Renault shodil kila a s novým zavěšením zrychlil o 0,4 s, od Německa chce útočit

Petr Hlawiczka, 27. července 2016, 06:50 Google+

Renault dosáhl v Maďarsku znatelného zlepšení, v Německu chce opět "útočit." Co mu pomohlo k obrovskému zlepšení?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 27.07. 16:13) Napište svůj názor
Kevin Magnussen v Maďarsku

Kevin Magnussen v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Zlepšila se rychlost i výdrž pneumatik
Na Hungaroringu mířil Palmer s Renaultem za svými prvními body, než v zatáčce č. 4 dostal smyk. Magnussen pro změnu v úvodu vydržel na super-měkkých pneumatikách déle než kterýkoliv jiný pilot.

To potěšilo hlavního inženýra Alana Permana: "Očekávali jsme 14 kol, ale Kevin na nich jezdil dobré časy až do 24. kola. Získali jsme nejen rychlost, ale také nyní dokážeme mnohem lépe šetřit pneumatiky." Lituje ale, že se po první zastávce propadl za Felipeho Massu.

Co pomohlo k velkému pokroku?
Podle Permana stojí za znatelným zrychlením Renaultu odtučňovací kúra, po které mohou lépe rozložit hmotnost, nové přední zavěšení a test v Silverstone, kde ho konečně vyladili - poprvé s ním nastoupili už v Monaku, ale piloti s ním moc spokojení nebyli. Na testovací stolici má i nové zadní zavěšení, které se chystá brzy vyzkoušet i na dráze. Monopost RS16 v posledním závodě zrychlil o 0,4 desetiny sekundy, což je ve světě F1 hodně.

img-responsive

Jolyon Palmer měl v Maďarsku na body, nečekaný smyk ho ale o ně připravil | foto: Renault Sport F1

Přínosy testu v Silverstone vypočítává technický ředitel Nick Chester: "Získali jsme docela hodně rychlosti z nových dílů a z odlišných přístupů k nastavení. Během testu v Silverstone jsme se toho hodně naučili a vyplývají z toho další věci. Rozhodně jsme zlepšili vyvážení vozu, abychom pneumatiky mohli využívat efektivněji, a také jsme dosáhli zlepšení v pomalých a středně-rychlých zatáčkách.

Rychlost, kterou jsme předvedli v 3. tréninku, nebyla iluzí. A v tomto směru dosáhneme dalších pokroků. Na vůz se dostane několik dalších dílů a v každém závodě se učíme, takže bychom rádi viděli další vylepšení," hodnotí Chester.

A ředitel Cyril Abiteboul vypočítává, jak se to v posledním závodu minulý týden projevilo: "V Budapešti jsme předvedli, že jsme dosáhli hmatatelného pokroku nejen v naší vlastní výkonnosti, ale i ve srovnání s našimi soupeři. V závodě jsme dokázali předčit Haas, Sauber i Force Indii a Jolyon skončil jen těsně za svými prvními body."

img-responsive

Renault se toho hodně naučil během testů v Silverstone | foto: Renault Sport F1

Od Německa v útoku
A tento týden budou chtít lepší formu prokázat dalšími dobrými výsledky: "Nyní je pro Hockenheim úkolem převést tu extra rychlost, kterou jsme dokázali získat, do bodů, na něž jsme v Budapešti těsně nedosáhli. Děláme pokroky a přínosy skvělého výsledku ve Velké ceně Německa by všichni v Enstone a Viry uvítali.

Pro zbytek sezóny je naším cílem útočit na týmy před námi s využitím nových aerodynamických dílů, které jsme vyvinuli od začátku sezóny, a okrajových evolucí motoru, abychom udrželi tempo soupeřů i přes to, že se soustředíme na rok 2017," pokračuje Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault shodil kila a s novým zavěšením zrychlil o 0,4 s, od Německa chce útočit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 27.07.2016 16:13 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

James Allison

Technický ředitel Ferrari Allison opouští Maranello, nahrazuje jej Binotto

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud