Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Robert RoBertino Pavelka, 27. května 2016, 12:25 Google+

Nejdřív měl zákaz odhazování překrytů hledí vstoupit v platnost v Melbourne. Poté byl oznámen další termín v podobě Grand Prix Španělska. Druhý posun směřoval k tomuto závodnímu víkendu. A ani ten není, jak se zdá, definitivní.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.05. 18:56) Napište svůj názor
FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná

FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

FIA totiž provedla ústupek a nebude vyžadovat úplný zákaz odhazování ochranných slíd na trať. Namísto toho požádala piloty, aby jejich "použití" co možná nejvíc minimalizovali. 

Jak už bylo řečeno, v Austrálii se od tohoto zákazu ustoupilo, protože se řešily problémy s novým formátem kvalifikace. Týmy se odvolávaly na nedostatek času, aby mohly zapracovat na řešení, kam ukládat použité překryty hledí, proto byl definitivní zákaz odložen až do Grand Prix Španělska. Týmy si však vymohly další odklad, protože avizovaly snahu vyzkoušet si tuto problematiku během mezisezónního testu v Barceloně; bylo jim vyhověno a nařízení mělo vstoupit v platnost v Monaku.

Ve středu proběhla debata s manažery týmů, kteří poukazovali na obavy v případě požáru. Vysoce hořlavé slídové překryty by tak znamenaly pro piloty, pokud by "odkládali" ochranu hledí přímo na své kombinézy, velké nebezpečí. Jedním z možných řešení totiž byl návrh umístit na overaly pilotů speciální lepicí pásky, na nichž by se slídy zachytily.

img-responsive

Odhazujte co nejméně, zní poslední verdikt FIA | foto: McLaren

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting jednal ve čtvrtek s piloty na pravidelném briefingu a připustil, že v případě snahy uchovávat použité pásky v kokpitu nebo přímo na kombinézách hrozí jezdcům mnohem větší nebezpečí než když budou odhazovány z kokpitu, i za cenu, že může dojít k problémům se zanesením některých částí vozu, zejména brzdových kanálů. Whiting souhlasil, že mnohem lepší řešení než úplný zákaz je stanovení konkrétního počtu odhozených překrytů. Současně však připustil, že FIA by neměla nařizovat, kolik má pilot na trati nebo v prostoru boxů takových překrytů odhodit. Měli by to být sami piloti, aby rozhodli, kolik jich během závodu mohou použít.

Pokud se na podobný problém podíváme z hlediska statistiky, jsou známy případy, kdy se slída dostala do míst, kde způsobila technické problémy, informovali jsme o dvojím případu Fernanda Alonsa. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že přes veškerá bezpečnostní opatření se nelze vyhnout přítomnosti různých cizích předmětů na trati, a v Monaku se toto nebezpečí s ohledem na povahu městského okruhu zvyšuje. Historie pamatuje nemalý počet nečistot, igelitových sáčků, novin a dalších předmětů, které ztrpčily závodníkům život.

Vytisknout

Diskuze: Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.05.2016 18:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vzpomínka na Bianchiho, GP Japonska (Suzuka)

Otevřený dopis bývalého šéflékaře FIA: snahu Bianchiho rodiny podporuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud