DISKUZE K ČLÁNKU Držet piloty striktně na trati? Wolff by si uměl představit radikální zásah

Nechat vozy, ať si plují tratí jak se jim zlíbí? Nebo zapojit nejdražší technologie a hlídat, jestli nebyly moc daleko od vymezeného prostoru? Po několika penalizacích a škrtech časů v trénincích a kvalifikacích toto téma nadále hoří vysokým plamenem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Držet piloty striktně na trati? Wolff by si uměl představit radikální zásah

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 10.08.2016 20:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovali 5 lidé) 07.08.2016 15:49
Teda pane Wolffe, to jste mne pěkně nas...., že… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 07.08.2016 15:14
ano, nikdy se to moc neřešilo, protože za… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 07.08.2016 15:53
Tohle by znamenalo naprosto znehodnocení tratě.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Wolf má pravdu. Stačia malé úpravy, aby vybehnutie bolo oveľa pomalšie ako správny prejazd. Napríklad štrkom.Tam, kde to nie je už teraz. Napríklad tam, kde sú asfaltové letiská by sa autá museli dostať na trať len cez pridaný 5-metrový pás štrku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.19.XXX
    Za tajnych zdroju jsem obdrzel navrh, jak bude situace resena ze strany FIA, komise F1, Strategicke skupiny, Organizacni slozky Grid girls, Sdruzeni rodicu a pratel F1 a Spolku mechaniku vozu F1. Reseni je vzorove koncipovano na konkretni okruh s osmi zatackami jehoz nazev ovsem nevim:
    1. v zatackach c. 1, 3, 5 a 7 se nebudou limity trate kontrolovovat. S vyjimkou, ze v kvalifikaci se budou kontrolovat i v zatacce c. 3 a v zavode v zatacce c. 7
    1. V zatacce c. 2 bude kontrola probihat elektronicky. V pripade, ze jezdec v dane session prekroci limity trate, bude varovan. Pokud i pote prekroci limity trate bude penalizovan a to v kvalifikaci smazanim casu, v zavode penalizaci 1s za prekroceni a 10 cm, 2s za prekroceni o 20 cm. V pripade vetsiho prekroceni penalizace 5s.
    2. V zatackach 4 a 6 bude probihat kontrola okometricky pomoci zavodnich komisaru. Postihy budou jako u zatacky c. 2 jen s tim, ze je povoleno prekrocit limit trate o 5 cm, tzn. ke kazdemu stupni prekroceni je treba pripocitat koeficient +5 (napr. pro penalizaci 1s je treba limit trate prekrocit o 10 + 5 centimetru). Poznamka: v pripade, ze prekroceni limitu trate nastane pri souboji o pozice, upravuje se moznost prekroceni limitu trate o koeficient 1,37.
    3. Limity trate v zatacce c. 8 budou kontrolovany jen na podnet ze strany tymu. Ten musi byt podan nejpozdeji do 30 s od ukonceni daneho kola, nejdrive vsak 5 s od ukonceni daneho kola a to pisemne, do vlastnich rukou reditele zavodu.
    4. V pripade namitek vuci sankcim za prekroceni limitu trate v zatackach c. 2 a 6 je moznost podat odvolani a to tak, ze nejpozdeji do 30 s od udeleni penalizace umisti svoji pazi poverena osoba daneho tymu vertikalne a pohne s ni minimalne dvakrat pod uhlem 30 stupnu. V pripade namitek u ostatni zatacek poverena osoba rozpazi a bude svymi pazemi pohybovat nahoru a dolu pod uhlem 24,5 stupne horizontalne. Poverena osoba musi byt oznacena visackou "Poverena osoba".
    5. Namitka bude posouzena pomoci jestrabiho oka u zatacek c. 2. a 8. U dalsich zatacek bude session pozastavena a bude provedena opticka kontrola trati a dle zemniho zaznamu trajektorie pneumatiky vytvoreneho oficialnim obutim Pirelli (registrovana znacka) bude namitka posouzena.

    Ma to platit uz od nejblizsi WC.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Piloti se vys..... na limity trati, konstruktéři se vys... na pravidla stavby vozů, diváci se vys... na placení vstupného a celá slavná F1 konečně exne na ubytě.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tohle by znamenalo naprosto znehodnocení tratě. Trať se vymezí, a po té se má jezdit. Když tam není zeď, obyčejně je tam tráva či štěrk a to má za následek potrestání, když to nezvládnete. Dnes díky bezpečnosti za každou cenu je tam jen asfalt, a proto jsou nuceni hledat alternativy jak trestat jezdce, protože jsou zatáčky kde nejen že nejste vůbec potrestáni že jste nedodržel limity tratě, ale dokonce dostáváte výhodu. Pokud je necháte jezdit po asfaltu kde nakreslíte trať a ani po ní vlastně nemusí jezdit, tak to už je opravdu na palici. To se nebude řešit zda zatáčku vůbec projel, když jí podjel atd... tohle je hloupost a trať je trať, i když vás kvůli bezpečnosti její nedodržení neohrožuje na zdraví, musíte jet po ní, tohle je alfa omega. Já navrhuji obrubníky jenž Vás potrestají, ale bezpečně. Vyvíjí se blbost jménem Halooo, tak proč ne bezpečné, ale spravedlivě účinné obrubníky?

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Martin Z.

      Martin Z.

      185.14.233.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        naopak. pravidla co nejjednodušší. jaké je jednodušší pravidlo, než jet po vymezené trati a ne 5 metrů vedle ní?!
        to, že vybetonované zóny vedle tratí jsou špatně tu tvrdí velká většina diskutujících. ale pochop, prosím, že ty tam nevznikly proto, aby po nich jezdci kolo co kolo jezdili, ale prioritně pro jejich bezpečnost, když náhodou nezvládnou zatáčku projet v limitu trati. to, že toho zneužívají je prostě špatně a řešením není to tolerovat nebo dokonce legalizovat, ale upravit tratě tak, aby se jim to nevyplatilo. toť celá věda. nehledejme komplikovanosti tam, kde nejsou.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Ty vybetonované autostrády vedle závodní dráhy nejsou kvůli bezpečnosti jezdců. Stejnou a možná i lepší službu dělají štěrkové kačírky, ale ty mají nectnost, že v nich pilot uvízne a má po závodě. Pamatuji si, jak na to kdysi doplatil Hamilton, tehdy ještě u McLarenu. Chtěl na sjetých gumách odkroužit ještě jedno kolo, ale ojel je až na plátno, nezvládl vjezd do depa a uvízl v kačírku. A z boje o vítězství sešlo. A tohle nechce vidět ani Bernie, ani sponzoři, Oni nemají zájem na tom, aby se během pár kol vylikvidovala třeba polovina startovního pole. Dokáži si představit, jak supěl Bernie a další finanční magnáti F1, když v roce 2005 při Velké ceně USA závod odjelo pouze 6 aut, protože druhá pneumatikářská firma dodala nevhodné pneumatiky, které byly pro piloty nebezpečné. Takže, milí fandové. To, že většina z Vás, je pro to, aby se auta držela na trati, nikoho nezajímá. Kolotoč formule jedna je v prvé řadě byznys a kapitáni tohoto byznysu mají názor těch, na jejichž zájmu o F1 vlastně profitují, u zádele.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.138.XXX
        Obrubníky nechť jsou třeba desetimetrový; to je věc, která pilota vůbec nemá zajímat, ten má svoji pozornost věnovat bílé lajně. A stačí stanovit dostatečně přísné tresty (a hlavně je pak uplatňovat), aby piloti svoji pozornost té bílé lajně opravdu věnovali. Celý ten problém by se dal univerzálně a jednou provždy vyřešit jedinou řádkou v pravidlech.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    Teda pane Wolffe, to jste mne pěkně nas...., že už se neudržím a musím to sem napsat:
    1. Piloti si sami volí stopu a nemusí hlídat vymezenou trať - k čemu tam pak ta trať vlastně je, že ano, nejlepší bude, když se na půdorysu okruhu namaluje nějaký obdélník nebo víceúhelník s minimem vrcholů a jeudci budou jezdit rovně od jednoho vrcholu ke druhému - na co zatáčky!!!
    2. jeden pilot pojede v limitech trati, a někde bude muset ubrat, abyx se tam vešel, zatímco druhý to v šikaně střihne rovně, předjede toho prvního o např. 50 metrů a vše je v pořádku - já podvádím, tak buď hajzl taky
    3. branky ve fotbale, hokeji, házené..... všude jsou jasně dány jejich rozměry a nikdo je během sezóny nemějí, jak tvrdí Wolff, navíc podle jeho slov bychom z fotbalu nebo hokeje nebo jiných takových sportů udělali právě stejnou šaškárnu, jako je současná F1
    4. skok do dálky má svá pravidla, plochá dráha má svá pravidla, hod oštěpem má svá pravidla, jen F1 je mít nemusí
    5. úniková zóna rozhodně nevznikla za účelmn získání výhody proti soupeři, ta je tam od toho, aby chyba pilota - a mezi ty jednoznačně patří vyjetí mimo trať - neskončila fatálně ale naopak pilotovi umožnila pokračovat v jízdě
    Pao Wolff hrubě přestřelil a opět ukázal, jaká je současná F1 šaškárna.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    zásadně nesouhlasím s tím, že by se limity měly nedodržovat, případně i zrušit. to si pak může jezdit po obrovské betonové ploše kdo chce jak chce. to se pak ty tratě nemusí ani vytyčovat.... naopak vyžadoval bych striktní dodržování trati. nejlépe tak, aby trať sama trestala piloty za vyjetí mimo. ale ani ostatní způsoby, jak piloty donutit jezdit po trati a ne mimo, mi nejsou cizí.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama