Vettel: V roce 2017 už o šetření paliva možná vůbec neuslyšíme

Petr Hlawiczka, 13. července 2016, 06:40 Google+

Sebastian Vettel se domnívá, že kvůli změnám technických pravidel již piloti ve Formuli 1 nebudou muset šetřit palivem, protože vozy budou pomalejší na rovinkách, ale rychlejší v zatáčkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari v Silverstone

Sebastian Vettel s Ferrari v Silverstone | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Monoposty budou příští rok vypadat agresivněji - obují širší pneumatiky a nasadí nižší, ale širší křídla. Tento přístup povede ke zvýšení přítlaku i mechanické přilnavosti, a tudíž i k výraznému zrychlení časů na kolo. A protože dojde i ke zvýšení palivového limitu na 105 kg pro závod, podle Vettela bychom již nemuseli slýchávat hlášky o nutnosti šetřit benzín.

"Čím rychlejší auto, tím lepší. Nemyslím si, že by na současných vozech bylo něco špatného kromě toho, že jsme v závodech a také v časech na kolo bývali rychlejší. V tomto ohledu trochu ztrácíme. Když tedy příští rok zrychlíme, tak to bude skvělé," popisuje pilot Ferrari při propagační akci Shellu v Anglii.

"Z pohledu řízení budeme mít příští rok více přilnavosti a přítlaku. To ale znamená více odporu na rovinkách, proto maximální rychlosti o něco klesnou. Spotřeba paliva by mohla s vyšším odporem stoupnout, ale zároveň budete rychlejší v zatáčkách, takže to bude zajímavé sledovat, jak se to promítne do toho, co budeme muset v autě dělat - jestli stále budeme muset šetřit palivo, nebo budeme jezdit celý závod naplno," pokračuje Vettel.

img-responsive

Shell úzce spolupracuje s Ferrari na vývoji paliva a zvýšení konkurenceschopnosti celého balíku | foto: Scuderia Ferrari

Protože se od příštího roku ruší žetonový systém omezení vývoje motorů, tak se pro dodavatele paliv podle manažera Shellu Guye Lovetta otevře velký prostor pro výrazné zvýšení výkonu. Loni například Shell pro Ferrari postupně vyvinul pět nových směsí paliva, které přinesly v časech na kolo zrychlení o půl sekundy. Mercedes za podobné přínosy chválí svého technologického partnera Petronas.

To jen dokresluje na potenciál dodavatelů paliv, kteří mohou skutečně způsobit rozdíly ve výkonnosti týmů. "[Nová pravidla] nám díky zrušení systému žetonů poskytují větší příležitost. Vývoj motorů je otevřenější a totéž platí pro paliva. Můžeme být tedy otevřenější a důležité je co nejvíce využít náš uzavřený vztah s Ferrari a hlavně vyvinout ten nejlepší balík. Z pohledu paliva to nemusí nezbytně měnit to, jak funguje, zkrátka nám to poskytuje větší příležitost," tvrdí Lovett.

Vytisknout

Diskuze: Vettel: V roce 2017 už o šetření paliva možná vůbec neuslyšíme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly s Red Bullem otestoval v Silverstone 1. den ochranu kopitu typu Halo

Force India se v otázce ochrany kokpitu přidává k Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud