Mercedes se zasazuje o revizi platební struktury F1

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2016, 13:00 Google+

Ferrari dostává zvláštní bonus na základě svého postavení v motorsportu jako nejstarší tým, který se doposud jako jediný v historii zúčastnil všech ročníku Formule 1 od jejího oficiálního šampionátu, který se jezdí od roku 1950.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toto Wolff otevřeně hovoří o finančních záležitostech F1

Toto Wolff otevřeně hovoří o finančních záležitostech F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je nakloněn návrhu Bernie Ecclestonea na změnu způsobu rozdělování příjmů pro týmy F1. Zatímco Ferrari má zmíněný extra příjem, týmy jako Red Bull, Mercedes, McLaren či Williams dostávají roční bonus na základě jejich umístění v Poháru konstruktérů. 

Ecclestone hodlá pozměnit přerozdělování peněz s větším důrazem na výsledky, aby ostatní týmy měly větší šance si přijít na lepší peníze, pokud budou mít dostatečné výsledky.

Wolff se setkal s Ecclestonem ve čtvrtek, aby šestaosmdesátiletý patriarcha Formule 1 představil své nápady. "Dlouho jsme diskutovali o různých tématech, způsob přerozdělení distribuce prize money byl jedním z nich. Myslím, že je v zájmu všech stabilita v dlouhodobném horizontu, debatovali jsme o různých modelech. Myslím, že lze budovat na určitých pilířích. Můžeme stanovit základní stavbu, protože je důležité vědět, co dostanete na základě výkonu a historické úspěšnosti. Takže bych řekl, že správnou cestou do budoucna budou tři důležité elementy," komentuje záležitost Wolff.

img-responsive

Copak nám Bernie do budoucna vymyslí? | foto: Red Bull Racing

"Příjmy rostou. Obchody Bernieho jsou ziskové a každoročně se zvyšují. Další výnosy jsme schopni generovat z televizních práv, sponzorských a sankčních poplatků. Vzpomínám si, že když jsme dosáhli v roce 2009 s Williamsem páté místo v Poháru konstruktérů, vyneslo to týmu 35 - 40 milionů dolarů. Dnes by stejné umístění znamenalo pro týmovou pokladnu o nějakých 30 - 40 % větší příjem. To je důvod rostoucích prize money. Bernieho podnikání je velice výhodné a bude i nadále, protože většina smluv je dlouhodobých. Ať jde o smlouvy na televizní přenosy nebo několikaleté kontrakty s promotéry závodních tratí. Z toho je vidět, že tyto pilíře F1 jsou opravdu pevné," pokračuje Wolff. 

Šéf týmu s třícípou hvězdou ve znaku rovněž poukázal, že významné bonusové příjmy dostává Mercedes především za své výsledky na tratích a v šampionátu. Jak uvedl, Ecclestone souhlasil s vyššími částkami v případě, že tým vyhraje mistrovství dvakrát po sobě. Neočekával však, že se to Mercedesu povede. 

"Možná, že model, který Mercedes od Bernieho dostal v roce 2012, byl základem pro budoucnost. Dostali jsme nějaké peníze navíc za naše výsledky. Bernie nikdy nepředpokládal, že vyhrajeme dvě mistrovství po sobě," podotýká Wolff, který však zároveň připouští, že je třeba vzít v úvahu různé faktory. "Je třeba se na záležitost podívat a říci si, jaký význam historie a výkonnost mají. A také význam značky jako takové, jaký podíl má na historickém neúspěchu. Potom se se musí obě tyto položky porovnat. Je třeba vzít všechny proměnné a spojit je a posoudit, jaká aplikace je důležitá - například historické hodnoty, historickou výkonnost a aktuální výkon."

img-responsive

Ferrari si podle Wolffa svůj bonus s ohledem na historii zaslouží | foto: Scuderia Ferrari

Ferrariho bonus

Přestože Wolff je přesvědčen o stále důležitějším aspektu výkonnosti, domnívá se, že Ferrari by mělo nadále mít své zvláštní postavení. "Není sporu o tom, že jde o ikonický tým v F1. Není důvodu zpochybňovat jejich historickou výkonnost a obrovskou hodnotu pro motorsport. Takže v tomhle směru nevidím žádný problém."

Šéf Mercedesu zároveň prohlásil, že se nebojí o pozici vedení svého týmu, kdyby náhodou v budoucnu výsledky zaznamenaly stagnaci. "Vedení je docela uvolněné, protože v případě, že dojde k poklesu, já nebo tým o něco přijdeme, takže budeme bojovat o znovuzískání. Není to jenom o ztrátě - prize money v F1 rostou, takže mluvme o světlé stránce, jak dosáhnout způsobu jejich spravedlivé a ještě spravedlivější distribuce."

Wolff si je vědom i určité závisti a osočování, proto rozhodně odmítl nařčení, že vstřícnost ze strany Mercedesu a skutečnost, že byl jako jeden z prvních ochoten na dohodu přistoupit, je podlézání Ecclestonemu. "To se nestane. Doba se změnila. Svět je transparentnější a my všichni jsme v tomto sportu zúčastněnými stranami. Myslím, že kdo jako první utáhne šrouby nebude spojovát s jinými týmy," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes se zasazuje o revizi platební struktury F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen kritizuje nový prvek na Red Bull Ringu

Verstappen nadává na nové obrubníky na Red Bull Ringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud