze a udržet si stejnou úroveň. Z hlediska týmu jsem samozřejmě smutný, protože v dnešním závodě, zvláště po tolika kolizích, se skýtaly určité šance. Ale vrátíme se už příští týden a v bojovné náladě. 

Dave Ryan, závodní ředitel
Mám smíšené pocity. Na jedné straně je úspěšný debut Estebana, který si vedl celý závodní víkend velice dobře a dokončil svůj první závod - podle mého názoru se bude neustále zlepšovat. Opravdu se těším, jak si povede na Monze.

Pro Pascala byl dnešek skutečným zklamáním, že musel tak záhy ze závodu odstoupit. Ale může si z něj odnést spoustu pozitiv. Jeho výkon byl po všechny dny vynikající a i v jeho případě vyhlížím Monzu, kde se určitě posune také kupředu. Z hlediska týmu to byl obecně dobrý závod, ale bylo tu pár zádrhelů, které je před Monzou nutné doladit. To bude také naším hlavním cílem v následujících dnech.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 17. místo
Závod je pro mě zklamáním. Měl jsem dobrý start a dokázal jsem získat několik pozic, dokonce jsem se dostal na 11. místo. Pak mě ale kvůli úlomkům na trati postihl defekt levé zadní pneumatiky. Bylo to hodně nešťastné, musel jsem záhy do boxů a to poznamenalo celý závod. Šasi a také difuzor byl poškozen troskami z tratě. To mělo zcela jistě vliv na mé časy. Nemá ale cenu lkát, teď je nutné přesunout naši pozornost na další závod na Monze.

Marcus Ericsson, nedokončil
Byl to těžký den. Když najel na startovní rošt, objevil se problém s chladicím systémem, takže jsme museli na poslední chvíli udělat nějaké úpravy. Proto jsem musel odstartovat z boxové uličky. První kolo bylo hodně dobré, byl jsem schopen se držet skupinky před sebou, ale ve třetím kole jsem najednou přišel o šestý rychlostní stupeň. A to byl konec závodu, musel jsem odstoupit. Byl to víkend plný otázek, ale jsem si jist, že budeme brzy silnější.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jde o nepříznivý výsledek poté, co jsme v trénincích mohli zaznamenat všeobecné zlepšení aerodynamických vlastností vozu. Víkend ale poznamenalo několik problémů s pohonnými jednotkami. Také závod byl ovlivněn faktory, které nejsou zcela v našich rukou - problém s převodovkou v Marcusově voze a cizí předměty na trati, které poškodily Felipeho monopost. Nicméně Nasr předvedl na trati dobrý výkon, stejně dobře si vedl i v práci s pneumatikami.

 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Räikkönen nechápe Verstappenův styl, stížnosti nechávají mladíka chladným

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 29.08.2016 12:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po startu v Belgii

GRAFIKA: Startovní rošt po penalizacích - Hamilton a Alonso ze stejné řady,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud