O ochraně kokpitu se rozhodne do dvou měsíců, chystají se další zkoušky

Robert RoBertino Pavelka, 1. května 2016, 12:35 Google+

Po premiéře v pátečním tréninku v Soči bude ochrana kokpit Red Bullu otestována rovněž v rámci španělské a monacké Grand Prix. Daniel Ricciardo označil první zkušenost ohledně viditelnosti a možného úniku z kokpitu jako pozitivní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull RB12 - Renault s řešením Aeroscreen v Soči

Red Bull RB12 - Renault s řešením Aeroscreen v Soči | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Zda se toto řešení vůbec v F1 objeví by se mělo rozhodnout do 1. července tohoto roku. Potvrdil to závodní ředitel FIA Charlie Whiting s tím, že vrcholný orgán je použití aeroscreenu nebo Halo konceptu vstřícný, ale do zmíněného data se uvidí, zda se jedno či druhé řešení objeví v sezóně 2017.

"Už minulý týden jsme deklarovali termín 1. červenec a bylo by nerozumné, kdybychom do té doby neměli jasno. Ke zmíněnému datu se váží fixní konstrukce šasi, přičemž ochrana kokpitu je jen jejich malou částí - nebude mít vliv na záležitosti jako objem paliva a podobné oblasti, ale pořád jde o součást komplexního designu," vysvětlil v dějišti ruské Grand Prix Whiting.

Vylepšení aeroscreenu

Whiting rovněž vysvětlil, že avizované testy ve Španělsku a Monacu mají za cíl prověřit chování štítu z hlediska oslnění, reakce na déšt a další potenciální kapaliny.

"Red Bull provede další zkoušky opět ve volném tréninku ve zmíněných dvou podnicích Grand Prix. Tentokrát doufáme, že získáme víc informací díky zvláštnímu přípravku proti oslnění na vnitřní straně aeroscreenu - chápeme, že to může být obtížné, zvláště když máte kolem trati vysoké stromy, budovy, slunce nízko na obloze a podobné přírodní útvary, které se pravděpodobně objeví v Monacu nebo na Monze. Další vrstva zvlášního povrchu bude i zvenku, která by měla zabránit ulpívání deště," vysvětlil Whiting.

img-responsive

Řeší se otázka "volného objemu hlavy pilota" | foto: FIA

Nebezpečí nárazu do hlavy

Jednou ze základních a největších překážek, které je při prověřování ochrany kokpitu provést, je ubezpečení, že horní část obou řešení je v případě nárazu situovaná od hlavy pilota dostatečně daleko.

"Existuje termín »volný objem hlavy«. Jde o prostor, který musí být kolem hlavy pilota, aniž by tato přišla do kontaktu s čímkoli. V současné době je tento prostor poměrně velký a způsobuje jisté potíže, takže provádíme zkoušky si figurínou, abychom přesněji vymezili potřebný prostor, který bude k dispozici bez jakékoli možnosti kontaktu přilby pilota s jinou částí monopostu. V této fázi je to celkem obtížný proces, který bude mít největší význam. Budeme muset počkat a uvidíme, co v této záležitostí podniknout," pokračuje ve výčtu zkoušek Whiting.

img-responsive

Whiting bere záležitost de facto jako hotovou věc | foto: Red Bull Content Pool

Rozhodnutí bude na týmech

I když FIA může ze své pozice ochranu kokpitu pro rok 2017 nařídit z bezpečnostních důvodů, Whiting se domnívá, že spíš půjde o názorovou záležitost jednotlivých týmů, které o dalším využití rozhodnout. Pro schválení nového komponentu pro příští rok totiž musí proběhnout jednomyslné hlasování. 

"Pokud by obě řešení měla stejnou bezpečnostní úroveň, pak bude na Komisi F1, aby rozhodla, která varianta projde," dodává Whiting. Na otázku potenciálního rizika patové situace, protože je zřejmé, že Mercedes a Ferrari s ohledem na dřívější zkoušky budou prosazovat Halo koncept a Red Bull pochopitelně Aeroscreen Whiting uvedl, že to bude záležitost samostatné diskuse.

"Všichni jsou si vědomi, že chceme v této oblasti pokračovat. Věřím, že žádný tým nebude nic namítat, když jde o otázku bezpečnosti. Proto neočekáváme, že se budeme na tento fakt muset odvolávat," na závěr uvedl Whiting.

Vytisknout

Diskuze: O ochraně kokpitu se rozhodne do dvou měsíců, chystají se další zkoušky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při kvalifikaci v Soči

Mercedes dokázal zamezit penalizaci Hamiltona, jeho motor opravil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud