Grosjean si stěžuje na přísné limity Pirelli: "Auto je jako dřevo, neovladatelné"

Petr Hlawiczka, 15. dubna 2016, 12:00 Google+

Romain Grosjean si po pátečních trénincích v Číně stěžuje na příliš přísné limity, které Pirelli stanovilo pro minimální tlaky pneumatik. Auto je podle něj s takovým nastavením neovladatelné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean při testech v Barceloně

Grosjean při testech v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Francouz s Haasem ztrácel v prvním tréninku 3,3 a ve druhém rovné 3 sekundy. S ovladatelností vozu nebyl spokojený, k čemuž přispěly i vysoké minimální tlaky, které předepsalo Pirelli a které kontroluje FIA: pro přední pneumatiky 23 PSI, pro zadní 21,5 PSI.

"Myslím, že pneumatikové limity Pirelli týkající se tlaků dnes byly směšné, všechno je až na hraně a vozy jsou neovladatelné. Při výjezdu z garáže mají přední pneumatiky 23 PSI, což je absolutně směšné. Zadní 21,5 PSI, což nám dává na zádi určitý malý prostor, ale ne vpředu," stěžuje si Grosjean.

V čem je pak problém? "Zkrátka nemáte žádný cit, je to jako kus dřeva. Je to zkrátka neovladatelné. Kdysi jsme byli o čtyři, pět PSI níže než tohle," láteří zkušený Francouz, podle něhož příliš vysoké tlaky přispěly k častým blokováním kol a probržďování, jako by byl "na dráze olej."

img-responsive

Romain Grosjean na super-měkkých pneumatikách | foto: Haas F1 Team

"Možná s tím bojujeme více než ostatní, ale kdybychom limit neměli, rozhodně bychom se k tomu ani nepřiblížili. Myslím, že v současnosti jsou docela dramatické, ale když jsme měli 21 až 20, tak vám to dávalo určitý prostor - ale stále to bylo velmi vysoké.

V dobách Michelinu se tlaky pohybovaly kolem 15 - 13, v roce 2012 lidé jezdili s 16 - 18 [PSI]. Nyní si ale představte, že na dráze máme 26 vpředu a 23 vzadu, to je skoro jako silniční auto. Bylo by fajn, kdybychom to mohli trochu změnit, protože tohle vám pak nepřipadá jako závodní auto," dodává Grosjean.

Na minimální tlaky si ale stěžoval i Button: "Jsou ohromně vysoké. Pneumatiky se v podstatě hned přehřívají. Je to celkem velký problém, obzvlášť na dlouhých rovinkách. Takže to je o tom najít co nejlepší způsob, jak na to, což se mi moc nedaří, myslím. Podle mě nikomu, je to velmi těžké. Nic s tím nemůžeme dělat. Oproti loňsku to hodně zvýšili - myslím, že to bylo 19 a 18, takže to zvedli o 4 PSI, což je strašně moc."

Vytisknout

Diskuze: Grosjean si stěžuje na přísné limity Pirelli: "Auto je jako dřevo, neovladatelné"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Předpověď počasí pro Čínu: Kvalifikaci ohrozí velká šance na déšť

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud