Hamilton se obává, že rok 2017 žádné velké změny nepřinese

Robert RoBertino Pavelka, 26. srpna 2016, 00:45 Google+

Od nových pravidel pro rok 2017 si mnozí slibují především větší atraktivitu v podání širších vozů s mohutnějšími pneumatikami. Jsou však také skeptici, kteří se domnívají, že F1 výrazně nová tvář nečeká. Jedním z nich je i trojnásobný mistr světa Hamilton.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton má obavy, že se F1 příliš nezmění

Lewis Hamilton má obavy, že se F1 příliš nezmění | foto: Lewis Hamilton

Sdílejte článek

Vedoucí pilot průběžné klasifikace se domnívá, že v roce 2017 ani rychlejší auta nepřinesou podstastné změny pro piloty, protože pořád ještě bude nutné dbát na stav pneumatik a množství paliva. S odkazem na Alonsovo odhodlání odejít z F1, pokud nebude dostatečně atraktivní, Hamilton vyslovil obavy, že se Španělovi příští rok nedostane, co očekává.

"Fernando je jedním z nejlepších pilotů, které ve startovním roštu máme, ale má v posledních několika letech smůlu na nekonkurenceschopná auta. Kdyby seděl po mém boku v Mercedesu, určitě by bojoval o titul mistra světa. Jako piloti jsme po startu dost zpomalili, obecně nejedeme na 100 % jako dříve. Tehdy to byly extrémní závody - něco jako sprint. Teď není F1 příliš oblíbená, protože šetříme pneumatiky a palivo, a to lidé nechtějí vidět. Příští rok budou auta pořád ještě těžká. Budou mít dobrou přilnavost a tudíž o něco rychlejší, ale pořád se stejnými vlastnostmi jako letos. Myslím, že budeme nadále jezdit stejně: šetřit pohonné hmoty, pneumatiky, budeme opět dělat totéž," odhaduje Hamilton.

img-responsive

Opustí po příští sezóně Alonso kokpit nadobro? | foto: McLaren

Alonso už několikrát naznačil, že pokud nebude cítit ve voze F1 závodní radost, nebude litovat odchodu. Příští rok má o jeho dalším setrvání rozhodnout. To potvrdil i v areálu okruhu Spa-Francorchamps.

"Myslím, že v několika posledních letech turboéry se auta pilotují odlišně. Neříkám lépe nebo hůře, protože každý na to může mít svůj názor. Já měl to štěstí, že jsem pilotoval vozy v sezónách 2004 a 2005, dokonce ještě v roce 2009 to byly extrémní vozy. Když dnes vidím monoposty GP2 jen o tři vteřiny pomalejší než F1, jsem z toho trochu smutný. Auta jsou těžká, nemají dostatečnou přilnavost, šetříme palivo, pneumatiky, což je proti instinktu pilotů. Pokud budou příští rok auta zábavnější a bude mnohem více vzrušující je pilotovat, pak můžu v F1 ještě několik let zůstat, ale pokud z nich budu mít pocit jako v několika posledních letech, pak skončím," říká Alonso.

Vytisknout

Diskuze: Hamilton se obává, že rok 2017 žádné velké změny nepřinese

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost naznačuje další postup Toro Rosso v druhé polovině sezóny

Čím hodlá Toro Rosso kompenzovat deficit loňského motoru Ferrari?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud