Renault usiluje o zrušení 100kg palivového limitu

Petr Hlawiczka, 30. března 2016, 06:20 Google+

Generální ředitel Renaultu Sport, Cyril Abiteboul, vyzývá Formuli 1 ke zrušení současného palivového limitu 100 kg na závod. Podle něj "ničí" pozitivní zprávy týkající se špičkové technologie pohonných jednotek.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.03. 10:10) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault Energy F1

Pohonná jednotka Renault Energy F1 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Na motory v F1 se vztahují dvě palivová omezení: 1. momentální průtok nesmí nikdy překročit 100 kg paliva za hodinu; 2. vozy si musí na vzdálenost velké ceny vystačit s celkovým množstvím 100 kg benzínu. V zákulisí se vedou diskuse, zda by nebylo lepší druhé omezení zrušit. O to usiluje například Renault, dominantní Mercedes je zase proti.

"Jsem velkým fanouškem toho, aby F1 zůstala F1. Neměli bychom se přiklánět k vytrvalostnímu závodění. Jednou věcí, která F1 ohrožuje, nebo která by F1 také mohlo ohrozit, je pokus o spojení F1 a vytrvalostního závodění. To je o efektivitě, udržitelnosti, o schopnosti urazit velmi dlouhou vzdálenost bez jakýchkoliv potíží," domnívá se Abiteboul.

F1 je o krátkých závodech, obvykle o schopnosti neustále útočit. Upřímně i v éře V8 docházelo k určitému šetření paliva. Bylo to součástí taktiky: maximalizovat, optimalizovat vaše časy během vzdálenosti závodu z pohledu týmové strategie. Bylo to vždy součástí F1, bez nějaké formy omezení množství paliva. Já bych tedy množství paliva z pravidel úplně odstranil," pokračuje šéf Renaultu.

img-responsive

Cyril Abiteboul usiluje o zrušení limitu paliva pro závody F1 | foto: Renault Sport F1

Podle něj by na to pak piloti mohli častěji a déle tlačit, čímž by se vyhnuli kritizovanému módu šetření paliva: "Pak bychom viděli, že by to odstranilo veškerou negativitu ze zprávy, která se týká této nové technologie, jež je fantastická. Odvedli jsme úžasnou práci."

"S motorem, jejž používáme - všichni výrobci, a obzvlášť Mercedes - bychom měli vzdát poklonu technologii, kterou zavedli. Došlo ke snížení spotřeby o 30 - 40 %. To je zkrátka úžasné, ale tato fantastická zpráva je ničena tím, že si lidé kvůli tomuto palivovému omezení myslí, že to je pouze o šetření paliva," pokračuje Abiteboul.

To se podle něj ale netýká limitu průtoku (100 kg/h) - ten je podle něj "důležitý" a měl by být zachován, aby se zabránilo potenciálním "závodům ve zbrojení."

img-responsive

Kevin Magnussen s Renaultem RS16 v Melbourne | foto: Renault Sport F1

"Musíte zajistit, abyste nevytvořili umělé způsoby využívání elektromotorů spalováním benzínu. To by byl úplný opak zprávy, kterou vysíláme. Průtok paliva je dostatečný, nepotřebujeme však omezení množství paliva [100 kg pro závod]," myslí si Francouz.

Shody s ostatními výrobci asi jen tak nedosáhne, rozdíly v názorech jsou podle něj ale zdravé: "Jde o perfektní příklad toho, že my [výrobci motorů] prostřednictvím motorových pravidel sport neřídíme. Vždy mezi námi budou určité neshody. Já jsem vyjádřil svůj názor, Toto [Wolff] vyjádřil jeho. To je zjevné. Dojde na hlasování."

Vytisknout

Diskuze: Renault usiluje o zrušení 100kg palivového limitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.03.2016 10:10 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernanod Alonso nastoupí do závodu v Bahrajnu s novým motorem

Alonso bude mít v Bahrajnu zcela novou pohonnou jednotku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud