Red Bull chce v roce 2017 rozšířit vzájemnou spolupráci s Toro Rosso a ušetřit

Petr Hlawiczka, 7. června 2016, 06:40 Google+

Toro Rosso v sezóně 2017 přejde z rok starých specifikací pohonných jednotek Ferrari na Renaulty, které používá mateřský tým Red Bull. To jim podle technického ředitele Jamese Keye umožní sdílet některé nápady, rozšířit spolupráci a také snížit náklady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen při mezisezónních testech v Barceloně

Max Verstappen při mezisezónních testech v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Oba týmy již dříve sdíleli některé technologie, které se například týkaly vnitřních součástí převodovek, od příštího roku toho ale díky stejnému pohonu budou moci v oblasti výzkumu a vývoj sdílet mnohem více.

"Když máte v F1 dva týmy, tak to vždy dává smysl mít určitou úroveň překrývajících se částí mezi nimi. My jsme odešli od Renaultu, protože panovala nejistota ohledně toho, co budou dělat, jelikož nebylo jisté, že koupí tým sídlící v Enstone [bývalý Lotus]," říká Key.

"A věděli jsme o určitých problémech, které se trochu týkaly obou týmů. Ale spousta toho už je věcí minulosti. Když jsme poprvé přišli k Renaultu, tak bylo záměrem mít stejný motor [jako Red Bull], protože pak se překrývá technologie pohonné jednotky, kterou můžete sdílet. Ano, sdílet - ne přeprodávat druhému týmu," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.

"To vám dává schopnost přijít s řešením, které vyhovuje oběma týmům, a vy se tak můžete zbavit dvou větví výzkumu a vývoje, když máte jedno. U nás šlo o vnitřní části převodovky, ale to můžete rozšířit možná i na takové položky, jako je palivový systém, hydraulické systémy, možná konstrukci výfuku, části elektroniky," vypočítává Key výhody rozšířené spolupráce.

img-responsive

Toro Rosso se příští rok vrací k Renaultu | foto: Red Bull Content Pool

"To, co může být společné, dává velký smysl. Rozhodně pak dochází k úspoře nákladů. A abych byl upřímný, většina z toho jsou věci, které nepůsobí rozdíly ve výkonnosti," myslí si 44letý britský inženýr, jenž působil u Jordanu, Midlandu (MF1 Racing), Spykeru, Force Indie, Sauberu a jenž od prosince 2012 pracuje pro Toro Rosso.

Dobře si všímá pokroků, kterých dosahuje jejich budoucí motorový partner: "Renault letos opravdu předvádí obrat, což nám před návratem dodává hodně sebedůvěry. Po roce s Ferrari budeme moci přijít zpět s mnohem větší důvěrou, že tato spolupráce bude mnohem lepší než dříve. Nejen, že vyřešili některé ze svých problémů se spolehlivostí, ale také skutečně dosahují očividných zisků ve výkonnosti."

Vytisknout

Diskuze: Red Bull chce v roce 2017 rozšířit vzájemnou spolupráci s Toro Rosso a ušetřit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean s Haasem VF-16

Rozhovor s Grosjeanem: Auto se v Monaku opět zlepšilo, do Kanady se těší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud