Ferrari dostává více peněz než ostatní, podle Ecclestonea právem. O kolik?

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2016, 06:20 Google+

Bernie Ecclestone považuje Ferrari za Rolling Stones Formule 1. Obhajuje mnohem vyšší částku, kterou stáj z Maranella dostává na úkor ostatních týmů.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 09.04. 12:01) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Bahrajnu

Sebastian Vettel v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Podle Autosportu Ferrari za výsledky dosažené v sezóně 2015 obdrží díky 70milionovému historickému bonusu celkem 192 milionů dolarů (4,6 miliardy Kč), což je nejvíce ze všech. Mercedes, který Scuderii loni porazil, získá druhou nejvyšší částku - 171 mil. dolarů (4,1 miliardy Kč).

Na druhou stranu poslední Manor dostane jen 47 mil. dolarů (1,12 mld. Kč). Model rozdělování peněz je často kritizovaný jako nespravedlivý, proto kvůli němu Force India a Sauber podali stížnost u Evropské unie.

Odměny týmům za rok 2015 v milionech dolarů

Odměny týmům za rok 2015 v milionech dolarů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ecclestone sice uvádí, že by neměl námitky proti odlišnému rozdělování 965 milionů dolarů určených pro týmy, podle něj si ale Ferrari vyšší částku než ostatní zaslouží, protože "Ferrari je Formule 1."

"Pokud jde o nás, letos týmům dohromady vyplatíme téměř miliardu dolarů (23,84 miliardy Kč). Pro nás v tom není rozdíl, kdo ty peníze dostane. Absolutně žádný rozdíl. Pokud se to rozdělí rovnoměrně, je to v pořádku," tvrdí Ecclestone.

img-responsive

Podle Ecclestonea je v pořádku, že Ferrari dostává nejvíce, i když šampionáty nevyhrává | foto: Red Bull Racing

"Pokud to je rozděleno způsobem, kdy z toho trochu těží Ferrari, pak je to proto, že závodí mnohem déle než kdokoliv jiný. A nakonec, Ferrari je Formule 1, takže by měli dostávat více. Kdybychom byli fanoušci popu, pak bych si přál mít Rolling Stones, protože jsou číslem jedna," přirovnává 85letý šéf F1.

Malé týmy v ní ale sotva přežívají - nedávno skončili Caterham a HRT, v současné době má velké potíže Sauber. Ecclestone jen krčí rameny: "Tak to bylo v F1 od počátku. Je to trochu těžké, tyto věci ale jen tak změnit nemůžeme," dodává. Současné smlouvy jsou totiž v platnosti do roku 2020.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari dostává více peněz než ostatní, podle Ecclestonea právem. O kolik?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 09.04.2016 12:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Bahrajnu

Hamilton chce být svůj, potvrdil ale, že mu bylo zakázáno používání Snapchatu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud