Incident Rosberg Hamilton očima bývalých pilotů F1

Robert RoBertino Pavelka, 23. května 2016, 15:30 Google+

Dalo se předpokládat, že kolize Rosberga a Hamiltona bude dlouho diskutovaná a zapojí se do ní velké množství osobností, které mají nebo měly s motorsportem co do činění. A tak přinášíme názory některých z nich v souhrnném přehledu.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 24.05. 11:10) Napište svůj názor
Nigel Mansell je jedním z těch, kteří se k incidentu vyjádřili

Nigel Mansell je jedním z těch, kteří se k incidentu vyjádřili | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Jedná se o ony tři hlavní proudy, které jsme avizovali, tedy žádných sedm miliard variant, jak zaznělo při samotném závodě. Jak to bývá, někdo straní výhradně jenomu z aktérů kolize, jiní podporují rozhodnutí bezpečnostní komise.

Jackie Stewart: "Na vině je Hamilton. Rosberg měl plné právo bránit svou pozici. Nemusíte takhle útočit v prvním kole."

Jacques Villeneuve: "Můžeme si klást otázku, zda měl být Lewis tak agresivní, ale pokud je někdo vinen, pak stoprocentně Nico."

img-responsive

Jacques Villeneuve hájí Rosberga | foto: Williams F1 Team

Alain Prost: "Rozdíl v otáčkách byl opravdu velký, nevím přesně o kolik, ale velký. Jakmile se Lewis rozhodl, už bylo pozdě, protože měl kola na trávě. Podle mě jde spíš o závodní incident, zvláště s ohledem na některé odlišné parametry."

Niki Lauda: "Lewis to ve své hlavě špatně odhadl. Má větší vinu než Nico. Ale pro Mercedes jako tým je to nepřijatelné. Lewis byl při snaze předjet příliš agresivní."

Nigel Mansell: "Pro Mercedes to je z ostudy kabát, ale pro závod to bylo skvělé. První kolo, žádný prostor, žádná kontrola, to mě šokovalo. Je třeba si uvědomit, že v prvním kole není moc místa, je před vámi celý závod, nádrže jsou plné, pneumatiky nejsou dostatečně zahřáté, nejste v závodním tempu. Niki to řekl velice dobře a já s ním souhlasím, je to pro Mercedes šok. Nelze příjít o oba vozy ve třetí zatáčce prvního kola. Bez ohledu, kdo je na vině. Dobré rozhodnutí komise, že šlo o závodní incident, ale u Mercedesů za zavřenými dveřmi se bude hodně mluvit."

img-responsive

Dva šampioni, dva názory - Niki Lauda a Mario Andretti | foto: Daimler AG

Mario Andretti: "Oba, Lewis i Nico, se musí cítit bídně. Bude to pro ně jeden z nejhorších dnů jejich kariér."

Rubens Barrichello: "Byl to závodní incident. Oba na něm mají podíl. Rosberg byl ale vinen o něco víc, protože příliš pozdě Lewisovi »zabouchl dveře«."

Martin Brundle: "Pořadatelé právě označili tuto kolizi jako závodní incident; byla to shoda okolností, které vyústily v Lewisův výjezd na trávu a pak následoval náraz do vozu svého kolegy."

Derek Daly: "Rosberg neměl dopustit, aby Hamilton po jeho manévru vyjel mimo trať. Ale byl tu Schumacher, který zdokonalil předjížděcí manévry a ty se staly pro FIA měřítkem."

Tiff Needel: "»Robustnější« obrana se setkává s větší podporou než ambiciózní útok. Musím říci, že jako pilot bych se cítil méně provinile v roli Nico Rosberga. Ať se mi to líbí či ne, současná pravidla umožňují jeden pohyb na druhou stranu trati, dokud žádný vůz není po vašem boku, a to je právě to, co Nico udělal."

img-responsive

Rubinho Barrichello si myslí, že větší podíl viny má Rosberg | foto: circuitoftheamericas.com

A ještě jeden hlas na závěr, aby byl výčet kompletní: "Po závodě to byl těžký okamžik pro všechny, ale teď už je to uzavřená kapitola, před námi je Monaco," řekl Lewis Hamilton.

Vytisknout

Diskuze: Incident Rosberg Hamilton očima bývalých pilotů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 24.05.2016 11:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone na začátku června prozradí už dlouho tušené

Heineken by mohl změnit přístup fanoušků k F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud