DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone naznačil možnou investici do alternativního motoru

Máme ještě v čerstvé paměti handrkování ohledně cen pohonných jednotek, které se táhlo až do ledna letošního roku. Nakonec došlo k dohodě, která odsunula myšlenku alternativních motorů do pozadí. Bernie Ecclestone ale není muž, který by se jen tak vzdal.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone naznačil možnou investici do alternativního motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 13.03.2016 14:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 11.03.2016 19:04
Dědek má plány jako by byl nesmrtelný. Aby se… »
» Ferda (Hlasovalo 8 lidí) 11.03.2016 23:30
Dyť už tady turbo proti atmosférám bylo a právě… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 12.03.2016 08:35
Ano máš názor, souboj atmosfér as turbomotory tu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Alternativní motor o stejném výkonu, s 50% cennou a konstrukčním zvýhodněním pošle Formuli 1 totálně do kopru. Bernie nenech se odradít, jen tak dál, ty Formuli 1 zničíš. 01

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Dědek má plány jako by byl nesmrtelný. Aby se konce toho projektu s alternativními motory dožil.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    213.226.239.XXX
    Pokud opravdu chce aby zajem o F1 stale padal tak at v tom pokracuje. Pokud budou mit motory ruzne urovne tak se jeden z motoru prestane pouzivat, protoze neni konkurence schopnej. Pokud budou pravidla nadrzovat jednem motorum a tlumit druhy typ pak z toho bude neskutecka slatanina, ktera by napriklad me od sledovani jednoznacne odradila.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Dyť už tady turbo proti atmosférám bylo a právě tahle éra patřila k nejzajímavější v celé historii F1.
      Sluší se podotknout, že turba nebyly nikým vnucovány, ale přišly samovolně v rámci vývoje.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Skull55

        Skull55

        213.226.239.XXX
        Me ani nejde o to jestli bude vic typu motoru ale o to, ze pokud ty motory nebudou vyrovnane tak se pole roztrha a kupodivu se to opet nikomu v cele s Bernim nebude zamlouvat a tak budou resit, jak slabsi motory podporit (ci silnejsi degradovat) pomoci odlisnych pravidel coz je z meho pohledu absolutne nepredstavitelny a smrdi to akorat nasilnou formou vytlaceni jedne z variant.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Ano máš názor, souboj atmosfér as turbomotory tu už byl a chvíli to i fungovalo, to co navrhuje Bernie by ovšem tak jak to navrhuje Bernie fungovat nemohlo. Pokusím se za pomocí fyziky a matematiky vysvětlit proč.

        Takže dříve bylo možné provozovat obě technologie společně, protože se jednalo vždy jen o spalovací motor, měli obě technologie stejnou účinnost cca 29-30%. Ale i tak má Turbo technologie výhodu, a to v tom že vzduch do motoru dávkuje pod tlakem, díky tomu palivo lépe a rychleji hoří, ve výsledku se dá v menším spalovacím prostoru dostat na vyšší výkon (šetří se hmotnost na lehčím motoru), turbo motor má lepší průběh kroutícího momentu a výkonnové křivky. Turbo motory dosahovali nárustu výkonu pomocí nárustu plnícího tlaku turba, aby mu atmosféra mohla konkurovat, museli růst otáčky, ale to s mechanickými rozvody a ventili šlo někam k 12 tisícům otáčkám za minutu, to byl tehdejší technologický strop. Díky tomu od doby kdy výrobci turbo technologii zvládli pokud jde o spolehlivost nemohla atmosféra konkurovat, a nepomohlo ani omezení plnícího tlaku či omezení paliva. Jedinou výhodou atmosféry byla při nižším výkonu nižší spotřeba, tudíž byl konkurenceschopný na tratích kde se turbo díky opožděnému nástupu výkonu nedalo plně využít - městské tratě.

        Současné pohonné jednotky jsou mnohem sofistikovanější, o pohon se stará nejen spalovací prostor (cca.29-30% účinnost) ale i rekuperace tepelné energie (cca. až 35% tepelné účinnosti zbytkového tepla, cca. 20% celkového). Tudíž současné motory mají v podobě tak jak ho prezentuje Mercedes účinnost 49-50% a to je brutální rozdíl.

        Alternativní motor by tyto drahé rekuperační technologie neobsahoval, tudíž by menší účinnost musel při stejném výkonu kompenzovat vyšší spotřebou paliva. Současná generace má 100 kg paliva na závod a účinnost cca. 50% (pro zjednodušení výpočtu), to co bernie navrhuje by mělo 30% účinnost a tudíž by potřeboval 166,7 kg paliva (při současné účinnosti nových motorů).

        Jedním z důležitých kriterií je váha monopostu, 10 kg váhy navíc dělá cca. 0,3 sekunda na kolo o délce 5 km. Tudíž při stejné váze formule, by bylo auto které by vezlo o 66 kg paliva více o cca. 2 sekundy na kolo pomalejší na startu závodu, a to asi není to co by Bernie chtěl.

        Řešit by to šlo třeba tak že by váha na startu byla stejná, tedy nové motory by měli vozy konstrukčně o 66kg těžší, ale to by zase díky rychlejšímu spalování paliva byly s průběhem závodu výrazně zvýhodněny alternativní motory.

        Takže řešením by bylo aby auto s alternativním motorem bylo konstrukčně o 33 kg lehčí, takovéto vozy by ovládli kvalifikaci, ale na startu závodu by díky většímu množství paliva byly o cca. sekundu pomalejší, takž by po startu došlo k divokému předjíždění, v průběhu závodu by se rozdíly srovnaly až by opět v závěru byly zvýhodněny alternativy a opět bychom se dočkali zajímavých soubojů... ale to už by byla teda pěkná bramboračka.

        Čistě konstrukčně by šlo ten rozdíl váh formulí kompenzovat změnou výkonu alternativních motorů v průběhu závodu, pak by to opticky mohlo být vyrovnané od začítku do konce, ale to už by byl fakt wrestlink a nikoli závodění.

        To jsem ale psal o sportovním aspektu, větším problémem je ale řekněme podnikatelský aspekt. Jak dlouho se těm čtyřem automobilkám bude chtít strkat desítky milionů dolarů do tohoto sportu, když tam bude technologie za babku která bude oproti nim zvýhodněná? Podle mě by odchod automobilek byl prvním logickým krokem, což by byla tak negativní reklama že bude následovat odchod významných sponzorů, pokles zájmu médií a odliv fanoušků. Z Formule 1 se pak logicky stane jen další závodní série... pokud to tedy vůbec přežije.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          S tím váhovým rozdílem nemáš docela pravdu.
          ERS se vším harampádím váží cca 100 kg a to je notná dávka paliva.
          Litr benzínu váží 0,71 do 0,77 g/cm3.
          Staré turba točily téměř 20 000 otáček a spotřebovaly zhruba 150 litrů na závod a výkon v kvaldě měly cca 1 200 koní. Přitom obsah motorů byl o 100 kubíku menší.

          Kdyby se použily staré turba a upravily dnešními technologiemi a poznatky, aby měly delší životnost, tak by i tyhle vykopávky dnešní ERSy roznesly na kopytech.

          + 6 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            S váhovým rozdílem jsi nepochopil co píši, jedna věc je váha vozu která se v závodě nemění, druhá věc je váha paliva která se mění, a rozdíl mezi váhou současného vozu na startu a v cíli je 100 kg, s alternativním motorem by byl 166 kg, pokud má být konkurenceschopný.

            S tím tubromotorem jsi pak úplně mimo, nejvýkonnější turbo motor z let 1985-1988 byl Honda RA 166 E, objem 1,5 litru, výkon 938 - 1128 koní , maximální otáčky 11 500, mechanický ventilový rozvod, spotřeba paliva pro závod 180 litrů, životnost 350 km.Účinnost stále jen těch 29-30%.

            Tudíž proto aby tyhle motory mohli roznést současné motory jak píšeš na kopitech, museli by mít zvýhodnění minimálně těch 66 kg paliva navíc. 01

            A uznáš jistě že zvýhodňovat jeden motor takto zásadně větším množstvím paliva pro závod už nemá nic do činění se sportovní soutěží.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Odpočítej si váhu ERSu s veškerým nutným harampádím navíc a pak konečně dojdeš k tomu, že staré turba by měly váhovou výhodu i s plnou nádrží už na startu.

              + 5 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.128.XXX
                Znáš alespoň základně pravidla? Ve formuli 1 je několik omezení. jedním z nich je minimální váha monopostu, současná formule 1 se vleze is ERS a vším tím "harampádím" do tohoto váhového limitu. Dalším omezením je množství paliva ma 100 kg na závod, s tímto množstvím paliva na závod by průměrný výkon benzínového motoru byl cca. 550-570 koní, opravdu si myslíš že by takovýto motor byl při současných pravidlech konkurenceschopný?

                Poznámka: Honda loni měla cca 750-800 koní a konkurenceschopná nebyla.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  78.102.41.XXX
                  Teď reaguješ úplně nesmyslně... Má pravdu, bez ERSu by byli ve výhodě v hmotnosti... Ano teď je předepsaná nějaká váha, ale taky jsou předepsané nějaké motory... S novými motory by logicky musela přijít i tahle úprava (Nižší účinnost => nižší hmotnost, více paliva)... Jedná se o fantazie / spekulace, tak se tu neoháněj arogantně pravidly, která se rok co rok mění...

                  + 4 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • airwar1939

                    airwar1939

                    176.74.128.XXX
                    Ty pořád píšeš o tom že alternativní motor by současnou pohonnou jednotku porazil protože je lehčí, já argumentuji tím že to nehraje roli, protože současná technologie je ve váhopvém limitu a momochodem formule se dovažují do toho limitu o nějakých 30-50 kg (jak kdo).

                    Jasně můžeme zavést alternativní motor, dát jim jiný váhový limit, dát jim jiné množství paliva na závod...prost+ě uměle vytvořit něco co bude konkurenceschopné, ale vpodstatěa budeme mít v rámci Formule 1 dvě třídy. A jak jsem napsal už v prvním příspěvku, pokud by se k tomuto FIA uchylíla, tak odchod automobilek a velkých sponzorů Formuli 1 zabije.

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nemám úplně vyhraněný názor, jestli by to byl přínos nebo ne. Tvá analýza je pěkně napsaná a jistě pravdivá. Jen bych podotkl, že rozdílná váha na začátku a konci závodu by jistě způsobovala nerovnost rychlosti v průběhu závodu. Ale jednak by to způsobovalo víc předjíždění (to je něco, co tuším není úplně blbě), za druhé je to stejný efekt, jako mít na konci rozdílné gumy. Což je něco běžného.
              Dvě úrovně nejsou sice ideální a jistě by se muselo zajistit, aby levnější motory nebyly výhodou (lepší). Zase dnes už různé úrovně jsou a to s dosti rozdílnými výkony a přitom stejnými náklady. Takže to také není úplná novinka. 03

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Skull55

                Skull55

                213.226.239.XXX
                Dle mě je hlavně potřeba dát motorářům čas, aby mohli pracovat a časem se to vyrovná. Stejně jako s předchozí verzí motorů.

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  To je celkem pravděpodobné. Jen je otázka, jestli pak nebude více výkonových verzí motorů jednoho dodavatele. Což už dnes vidíme.
                  Pak by řešily slabší týmy otázku, jestli dát 25 mega za slabší rok starou verzi Ferrari (Mercedesu, Renaultu...), nebo dát 8 mega za stejně slabou verzi alternativního motoru. 03

                  + 6 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama