Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Robert RoBertino Pavelka, 27. května 2016, 12:25 Google+

Nejdřív měl zákaz odhazování překrytů hledí vstoupit v platnost v Melbourne. Poté byl oznámen další termín v podobě Grand Prix Španělska. Druhý posun směřoval k tomuto závodnímu víkendu. A ani ten není, jak se zdá, definitivní.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.05. 18:56) Napište svůj názor
FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná

FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

FIA totiž provedla ústupek a nebude vyžadovat úplný zákaz odhazování ochranných slíd na trať. Namísto toho požádala piloty, aby jejich "použití" co možná nejvíc minimalizovali. 

Jak už bylo řečeno, v Austrálii se od tohoto zákazu ustoupilo, protože se řešily problémy s novým formátem kvalifikace. Týmy se odvolávaly na nedostatek času, aby mohly zapracovat na řešení, kam ukládat použité překryty hledí, proto byl definitivní zákaz odložen až do Grand Prix Španělska. Týmy si však vymohly další odklad, protože avizovaly snahu vyzkoušet si tuto problematiku během mezisezónního testu v Barceloně; bylo jim vyhověno a nařízení mělo vstoupit v platnost v Monaku.

Ve středu proběhla debata s manažery týmů, kteří poukazovali na obavy v případě požáru. Vysoce hořlavé slídové překryty by tak znamenaly pro piloty, pokud by "odkládali" ochranu hledí přímo na své kombinézy, velké nebezpečí. Jedním z možných řešení totiž byl návrh umístit na overaly pilotů speciální lepicí pásky, na nichž by se slídy zachytily.

img-responsive

Odhazujte co nejméně, zní poslední verdikt FIA | foto: McLaren

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting jednal ve čtvrtek s piloty na pravidelném briefingu a připustil, že v případě snahy uchovávat použité pásky v kokpitu nebo přímo na kombinézách hrozí jezdcům mnohem větší nebezpečí než když budou odhazovány z kokpitu, i za cenu, že může dojít k problémům se zanesením některých částí vozu, zejména brzdových kanálů. Whiting souhlasil, že mnohem lepší řešení než úplný zákaz je stanovení konkrétního počtu odhozených překrytů. Současně však připustil, že FIA by neměla nařizovat, kolik má pilot na trati nebo v prostoru boxů takových překrytů odhodit. Měli by to být sami piloti, aby rozhodli, kolik jich během závodu mohou použít.

Pokud se na podobný problém podíváme z hlediska statistiky, jsou známy případy, kdy se slída dostala do míst, kde způsobila technické problémy, informovali jsme o dvojím případu Fernanda Alonsa. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že přes veškerá bezpečnostní opatření se nelze vyhnout přítomnosti různých cizích předmětů na trati, a v Monaku se toto nebezpečí s ohledem na povahu městského okruhu zvyšuje. Historie pamatuje nemalý počet nečistot, igelitových sáčků, novin a dalších předmětů, které ztrpčily závodníkům život.

Vytisknout

Diskuze: Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.05.2016 18:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vzpomínka na Bianchiho, GP Japonska (Suzuka)

Otevřený dopis bývalého šéflékaře FIA: snahu Bianchiho rodiny podporuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud