F1 jedná o limitu tří pohonných jednotek na sezónu

Robert RoBertino Pavelka, 20. dubna 2016, 13:10 Google+

Pokud se někomu zdálo, že současný počet agregátů na jednu sezónu je značně na hranici, pak se už za dva roky může dočkat situace, že se na motory bude muset dávat ještě větší pozor. Zvažuje se totiž jejich další snížení.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.04. 14:20) Napište svůj názor
Budou za dva roky jen tři motory na sezónu?

Budou za dva roky jen tři motory na sezónu? | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Ruku v ruce s tímto návrhem, který je dílem výrobců pohonných jednotek, je požadované omezení nákladů. Proto se na světlo klube varianta, že by týmy disponovaly jen třemi motory na sezónu. Její strůjci se domnívají, že vedle menších nákladů by tento krok mohl napomoci k vyrovnávání výkonnosti.

Zdroje uvádějí, že prognóza dalšího snížení počtu motorů (zatím platí čtyři agregáty na sezónu, v případě, že se pojede více než 21 Grand Prix, tak pět) by umožnila stanovit zákaznickou cenu pohonných jednotek na 12 milionů eur za sezónu - což je původně stanovený záměr FIA.

Je ovšem otázkou, jak se k návrhu, kterému se ze strany výrobců motorů dostalo předběžné podpory, postaví Strategická skupina F1 a Komise F1. Zasedání zmíněných dvou orgánů na konci měsíce naznačí, zda jde o životaschopný nápad. Pořád totiž v rámci šetření a snižování nákladů nezmizela myšlenka nezávislého motoru. 

"Máme dva týdny do konečného rozhodnutí Komise F1 a Strategické skupiny F1 ohledně pravidel pro rok 2017. Co se týče motorů, je to prakticky to samé. Máme dohodu, která musí být zúčastněnými stranami ratifikována, ale jsou v ní benefity, které zvýhodňují větší počet týmů. Proto doufám, že udělají, co mají," vyjadřuje se Toto Wolff (Mercedes).

Sergio Marchionne (Ferrari) uvedl, že náklady na vývoj stávajících pohonných jednotek se v současné době stabilizovaly, takže pokud by pravidla ponechala předpisy ohledně motorů neměnné, odpadly by další náklady na vývoj. "Řekněme, že stav je v současné době stabilizovaný. Dalším krokem bude snižování nákladů. Pokud nebude třeba v každém ročníku vyvíjet nový motor, můžeme rozpočty snižovat."

Red Bull se staví do opozice

Přestože se výrobci domnívají, že myšlenka snížení počtu motorů na sezónu není špatná, ne každý je o tom přesvědčen. Red Bull, který lobboval za nezávislé motory, se domnívá, že není žádný evidentní podklad pro změnu pravidel schválených FIA.

img-responsive

Horner má opět výhrady | foto: Red Bull Racing

"Myslím, že prezident FIA Jean Todt ustanovil čtyři body, které měl Toto Wolff jako zástupce výrobců motorů dovést k realizaci. Šlo o snížení nákladů na 12 milionů eur pro rok 2017, dostupnost motorů, vyrovnání výkonu v hodnotě plus mínus 2 % a vyřešení otázky hlučnosti. A to dosud nebylo splněno. Proto si myslím, že by na nejbližším zasedání Strategické skupiny F1 a Komise F1 mohla proběhnout zajímavá debata, jaké další kroky FIA a promotéři chystají," komentuje situaci Christian Horner.

"Měli by se konečně rozhodnout, co chtějí. Dříve to předvedli v otázce nezávislého motoru, odstranili ho z pořadu dne, aniž by naplnili ony body, o kterých jsem mluvil. Pokud nebudou motory k dispozici, náklady neklesnou a výkon se nevyrovná, pak kritéria nebyla splněna," pokračuje Horner.

Šéf Red Bullu byl rovněž dotázán, zda si myslí, že nezávislé motory se opět stanou předmětem jednání. "Ano. Protože jak jinak chcete jednat o cenách, dostupnosti a shodném výkonu? Pořád je tu jeden hlavní problém. V současnosti se závodění jako takové zdá být dobré, ale pořád máme tento základní problém, který je třeba řešit. To je zásadní a ne se zabývat něčím, co bude podstatné za týden," dodal Horner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: F1 jedná o limitu tří pohonných jednotek na sezónu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.04.2016 14:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat se v Číně dostal podruhé v kariéře na pódium

Magnussen: "Red Bull má nejlepší šasi." Dle Kvjata brzy doženou Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  6. "Red Bull je v pomalých zatáčkách nejlepší, Max v Monaku může vyhrát," věří Jos Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud