První část kvalifikace přerušena, druhou a třetí ovlivnil déšť. Mercedesy opět nejlepší

Robert RoBertino Pavelka, 2. července 2016, 12:50 Aktualizováno 2.7.2016, 15:25 Google+

Tréninky přinesly nejeden dramatický moment - v pátek odpoledne se téměř polovina "pročekala", až přestane poměrně intenzivní přeháňka, sobotní poznamenala nehoda Nico Rosberga. Ten nyní doufá, že jeho tým mu dá vůz do druhé hodiny včas do pořádku.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 02.07. 18:39) Napište svůj názor
Nico Rosberg má před kvalifikací značné potíže

Nico Rosberg má před kvalifikací značné potíže | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Tým Mercedes uvedl, že došlo k selhání ramene levého zadního závěsu. Stalo se tak, když Nico Rosberg vyjížděl pod plným plynem ze zatáčky Remus v důsledku "neobyvkle vysoké zátěže". Ze záznamu bylo dobře vidět, jak levá zadní pneumatika silně vibruje a poté došlo k "vyskočení" ramene směrem vzhůru a zhroucení kola. Vůz ostře vybočil doprava a pod úhlem asi 60° narazil přídí do bariéry, poté se otočil a následoval další kontakt se svodidly, při němž došlo k poškození převodovky. Mercedes zůstal stát napříč trati, za ním jedoucí Pérez, jehož Rosberg před zatáčkou Remus předjel, minul stojící monopost bez potíží.

Tým před kvalifikací intenzivně pracoval na nápravě škod u Rosbergova vozu, jak už jsme informovali, došlo k rozhodnutí vyměnit převodovku, takže pokud Rosberg do kvalifikace nastoupí, bude po jejím skončení penalizován pěti místy na startovním roštu. Stejný postih kvůli identické příčině čeká i Sebastiana Vettela.

Nad tratí se honilo něco mraků, teplota vzduchu 27°C, trati 53°C, vanul vítr o rychlosti 8,3 km/h a panovala vlhkost vzduchu 51 %.

1. část kvalifikace: Havárie Daniila Kvjata

Ještě než se uzavřela první část, došlo k masivní nehodě Daniila Kvjata. Pilot najížděl do zatáčky Jochena Rindta, přejel přes žluté nově instalované obrubníky a při průjezdu se mu zhroutil pravý závěs zadního kola. Neovladatelné Toro Rosso pokračovalo v rotaci přes poslední zatáčku, trefilo cíp bariéry vedle vjezdu do boxů a poté se zastavil u protějšího okraje dráhy. Kvjat po chvíli opustil vůz a odešel po svých, trénink byl červenou vlajkou přerušen v čase 16:16. 

První do kvalifikace vyrazil Jolyon Palmer, poté se už okruh zaplnil, piloti ze středu pole zajížděli výkony kolem 1:08,0 až do té doby, než se na trať vydal Hamilton. Evidentně ho nerozhodily potíže Rosberga a stlačil dopoleční čas Vettela na 1:07,014. Ferrari v tu chvíli poněkud zaostávala, Räikkönen (1:07,250) se chvíli těšil druhému místu, než se vydal na okruh Vettel - 1:07,030. Nejvíc se ale čekalo na Rosberga, zda se vůbec stihne podívat do první kvalifikační části. Povedlo se mu to těsně před polovinou první kvalifikace - a ukázal, že žádné stopy po dopolední havárii neovlivnily jeho jízdu. Šel okamžitě do čela časem 1:06,690

Vettel se pokusil hozenou rukavici zvednout a i přes značně pomalý prostřední sektor málem uspěl - 1:06,761. Rosberg ale vzápětí přidal další excelentní kolo 1:06,516. Hamilton se rovněž snažil, ale byl až třetím vzadu: 1:06,947.

Technické problémy pokračovaly, kromě Kvjatovy nehody dokulhal do depa i Pérez, jehož zadní zavěšení pravého kola rovněž vykazovalo poškození. V závěru, prakticky těsně před Kvjatovou nehodou, zajel fantastický čas Wehrlein a hodnotou 1:07,565 se posunul na průběžné deváté místo!

Smolná kvalifikace pro Toro Rosso se uzavřela v krátkém apendixu kvalifikace, když Sainzovi jr. hned po výjezdu z boxů kouřit motor. Španěl sice byl na 11. místě, takže v tomto případě o nic nešlo, ale dá se předpokládat, že vůz se opravit nepodaří, takže prostřední část kvalifikace se odehraje bez Toro Rosso.

Z Q1 nepostoupili: Magnussen, Palmer, Kvjat, Harjanto, Ericsson, Nasr.

2. část kvalifikace: Prostřední část ovlivnil déšť

Protože byla hlášena přeháňka v průběhu cca 8 minut od začátku prostřední části kvalifikace, Mercedesy nemeškaly a vyrazily na trať. Na ultraměkké směsi zajel Rosberg čas 1:06,403, Hamilton byl o chloupek rychlejší - 1:06,228. 

U Ferrari se ale spekulovalo a oba piloti nasadili superměkké pneu. A oba se bez potíží dostali do první desítky (Vettel - 1:06,602, Räikkönen - 1:06,940). U Red Bullu se podařilo ještě rychle přezout na superměkké, ale Mercedes už podobný strategický tah nestihl - jak Rosberg tak Hamilton vyrazili na trať, ale oba museli rychlé kolo přerušit, protože v té době, přesněji tři a půl minuty před ukončením Q2, byla stejně jako v pátek ve třetím sektoru byla avizována mokrá trať. Její teplota také velice rychle poklesla, přesně o 8°C.

Smůlu měl Grosjean, který při prvním pokusu v zatáčce Wirth vyjel z trati, při druhém značně probrzdil a tudíž se do první desítky nedostal. Dokonce se před něj dostal i Wehrlein, který sice zajel horší čas než v Q1, ale časem 1:07,700 se kvalifikoval na neuvěřitelné 12. místo.

Po Q2 vypadávají: Alonso, Grosjean, Gutiérrez, Wehrlein, Pérez, Sainz (poslední dva jmenovaní do Q2 z důvodu poruch nenastoupili)

3. část kvalifikace: V hlavní roli osychající trať

Do poslední části nastoupili všichni piloti na zeleně označených pneumatikách, ale bylo jasné, že pokud nebude dále pršet, trať bude rychle vysychat a z Q3 se stane velká loterie. Vettel vyzkoušel jako první ostrý čas - 1:20,798, za ním se o něco lépe prezentoval Räikkönen (1:19,854). Hamilton měl zajeto 1:21,294, Rosberg 1:19,548. Jak se však záhy ukázalo, buly tyto časy irelevantní.

Trať totiž nadále vysychala a piloti tři a půl minuty před koncem se celá smečka deseti pilotů vrhla do boxů, aby nasadili ultraměkkou směs. Jestliže to pilotům zpočátku trochu klouzalo, bleskově byly zapomenuty časy na intermediate a tabulka se měnila prakticky každým průjezdem. Časy o pět až šest vteřin byly najednou naprostou samozřejmostí a jako klíčový bod celé Q3 se ukázalo, kdo a především kdy stihl najet do posledního kola. Ti, co to zvládli těsně před limitem, měli v rukávu povolené eso a díky tomu také došlo k zajímavě poskládanému roštu. Hamilton měl ve svém finálním kole štěstí, že měl volnou trať (takticky si nechal poodjet Ricciarda) a dvojí zaváhání (po výjezdu ze zatáčky Remus a před zatáčkou Rauch) se na jeho čase nijak neprojevilo.

Výsledky kvalifikace před penalizacemi Rosberga a Vettela.

GP Rakouska (Spielberg)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:07,922
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:08,465
3. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:09,285
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:09,781
5. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:09,900
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:09,901
7. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:09,980
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:10,440
9. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:11,153
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:11,977
11. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:07,578
12. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:07,700
13. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:07,850
14. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:08,154
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso-
16. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team-
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:07,941
18. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:07,965
19. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:08,026
20. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:08,409
21. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:08,418
22. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:08,446

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: První část kvalifikace přerušena, druhou a třetí ovlivnil déšť. Mercedesy opět nejlepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 02.07.2016 18:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mario Isola představuje novou myšlenku Pirelli

Pirelli hodlá pozměnit praxi zahřívání pneumatik

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud