Ferrari ladí spolehlivost a výkonnost, jak rychlé opravdu je?

iM2, 1. března 2016, 15:42 Google+

Ferrari se minulý týden na testech v Barceloně jevilo jako docela rychlý monopost. Všem týmům je ale jasné, že v sezoně budou potřebovat nejen spolehlivost, ale také rychlost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H

Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, první týden testů v Barceloně zajeli velmi slušné časy (více v článku shrnujícím testy zde). Na druhou stranu ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by italský tým udělal nějaký velký krok ve zlepšení, který by jej dostal před Mercedesy. 

Výkonnost
Časy z testů dávají často jen náznak opravdové výkonnosti týmu a dá se na ně spolehnout opravdu jen málokdy. Sebastian Vettel sice minulý týden zajel nejrychlejší čas testů na ultra-měkké sadě gum (druhý Nico Hülkenberg dosáhl svého času na super-měkké sadě a třetí Kimi Räikkönen na ultra-měkké sadě), ale nevíme nic o tom, kolik měli jezdci tou dobou natankováno ve svých nádržích. 

Můžeme se tedy jen dohadovat. U Nica Hülkenberga bychom ale mohli očekávat, že na super-měkké saděl nejel s plnou nádrží. Na druhou stranu Mercedes měl pro první týden v Barceloně připraven program, v rámci kterého zcela jistě neodkryl svůj potenciál, když se soustředili na delší stinty se středními gumami.

Nejrychlejších časů předsezonních testů se ale zřejmě dočkáme až tento týden, kdy by se k jeho konci mohlo začít bojovat o každou desetinku. Dle některých odhadů bychom se mohli dostat dokonce i pod 1:19 min. Až ke konci týdne bychom se tedy mohli dočkat opravdového obrázku týkajícího se rychlosti jednotlivých týmů.

img-responsive

Bude Ferrari letos stačit na Mercedesy? | foto: Toni Arch

Spolehlivost
V oblasti rychlosti tedy zatím moc nevíme, ale může být Ferrari spokojeno se svými najetými kilometry? Ne tak úplně. Ferrari zvládlo za čtyři dny odjet 353 kol, to Mercedes byl nejpilnější ze všech a zvládl 675 okruhů. Zajímavé také je, že více kol než Ferrari zvládli i jeho zakaznické týmy, Toro Rosso (447) a Sauber (432), méně než Ferrari zvládl Haas (281). Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že Toro Rosso i Sauber měli ve svých útrobách pouze pohonnou jednotku Ferrari z roku 2015. 

Zatímco Mercedes byl schopen jezdit jedno kolo za druhým a ve druhé polovině se jeho jezdci dokonce museli střídat vždy v půli dne, aby nebyli až moc unavení, tak Kimi Räikkönen prostál značnou část své testovací doby v garáži, když měl problémy s benzínovou pumpou a MGU-K. Dle některých zdrojů tým není právě s MGU-K zatím moc spokojen. Z toho důvodu zatím ani nebyl schopen jezdit moc dlouhé výjezdy. 

Zajímavé také bylo, že Ferrari nedovolilo mluvit žádnému ze svých technických zaměstnanců s medii. To často značí, že tým něco zatajuje. Zlepšení Ferrari určitě přijde a to jak v oblastí časů, tak i odjeté vzdálenosti. Bude to ale stačit na Mercedes? Na to si musíme počkat.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari ladí spolehlivost a výkonnost, jak rychlé opravdu je?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loni Daniel Ricciardo sem tam svůj typický úsměv ztrácel

Ricciardo se cítí být kompletním pilotem, ale rozhodně není naivní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud