Poslední trénink pro sebe rozhodl minutu před koncem Hamilton

Robert RoBertino Pavelka, 30. dubna 2016, 09:42 Google+

Jak se postavit ke kvalifikaci - to je většinou úkol posledního tréninku, ve kterém se nic zásadního nezměnilo: Mercedesy opět dominovaly, obě Ferrari zůstaly o více než půl vteřiny zpět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton při autogramiádě v Soči

Lewis Hamilton při autogramiádě v Soči | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Třetí trénink se v podstatě stal přetahovanou mezi oběma vozy Mercedesu, ve kterém šlo tak trochu i o psychickou výhodu. Zatímco prakticky po celou dobu byl v čele Rosberg a Hamilton jenom dotahoval, svůj finální útok si obhájce titulu připravil na samotný závěr a minutu a 10 vteřin před závěrem tréninku šel do čela. Rosberg už neměl čas na odvetu.

Začátek jízd, které se nesly za polojasného a větrného počasí, odstartoval Grosjean, následován Vettelem a Wehrleinem. Lze ale podotknout, že více než dvacet minut jsme byli svědky spíše testování a takřka líného projíždění trati. Až po osmi minutách jsme zaznamenali první, samozřejmě jen informativní čas, jehož autorem byl na superměkké směsi Daniel Ricciardo (1:40,279). Vettel byl na stejné směsi pomalejší (1:41,862), jeho kolega Räikkönen zkoušel alternativní přístup na měkkých pneumatikách a byl překvapivě, i když jen o malý kousek rychlejší - 1:41,242. Mercedesy v této fázi opravdu jen plnily pojížděcí povinnost, což naznačují časy 1:49,584 (Hamilton) a 1:51,278 (Rosberg).

img-responsive

Vettel sice skončil třetí, ale se značným odstupem za Mercedesy | foto: Scuderia Ferrari

 

Postupem času se začaly probouzet i ostatní, ale jednotlivé výkony oscilovaly od nejlepšího výkonu 1:38,622 (Ricciardo) po Harjanta (1:43,166). Malou útěchou mohla být pro indonéského závodníka nejvyšší rychlost na dlouhé rovince - 327,6 km/h. Za tím se seřadili Grosjean a Bottas. 

Svou záludnost předvedla zatáčka 13, ve které loni Carlos Sainz jr. značně vyděsil svět F1. Letos jako první okusil po čtvrthodině její nástrahy Pérez a i když nekolidoval s bariérami, nedokázal svůj vůz vytočit zpět na trať, takže na kratičkou chvíli, než mu pomohli traťoví maršálové, problikla na displejích informace o virtuálním safety caru. Že to nebyla jediná oběť "třináctky" ukázal další průběh tréninku, do její pasti se lapil i Grosjean a dokonce oba Mercedesy.

Zhruba půl hodiny před polovinou tréninku začaly pršet první kvalifikační simulace. A také interní boj Stříbrných šípů. Rosberg zajel první výzvu v podobě času 1:37,722 (a s obrovskou chybou v poslední zatáčce), Hamilton kontroval výkonem 1:37,325. Další atak Rosberga byl o desetinu lepší - 1:37,224. Zpovzdálí se na tento duel dívali piloti Williamsu, kteří nakrátko drželi třetí a čtvrtí příčku, než se přihlásil o svá práva Räikkönen (1:39,047). Vettel v tu chvíli jistil poslední příčku (1:41,570), ale nutno přiznat, že si odkroužil zkrácenou závodní simulaci v délce 23 kol.

img-responsive

Rosberg téměř celý trénink byl před Hamiltonem. Nakonec s ním prohrál | foto: Daimler AG

Poté se trať téměř "vylidnila" a bylo jasné, že v poslední části tréninku přijde nová snaha zajet co nejlepší čas. A tak se také stalo, i když to pro všechny piloty bylo velice obtížné. V poslední čtvrthodině bylo na trati všech 22 vozů, poté se do boxů stáhl jediný Massa. A pokračovala přetahovaná Mercedesu: První útok Rosbergovi ještě nevyšel (1:37,754), ale po dvou zahřívacích kolech (zatímco třeba Ferrari vsadilo jen na jedno) se do toho pilot v čele průběžné kvalifikace opřel a jako první se dostal pod hranici 1:37,0 - čas 1:36,783 nedokázal stlačit ani Hamilton, který zaostal o téměř dvě setiny (1:36,953). Jako by chtěl Rosberg Brita dorazit, vylepšil se ještě o další tři desetiny, ale v samotném závěru se rozjel po několika nepovedených kolech a zaváháních k poslednímu kolu Hamilton a přesně 71 vteřin před koncem tréninku proťal cílovou čáru v nejlepším čase.

Ferrari sice má na svém kontě třetí a čtvrté místo, ale odstup nevěstí nic dobrého. Nenápadně, ale efektivně se prezentovala stáj Toro Rosso, která dokázala porazit svého "áčkového" rivala. A že se krize Sauberu nadále prohlubuje, to naznačuje pohled na výsledky tréninku. A sluší se ještě pooznamenat, že výkony obou Mercedesů byly lepší než při loňské kvalifikaci.

GP Ruska (Sochi International Street Cir)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:36,403 / -
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:36,471 / +0,068
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:37,007 / +0,604
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:37,727 / +1,324
5. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:37,918 / +1,515
6. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:37,985 / +1,582
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:38,133 / +1,730
8. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:38,260 / +1,857
9. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:38,465 / +2,062
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:38,542 / +2,139
11. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:38,622 / +2,219
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:38,633 / +2,230
13. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Racing1:39,047 / +2,644
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:39,162 / +2,759
15. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:39,230 / +2,827
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:39,238 / +2,835
17. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:39,239 / +2,836
18. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:39,589 / +3,186
19. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:39,599 / +3,196
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:39,663 / +3,260
21. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:39,740 / +3,337
22. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:39,898 / +3,495

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Poslední trénink pro sebe rozhodl minutu před koncem Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa věří, že Rusko bude jeho týmu vyhovovat

Massa: Halo koncept je lepším řešením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud