Méně radiokomunikace povede k chybování a nečekaným výsledkům, domnívá se Wolff

Jana Šrámková, 7. března 2016, 12:10 Google+

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff věří, že kvůli zvýšeným omezením v radiokomunikaci s inženýry pro nadcházející sezónu, budou piloti více chybovat. A to neočekávaným zvratům a nepředvídatelným výsledkům.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 08.03. 07:29) Napište svůj názor
Toto Wolff a Niki Lauda se radují z vítězství Lewise Hamiltona v Austinu

Toto Wolff a Niki Lauda se radují z vítězství Lewise Hamiltona v Austinu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Kvůli snahám o zvýšení důležitosti závodníka FIA do pravidel F1 pro sezónu 2016 zanesla přísnější omezení toho, co tým může pilotovi během jízdy sdělit.

Největším rozdílem oproti loňskému roku je fakt, že závodníci již nebudou dostávat pravidelné informace ohledně opotřebení pneumatik, spotřebě paliva či nastavení motoru. A to podle šéfa Mercedesu povede k chybám a možným nečekaným výsledkům.

"Kvůli novým pravidlům máme mnohem omezenější možnosti informovat jezdce během závodu. Strategie, nastavení motoru, volba pneumatik, dokonce zastávky v boxech - nyní toho bude muset pilot rozhodovat mnohem více. Méně toho bude nastaveno inženýry a to povede k chybování. Líbí se mi, že rozhodnutí bude dělat závodník a ne dálkové ovládání z garáže," chválí Wolff novinku.

"Lidé chtějí vidět vyhrát podceňovaného koně. Mají dost vítězství dominantního vozu. Ale musím být opatrný, protože pýcha předchází pád. Nechci říci, že jsme zase dominantní, ale divákům a fanouškům se líbí myšlenka vítězství černého koně a odlišných výsledků a to mohou nová pravidla přinést," prozradil v rozhovoru pro Motorsport.com.

Ačkoliv například trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se minulý týden nechal slyšet, že nerozumí tomu, proč jsou pravidla až tak přísná, Wolff to vnímá jako pozitivní krok. "Cílem byla nepředvídatelnost a proměnlivost a to se stane. Představuje to možnosti i pro naše piloty k odlišným cestám a budou muset jednat intuitivně," a připomíná například startovní módy motorů, které při odlišném použití povedou k rozdílnostem mezi vozy a to i mezi týmovými kolegy.

Na druhou stranu se však zároveň obává, že odstraněním emocí, které rádio přenášelo, budou fanoušci ochuzeni. "Možná jsme zašli moc daleko, nejsem si jistý, jestli je to pro fanoušky lepší. Budou méně rozumnět tomu, co se děje. Ale díky chybám zde budou odlišné výsledky, což je pro sport důležité," uzavírá.

Vytisknout

Diskuze: Méně radiokomunikace povede k chybování a nečekaným výsledkům, domnívá se Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 08.03.2016 07:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Byl slavnostní galavečer v loňském roce Ecclestoneovou labutí písní?

Ecclestone dostává za uši už i od svých věrných, nachýlil se jeho čas?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud