Ferrari v Kanadě nasadí nový motor, palivo i zavěšení. Jak jsou na tom s žetony?

Petr Hlawiczka, 8. června 2016, 06:20 Google+

Ferrari se snaží usilovně stáhnout náskok Mercedesu a v Kanadě s dlouhými rovinkami dokázat, že je mu ze všech nejblíže, proto o tomto víkendu představí několik novinek - kromě vylepšeného motoru a paliva půjde možná i o zavěšení.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 09.06. 10:47) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Monaku

Sebastian Vettel v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italská stáj se při úpravě svého motoru zaměřila na turbodmychadlo, které by mělo být v Montrealu úplně nové. Původně se u FIA snažila argumentovat s vylepšením, nakonec však musela čerpat 2 žetony ze zbývajících šesti, do konce sezóny ji tak zbývají už pouze čtyři.

Cílem je dosahovat vyššího špičkového výkonu po delší dobu, aby tak mohla lépe využívat potenciálu svého systému pro rekuperaci energie (ERS), obzvlášť v kvalifikaci.

Šéf vývoje pohonných jednotek Scuderie, Mattia Binotto, k tomu říká: "Hybridní systém je v Kanadě důležitý, protože na hlavní rovince využíváte veškerý výkon. Ve střední části okruhu musíte zajistit, že správně rekuperujete energii a dobijete baterie do té doby, než začnete zrychlovat z vlásenky na tu hlavní rovinku."

Využití žetonů pro vývoj motorů v sezóně 2016

Využití žetonů pro vývoj motorů v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Kromě nového turbodmychadla se může těšit také na novou směs paliva, kterou připravil její partner Shell pro co nejlepší využití nového mapování motoru a zlepšení efektivity.

Protože ale Ferrari už za Mercedesem zaostává spíše v oblasti šasi než v oblasti pohonné jednotky - podle GPS dat zejména v pomalých a středně rychlých zatáčkách a při trakci, možná přiveze také nové zadní zavěšení. Tým se snaží vyřešit nedostatek mechanické přilnavosti a špatného zahřívání pneumatik.

"Víme, že se to týká toho, jak naše auto pracuje s pneumatikami. Musíme zabrat a tento problém vyřešit, protože když nestartujeme z čelních pozic, pak čelíme problémům, kterým bychom čelit neměli," upozorňuje šéf týmu Maurizio Arrivabene.

img-responsive

Nejvíce žetonů zbývá Renaultu, ten ale už žádné větší vylepšení letos neplánuje | foto: Renault Sport F1

Ostatní výrobci motorů: vylepšení chystá i Honda

V Monaku zaznamenala svůj letošní nejhorší výsledek, když získala jen 12 bodů, a Mercedes po dalším vítězství svůj náskok na čele navýšil na 67 bodů. Zlepšení potvrzuje v poslední době Red Bull, který na Ferrari ztrácí už jen 9 bodů. Ten v posledním závodě těžil z nového motoru Renault, který budou mít v Kanadě k dispozici již všichni čtyři piloti francouzského výrobce, tj. i Jolyon Palmer a Max Verstappen, kteří dosud jezdili se staršími specifikacemi.

Honda jako jediná v průběhu sezóny ještě nečerpala žádné žetony, před Kanadou jich ale několik také utratí. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier mi včera v rozhovoru potvrdil, že zatím stále neví, kolik přesně jich využijí, protože se se svým japonským partnerem rozhodnou až na poslední chvíli, má jich být "ale jen pár."

Mercedesu stále zbývá 11 žetonů a Renaultu i po vylepšení před Monakem dokonce 21. Ve Viry ale už žádné větší novinky letos nechystají, zatímco ostatní s dalšími úpravami cílí na závody v Belgii a v Monze.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari v Kanadě nasadí nový motor, palivo i zavěšení. Jak jsou na tom s žetony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 09.06.2016 10:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na špici

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na Mercedes, soudí Hülkenberg

První test nového Red Bullu RB14

Red Bull podle Marka o titul bojovat nebude, obává se ještě většího náskoku Mercedesu

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 na dráze

První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

Nejnovější počin Adriana Neweyho a jeho konstrukčního týmu

FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

McLaren chce letos s novým motorem dosáhnout velký pokrok, spoléhat bude i na umění dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa

Mercedes vnímá McLaren a Renault jako vážnou hrozbu - společně s Ferrari a Red Bullem

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018

Mercedes věří, že nové pneumatiky Pirelli zlepší předjíždění

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber má potíže, ale podle Kaltenbornové nikoli kritické

Kaltenbornová: F1 nesmí být jako DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Haas jako první ze všech F1 týmů představuje vůz pro sezónu 2018

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  4. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  5. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  6. Toro Rosso nastartovalo nový motor Hondy. Na který pokus? + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud